جزئیات آتش‌سوزی در جایگاه سوخت اهواز

معاون خدمات شهری شهردار اهواز از اعلام نتایج بررسی علل حریق جایگاه سوخت در اهواز خبر داد و گفت: آتش سوزی از یک بشکه بنزین فلزی آغاز شده است.
کد خبر: ۵۸۹۷۵۵
جزئیات آتش‌سوزی در جایگاه سوخت اهواز

علیرضا عالی پور امروز در گفت‌وگو با مهر در اهواز با اشاره به حادثه آتش سوزی شب گذشته در پمپ بنزین میدان ساعت اظهار داشت: پس از بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته محل، مشخص شد که در صندوق عقب خودروی سمندی که برای سوخت گیری در این جایگاه متوقف شده بود، یک بشکه بنزین فلزی وجود داشته است.
 
وی با بیان اینکه احتمال نشت گاز در محفظه صندوق عقب خودرو که دوگانه سوز بوده وجود دارد، افزود: به نظر می رسد که حریق در اثر جرقه ناشی از برخورد نازل پمپ بنزین با بدنه فلزی بشکه یا شی دیگر بوجود آمده و نخستین شعله های آتش نیز از بشکه فلزی بنزین بوده است.
 
عالی پور ادامه داد: راننده خودرو پس از آتش گرفتن بشکه، آن را به بیرون پرتاب می کند و این امر موجب سرایت حریق به کل جایگاه می شود.
 
عالی پور اظهار کرد: متاسفانه با وجود 9  کپسول اطفای حریق در جایگاه سوخت، کارکنان این محل به دلیل دستپاچگی نتوانستند از آنها استفاده کنند.
 
معاون شهردار اهواز تاکید کرد: در صورتی که اپراتورها آرامش خود را حفظ می کردند می توانستند با این 9 کپسول که آماده استفاده بودند از گسترش حریق جلوگیری کنند.
 
وی همچنین گفت: برای مهار این حریق هفت دستگاه خودروی آتش نشانی از سه ایستگاه کیانپارس، گلستان و امانیه به محل اعزام و موفق شدند در مدت 15 دقیقه آتش را مهار کنند.
 
عالی پور با اشاره به اینکه برای پاکسازی و جمع آوری اشیای سوخته محل حریق، سه ساعت زمان صرف شد، افزود: ساختمان پمپ بنزین دچار سوختگی 100 درصد شده اما به مخزن جایگاه آسیبی نرسیده است.
 
وی اظهار کرد: در زمان عملیات مهار حریق علاوه بر گروه های آتش نشان، شهردار و فرماندار اهواز نیز در محل حاضر بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها