پلیس لبنان روز جمعه اعلام کرد که تعداد تلفات حمله تروریستی شب گذشته در حومه جنوبی بیروت افزایش یافته و دستکم 22 نفر براثر انفجار یک اتومبیل بمب گذاری شده جانشان را از دست داده اند.
کد خبر: ۵۸۸۵۷۲
افزایش تلفات حمله تروریستی در بیروت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه،​ یک اتومبیل بمب گذاری شده شب گذشته در یک محله مسکونی شیعه نشین ضاحیه در حومه جنوبی بیروت و در نزدیکی یک مسجد منفجر شد.

براساس آخرین آماری که پلیس بیروت امروز ارائه کرد دستکم 22 نفر در این انفجار جانشان را از دست داده و 325 مجروح شده اند. همچنین خبرگزاری رسمی (ANI) امروز گزارش داد که 7 نفر از جمله یک مرد و سه کودک نیز در این انفجار مفقودالاثر شده اند.

به گفته پلیس بیروت هنوز آمار تلفات نهایی نیست و امکان افزایش آن وجود دارد.

ماموران تحقیق امروز به کار بررسی محل انفجار که در محله مسکونی پرجمعیتی قرار دارد، ادامه می دهند. نیروهای حزب الله لبنان مناطق منتهی به این محله را مسدود کرده اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این بمب گذاری از لبنانی ها خواست که در برابر تلاش هایی با هدف بی ثبات کردن کشور وحدت ملی خود را حفظ کنند.

دولت لبنان نیز در حال تحقیق است تا مشخص شود این انفجار انتحاری بوده یا خیر.

دولت لبنان امروز جمعه را عزای عمومی اعلام کرده است. از سوی دیگر یک گروه سلفی افراط گرا ناشناس که خود را « گردان های عایشه» می نامد مسئولیت این حمله تروریستی را پذیرفته است. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها