محمد میرزایی:‌ تا به حال در مورد آی‌پی (IP) چیزی نگفته‌اید. می‌خواهم آی‌پی خودم را تغییر بدهم، ولی نمی‌دانم چطور. از خیلی نرم‌افزارهای مرتبط استفاده کرده‌ام، ولی خوب کار نمی‌کنند. ‌به روش دستی یعنی با استفاده از سی‌ام‌دی هم نمی‌شود یعنی نتوانستم.
کد خبر: ۵۸۹۲۷۹

برای این کار چند راه‌حل وجود دارد، یکی استفاده از کنترل پنل و تغییر آدرس آی‌پی از طریق پنجره Properties مربوط به هر نوع Connection. برای این کار به بخش تنظیمات Network connections در کنترل پنل مراجعه کنید و سپس با راست کلیک‌ روی هر نوع Connection و انتخاب Properties و سپس انتخاب Internet Protocol Version 4 و گزینه Properties آی‌پی، Gateway و... را تغییر دهید.

راه دیگر استفاده از دستور netsh در خط فرمان(Command-Line‌) است که شما می‌توانید دستور زیر را برای تغییر آدرس آی‌پی و Gateway و... استفاده کنید:

netsh interface ip set address "«ConnectionName»" static «ipaddress» «subnetmask» «gateway»

پارامتر‌هایی که باید به این دستور داده شود Connection Name است که نام رابط یا خط ارتباطی که می‌خواهید آی‌پی آن را تغییر دهید می‌باشد، ipaddress آدرس آی‌پی شما می‌باشد، subnetmask آدرس Subnet Mask شما در یک شبکه است و gateway هم آدرس Gateway شبکه شما می‌باشد.

محمدرضا شهبال از خمینی شهر اصفهان: آیا نرم‌افزاری هست که با یک بار وصل شدن به ‌E-mail بتوان به طور offline همه ‌E-mail‌ها را خواند و همه عکس‌ها را هم دید.

بله، نرم‌افزارهای ایمیل کلاینتی قابلیت Offline را دارند که با توجه به نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید آن را فعال کنید، به طور مثال برای Outlook می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http:‌||windowsitpro.com‌|windows‌|

علی غفاری : لطفا بگویید چگونه می‌توان فایل mp3 با حجم 5 تا 8 مگا‌بایت را به زیر یک مگ بدون کاهش کیفیت تبدیل کرد؟

این درخواست نشدنی است، چون هر چقدر بخواهید حجم فایل را کوچک‌تر کنید کیفیت آن نیز پایین می‌آید و حجمی که مثال زدید نشدنی است، چون اطلاعات یک فایل mp3 به صورت binary است و اطلاعات باینری را خیلی نمی‌توان کوچک کرد و تنها راه‌حل، حذف بخشی از اطلاعات است که همین حذف اطلاعات باعث پایین آمدن کیفیت می‌شود، پس این کاهش حجم شما کیفیت فایل را نیز کاهش خواهد داد، اما این‌که فایل مقصد چگونه کوچک شود هم در کیفیت فایل تاثیر می‌گذارد، اما برای فایل‌های mp3 شما شاهد کیفیت محسوسی خواهید بود.

علیرضا مرادیان از برازجان:‌ برای ویندوز 7 رمزعبور گذاشتم و زمانی که می‌خواهم رمز را وارد کنم صفحه‌کلید فارسی است و باید دستی آن را به انگلیسی تغییر دهم. چطور می‌شود ویندوز به صورت پیش‌فرض انگلیسی باشد؟

باکس‌هایی که برای ورود متن در ویندوز استفاده می‌شوند تنظیمات خود را از بخش زبان سیستم‌عامل می‌گیرند، به طور مثال اگر خاصیت Default input language برابر فارسی باشد همه باکس‌های متنی به صورت پیش‌فرض فارسی هستند و همین‌طور برای انگلیسی. (البته هر برنامه می‌تواند تنظیمات خاص خود را داشته باشد) برای تنظیم‌کردن آن می‌توانید به بخش Regione and language در کنترل پنل رفته و سپس در تب Keyboards and languages روی Change keyboards کلیک کنید و در صفحه باز شده گزینه default input language را روی زبانی که می‌خواهید قرار دهید.

حمید حکاک‌زاده از یزد:‌ من DVD رایتر لایتون دارم که وقتی DVD یا CD خام داخلش می‌گذارم و آن را باز می‌کنم با پیغام H:‌/‌is not accessible.incorrect function. مواجه می‌شوم، ولی با CD و DVD‌های رایت شده مثل فیلم، دیتا و عکس مشکلی ندارم.

ضمنا ویندوز XP SP3 و پاورکیس و DVD رایتر را هم عوض کرده‌ام و آنتی‌ویروس نود 32 ورژن 4 دارم و ویندوز را هم عوض کرده و با تمام نرم‌افزارها امتحان کرده‌ام، اما اصلا نمی‌توانم CD_DVDرایت کنم و پیغام نرم‌افزار نرو این است: Drive not ready‌‌ ‌یا بعضی مواقع پیغام: Error:power calibration می‌دهد. لطفا به صورت کامل و سریع جواب دهید.

این مشکل یا به صورت نرم‌افزاری است یا سخت‌افزاری، اگر سخت‌افزاری است که باید دستگاه رایتر خود را به گارانتی یا به یک تعمیرکار متخصص بدهید، اما در حالت نرم‌افزاری یه بررسی‌های ساده می‌تواند کمک کند.

درایور DVD رایتر خود را به روز کنید یا اگر نصب نیست آن را نصب کنید.

چک کنید قابلیت رایت در ویندوز فعال است یا خیر، برای چک‌کردن این موضوع می‌توانید وارد رجیستری شده و دنبال آدرس زیر بگردید:

HKEY_LOCAL_MACHINE|Software|Microsoft|Window|CurrentVersion|Policies|Explorer

سپس دنبال کلید NoCDBurning که از نوع DWORD Value است بگردید. اگر پیدا کردید مقدار آن را صفر کنید و اگر پیدا نشد مقدار آن را یک کنید.

اما ماکروسافت پیشنهاداتی برای حل این مشکل داده است که می‌توانید از لینک زیر آنها را ببینید.

http:‌||support.microsoft.com‌|mats‌|cd_dvd_drive_problems

پیشنهاد شده که ابتدا تمام نرم‌افزارهایی را که برای رایت CD روی سیستم شما نصب شده است، پاک کرده و تنظیمات رایت CD را در ویندوز غیرفعال کنید و سپس راه‌حل ماکروسافت که به آن اشاره شد را اجرا کنید، سپس دوباره برنامه‌ای برای رایت CD نصب کنید یا سعی کرده با ویندوز روی CD خود داده کپی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها