به گزارش مهر، هابیل درویش با بیان این مطلب گفت: اعتباراتی که مقرر بود برای پروژه مترو تهران- پرند پرداخت شود متاسفانه به طور کامل پرداخت نشد به همین دلیل روند اقدامات آن طور که باید و شاید پیش نرفت در غیر این صورت تاکنون می توانستیم فاز اول این پروژه یعنی از تهران تا فرودگاه امام خمینی (ره) را به بهره برداری برسانیم.
وی ادامه داد:مترو تهران- پرند به طول 51 کیلومتر نقش مهمی در جابه جایی شهروندان خواهد داشت و اهمیت این خط در اتصال فرودگاه امام خمینی (ره) به شبکه مترو پایتخت است.
درویش همچنین در خصوص سایر خطوط حومه ای مترو گفت: همچنین خط متروی تهران - ورامین - گرمسار نیز در دست احداث قرار گرفته است چنانچه مناقصه این خط برگزار و پیمانکار آن انتخاب شده است که با تامین کامل و به موقع اعتبار می توانیم شاهد تکمیل این خط نیز باشیم.
وی با تاکید براینکه تنها مشکل مترو تهران اکنون تامین اعتبارات مورد نیاز است گفت: امیدواریم دولت جدید با توجه به اهمیت و نقش مترو به این پروژه ملی توجه لازم را داشته باشد و با حمایت از توسعه مترو به حل معضلات شهرها و شهرنشینان کمک کند.
مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه در پایان تاکید کرد: امروز ساخت مترو در تهران 100 درصد بومی شده و تمام مراحل ساخت خطوط مترو توسط مهندسان، متخصصان و کارگران ایرانی صورت می گیرد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد