عموهای فیتیله‌ای جمعه این هفته جاذبه‌های گردشگری ایران را در قالب شعر و نمایش به بچه‌ها معرفی می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۰۴۲۶

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، عموهای فیتیله‌ای بارها در نمایش‌های مختلف به سراغ مسائل فرهنگی رفته‌اند و از موسیقی محلی و داستان‌های فولکلور بهره گرفته‌اند. در همین خصوص این هفته آنها به سراغ جاذبه‌های گردشگری کشورمان می‌روند. محمد مسلمی، کارگردان برنامه «فیتیله، جمعه تعطیله» در این باره گفت: عموهای فیتیله‌ای هفته جاری به موضوع سفرهای تابستانی و جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایران می‌پردازند.

وی در این باره توضیح داد: در بخش سفرنامه عموهای فیتیله‌ای به خانه آیت‌الله بروجردی از علمای بزرگ تشیع در استان لرستان رفتیم و با قدم زدن در بازار قدیمی لرستان و ارائه تصاویر زیبا از این بازار تلاش کردیم مخاطبان خود را با بخش‌هایی از هنرهای دستی مردمان این سرزمین از جمله ورشو‌سازی آشنا کنیم.

بازیگر و کارگردان فیتیله جمعه تعطیله درباره بخش‌های مختلف برنامه روز جمعه گفت: عموها این هفته با اجرای ترانه‌های سلام به گیلان، سلام به لرستان، سلام به بوشهر، سلام به ترکمن و سلام به کرمانشاه تلاش می‌کنند اطلاعاتی درباره مکان‌هایی که مردم می‌توانند برای تعطیلات تابستان به آنجا سفر کنند، در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

مسلمی درباره دیگر بخش‌های برنامه این هفته گفت: قصد داریم این هفته نمایش‌های گربه‌های فیتیله‌ای،
مد فیتیله‌ای، مثل‌آباد و موزه را برای بچه‌ها اجرا کنیم. موضوع بخش گربه‌های فیتیله‌ای درباره فصل تابستان و خوابیدن زیر باد کولر است، مد فیتیله‌ای لباس‌های تابستانی را مورد توجه قرار داده و نمایش موزه نیز درباره بوعلی‌سینا از دانشمندان بزرگ ایرانی است که به بهانه سالروز تولد این دانشمند و روز پزشک به آن می‌پردازیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها