سخنان مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی دادگستری؛

پورمحمدی:مانند شهید بهشتی با من برخورد می شود

وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: وقتی انسان فضای مجلس را می بیند و این حساسیت، وسواس و دقت در ارزشها، آرمانها، باورها، سرمایه های ملت، حفاظت از دیانت و حفاظت از امنیت و تمامیت ارضی و همه نیازهای واقعی و جدی مردم را می بینیم، باید سپاسگذار خداوند باشیم ؛ اینها ارزش است.
کد خبر: ۵۸۸۱۰۸
پورمحمدی:مانند شهید بهشتی با من برخورد می شود

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ در ادامه جلسه علنی مجلس به منظور بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، مصطفی پورمحمدی در دفاع از برنامه هایش افزود: باید خدا را سپاس گوییم که در این فضا حضور داریم و سپاس بیشتر که باید در این راه قدم برداریم و خدمتگزار باشیم و نمی دانم با چه زبانی خدا را شکر کنم که به بنده توفیق خدمتگزاری را عنایت می کند و در موقعیتها،‌ مناسبتها و شرایط مختلف از اینکه حوزه های سخت و پرمسئولیت متوجه بنده است فکر می کنم لطفی از جانب خداوند است.

وی اضافه کرد: فکر می کردیم حالا که وزارت دادگستری به تعبیر دوست عزیز و مخالف محترم، جایگاه و فایده ای ندارد اینقدر پر دردسر نباشد ؛ زمانی برای وزارت کشور به مجلس آمدیم تا رأی اعتماد بگیریم خیلی سر و صدا شد و آن روز هم روز تاریخی بود و صحنه های عجیبی در مجلس اتفاق افتاد، یک روز دیگر هم به مجلس آمدیم برای پرونده سه هزار میلیارد تومانی آن هم روز عجیبی بود ، 72 دقیقه فضای مجلس آرام و بگوش برای این پرونده سنگین بود و برای ادامه آن جلسه مطالبه می کردند که بنده نیز از نفس افتادم، حالا امروز برای استراحت آمده بودیم که دیدیم نه شکل دیگری است.

پورمحمدی با اشاره به خاطره ای از 15 اسفند 59 و تهمت هایی که به شهید بهشتی زده شد گفت: آیا ما مظهر اشرافیت هستیم؟ و در دولت فلان، قائم مقام وزارتخانه و حافظ اشرافیت بودیم؟ وقتی مخالف بنده آن حرف را زد با خود گفتم همین برخوردها را با بزرگانی مانند شهید بهشتی و دیگران داشتند؛ همان هایی که امروز نویسندگان، گویندگان و آماده کنندگان مطلب برای سایتها، تلویزیونها و شبکه های ماهواره ای آن ور آب هستند، اسنادش هم موجود است؛ ترسیدم! آنها هم همین شعارهای سوپر انقلابی را می دادند.

وی افزود: پس از جلسه صبح مجلس به سازمان بازرسی رفتم، بین نماز ظهر و عصر دو رکعت نماز برای منتقد عزیز صبح خواندم و برای آن عزیز و خودم دعا کردم که عاقبت بخیر شویم و منحرف نشویم و ثابت قدم بمانیم و اگر آن مطالب در افکار عمومی مطرح نمی شد این چند کلمه را هم دوست نداشتم اینجا بیان کنم، لکن این حرفها را افکار عمومی از طریق تلویزیون شنیدند.

پورمحمدی گفت: منتقد صبح جمله ای گفت که خیلی تعجب بنده را واداشت ، وی گفته "پورمحمدی در وزارت کشور چه کاری کرده؟ کجا بوده؟ او که هیچ پرونده و سابقه ای در رابطه با مبارزه با فساد و سوء استفاده و بی عدالتی ها نداشته و همین طور در پنج سال سازمان بازرسی." این بی عدالتی و فساد کجا اتفاق افتاده؟ آیا وی می تواند به من بگوید کجا بود؟ من ناظر دولت بودم، یعنی شما دوست شفیق عزیز دولت گذشته معتقدید در دولت گذشته بی عدالتی و فساد بوده که من در برابرش سکوت کردم؟ شما که چنین باوری ندارید.

کوچک زاده: کارنامه پورمحمدی مقابله با افراط نیست

کوچک زاده مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و حضرت امام درخصوص افشانکردن مسایلی که درخصوص افراد به اثبات نرسیده است، گفت: مخالفت من حاصل عملکرد وی بدون اشاره به جزئیات و مصادیق است که ممکن است به خاطر عملکرد حیطه زیرنظر وی باشد و به خودش  ربطی نداشته باشد.

مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری خطاب به پورمحمدی گفت: شما در دوره سازندگی قائم مقام وزارت اطلاعات بودید که گسترده ترین فعالیت های اقتصادی این وزارتخانه در آن دوران بود.

نماینده تهران افزود: آقای ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون در مصاحبه ای با ماهنامه صبح در مهر 86 درباره این دوران می گوید در دوران سازندگی برخی مسایل که قبیح و ضدارزش بود این قبح خود را از دست داد و در این دوره جامعه شاهد ظهور پدیده ای بود که مقام معظم رهبری با تعابیری از جمله طبقه جدید، مرفه و ثروت های بادآورده از آن یاد کردند.

کوچک زاده گفت: در این دوره دعوت های افراطی مانند دعوت مردم به تبدیل نمازجمعه به مانور تجمل و دعوت بسیجی ها به پرهیز از جلمبربازی در خطبه های نمازجمعه مطرح شد.

وی افزود: مسایل این دوره را وزیر دیگر این کابینه یعنی آقای علوی که وی هم یک روحانی است جوشش چشمه های پرفیض می داند.

نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی دادگستری در ادامه خطاب به وی گفت: آقای پورمحمدی اگر دنبال عدالت هستید بایدخطی مشی عدالت را پی بگیرید .

مهدی کوچک زاده افزود : آقای ربیعی آن وقت ها که افراطی نشده بود گفته بود بحثی به عنوان تئوری عدالت در حقوق و دستمزد مطرح است هر کس حقوق خود را مقایسه کرد و دید عدالت وجود ندارد یا سازمان را تخریب می کند یا منزوی می شود.

وی گفت: آقای پورمحمدی کارنامه شما در وزارت کشور و سازمان بازرسی مقابله با افراط نیست.

کوچک زاده افزود : بدنه آنهایی که در دوره های مختلف با برگزیده شدن عنوان مختلف دست به اعمال افراطی زدند جزو همان برادران 98 و 2 دهم درصدی ما بودند که از بی عدالتی فریادشان بر آمده بود.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی شما حتما در پاسخ به مطالب ما ، صحبتهایی خواهید کرد با مضمون طلب بخشش که در جلسه با رهبری نیز گفتید اما باید بدانید رهبری در همان جلسه در دعایی فرمودند رحمت واسعه الهی را باید افراد بخواهند، از طرفی امام راحل  هم می فرمایند نباید تحت تاثیر عوامل ، متخلفین به گونه ای عمل کنند که احکام اسلام زیر سوال برود.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: آقای پورمحمدی در راستای تحقق خواست رهبری یعنی جلوگیری از اشرافی گری مدیران که ادامه این چنین رفتار افسارگسیخته آن و شکل گیری جریانهای افراطی و در نهایت صدمه به نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود چه اقدامی کردید یا خدای نخواسته همراه موج اشرافی گری شدید.

کوچک زاده افزود: اسناد و مدارک موجود خلاف این را نشان می دهد، آقای روحانی رییس جمهور محترم همینجا از فرصت استفاده و به شما عرض می کنم شما مکرراً در فرمایشاتتان فرموده اید جامعه از افراط و تفریط به تنگ آمده و خواهان اعتدال است ،حرف حقی است طیب الله ، خدا کند از آن اراده باطلی نشود. من می خواهم با استناد به یک نظریه صحیح و علمی که وزیر پیشنهادی شما باز آقای ربیعی آن زمانها که انقلابی تر بود گفته به شما عرض کنم اگر در جامعه افراط مشاهده می شود یکی از دلایل عمده بلکه اصلی ترین دلیل آن به تنگ آمدن از بی عدالتی است.

وی گفت: چرا که باز تکرار می کنم بسیاری از افراط ها ، زاییده بی عدالتی است چه نام جنبش اصلاحات برایش بگذارید چه سبز،  چه فتنه ، چه انحراف ، چه حرکت افراطی در حرم امام و در حرم حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، بی عدالتی ها به افراط می انجامد مردم طبق فطرتشان که بیمار نیستند حرکت افراطی بکنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی دادگستری در ادامه خطاب به وی گفت: آقای پورمحمدی اگر دنبال عدالت هستید بایدخطی مشی عدالت را پی بگیرید .

عزیزی:خاوری دزدی کرد چرا حرفی نزدید

نماینده مردم شیروان در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری در ابتدای سخنانش خطاب به کوچک زاده، نماینده تهران گفت: چرا این حماسه سیاسی بزرگی که مورد نظر مقام عظمای ولایت بود را با این حرف های تلختان به کام ملت شریف تلخ می کنید؟.

عزیزی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی افزود: آقای کوچک زاده این حرف هایی که باید در زمانی که آن خاوری دزد که سه میلیارد دلار از این مملکت دزدی کرد و شما هیچ حرفی را به زبان نیاوردید، می گفتید نه اکنون.

وی با بیان اینکه خاوری دزد سه میلیارد دلار پول برد هیچ اتفاقی نیفتاد و یک بار نیامدید دفاع کنید گفت: جناب کوچک زاده ما انتظار داریم که شما از حق خانواده شهدا دفاع می کردید.

این نماینده مجلس افزود: شما باید بیشتر این سخنانتان که به عنوان مخالفت بود در مخالفت با وزیر پیشنهادی دادگستری صحبت می کردید، اما بر علیه وزیر تعاون که از رزمندگان دفاع مقدس و جانباز است صحبت کردید.

عزیزی گفت: پیشینه اجرایی آقای پورمحمدی را همه می دانیم، دشمنان و دوستان نظام او را مدیری کارآمد می دانند.

نماینده شیروان افزود: سابقه طولانی مدیریت او که تمام دوره حیات انقلاب اسلامی را در بر می گیرد بر کسی پوشیده نیست و در این سال ها حتی یک لحظه عمر او از حضور در صحنه های حساس خالی نبوده است.

وی با بیان اینکه دوستان او را معتمد نظام و دشمنان کینه او را به دل دارند گفت: توانایی های او بسیار بیشتر از حوزه مسئولیت در این وزارتخانه است.

این نماینده مجلس افزود: آقای پورمحمدی از خانواده ای خوشنام و شناخته شده و انقلابی و از نوادگان حضرت آیت الله حائری یزدی، استاد حضرت امام (ره) بوده اند.

وی گفت: ارادت و تعلق او به آرمان های دین، نظام و مقام معظم رهبری نیاز به شرح  و اثبات ندارد.

عزیزی افزود: سالها خدمت در دفتر مقام معظم رهبری هم تولی و تبری او را به خوبی آشکار کرده است به صورتی که می توان او را یقینا مورد اعتماد نظام و انقلاب دانست.

وی ادامه داد: سپردن مسئولیت های کلان و تعیین کننده ضمن اینکه توانمندی مدیریتی او را ثابت می کند قبل از هر چیز به مورد اعتماد بودن او تکیه دارد.

عزیزی گفت: فعالیت توان فرسا در بخش خارجی وزارت اطلاعات و نیز سکانداری همراه با توفیق وزارت کشور، آقای پورمحمدی را در جایگاهی قرار داده که با اعتماد همراه بوده است.

وی افزود: برخی فعالیتهای او مفتخر به تقدیر مقام معظم رهبری بوده است.

نماینده شیروان در ادامه سخنان در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: مراتب علمی آقای پورمحمدی زیرپوشش سابقه اجرایی وی مخفی مانده است.

عزیزی افزود: شروع به تحصیل علوم دینی در جوانی و پیگیری آن در سالهای فعالیت اجرایی، تدریس و حضور در محفل فقهی و اصولی مرحوم آیت الله آقامجتبی تهرانی از جمله مراتب علمی آقای پورمحمدی است.

وی گفت: حضور آقای پورمحمدی در میدان مدیریت و اجرا محدود به انجام امور معمولی نبوده است و تمایل او به ساختارسازی مهمترین ویژگی مدیریتی اوست.

عزیزی افزود: کارشناس محوری، توجه به طراحی و برنامه ریزی محصول ساختارسازی اوست.

وی گفت: همکاران و مدیران گماشته آقای پورمحمدی در وزارت اطلاعات، وزارت کشور و سازمان بازرسی کل کشور که نام برخی از آنان در فهرست کابینه دولت یازدهم وجود دارد، تایید می کند که حضور پورمحمدی در بدنه اجرایی، او را از واقعیات پنهان در لایه های زیرین غافل نکرده است و وی در انتخاب همکارانش نیز به این قابلیت ها توجه دارد.

عزیزی ادامه داد: آقای پورمحمدی به دلیل مناسبی که تاکنون داشته است، حجم عظیمی از اطلاعات و دانسته ها را در اختیار دارد.

وی افزود: نگهبانی از این اطلاعات و اسیر غوغاسالاری و سوء استفاده نشدن یکی از ویژگی های اخلاقی آقای پورمحمدی است که نشان دهنده اوج تحمل و پاسداری وی از نظام اسلامی است.

عزیزی گفت: وجود مدیران بی حاشیه، عاقل و مصلحت فهم بزرگترین خواسته نظام و مقام معظم رهبری است.

وی افزود: برای تصدی وزارت دادگستری که رسالتش حفظ حقوق فردی و اجتماعی و نگرانی برای اجرای عدالت است، چه فردی بهتر از آقای پورمحمدی است که حاشیه سازی و غوغاآفرینی را به انجام وظایف قانونی ترجیح نداده است.

عزیزی گفت: آبرومندی و وقار که لازمه شخصیت هر مدیر در جمهوری اسلامی است در کارنامه آقای پورمحمدی به خوبی هویداست.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه و نگرانی مجلس شورای اسلامی التزام و توجه به قانون است، افزود: از یاد نبرده ایم که برخی بی قانونی ها و سرپیچی ها را که مجلس در برابر آن موضع گرفت، کانون فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در سازمان بازرسی کل کشور پاسداشت جامع قانون و توصیه به قانونگرایی است.

عزیزی گفت: تاکید همیشه آقای پورمحمدی به شفافیت، پاسخگویی، سلامت اداری، مبارزه با فساد، نظارت درونی دستگاه ها بر خود، نشان دهنده احترام، قانون در نگاه و روش وی است.

وی افزود: آقای پورمحمدی مدیری پیگیر، بسترساز و ایده آفرین است و کارنامه وی نشان دهنده دو خصیصه اندیشیدن به کار و ناآرامی برای انجام وظیفه در مرام و منش وی است.

عزیزی گفت: در وضع فعلی داخلی و خارجی کشور به مدیرانی نیاز داریم که بیش از هر چیز به کار فکر کنند و اگر جسارتی هم دارند آن را در انجام وظیفه بکار برند.

وی افزود: آقای پورمحمدی که سابقه وزارت کشور را در کارنامه دارد، قطعا در مسئولیت وزارت دادگستری موفق خواهد شد.

عزیزی گفت: رهاکردن موقعیت فعلی وی در سازمان بازرسی کل کشور که دامنه نفوذ و اقتدار گسترده ای دارد و همچنین پذیرش انجام وظیفه در وزارت دادگستری نشان می دهد که حضور پورمحمدی در منصب وزارت دادگستری انگیزه کسب قدرت نیست.

وی افزود: امیدوارم نمایندگان با رای اعتماد بالا به شایستگی های وی اعتماد کنند و باب تازه تعامل میان مجلس و دولت گشاده شود.

ابوترابی فرد:  پورمحمدی یکی از شایسته ترین هاست

نماینده مردم تهران موافق وزیر پیشنهادی دادگستری در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم گفت: براساس ماموریت های موضوع اصل یازدهم قانون اساسی مسئولیت ایجاد، تقویت و هماهنگی و ارتباط دولت با وزارتخانه ها و سایر دستگاههای اجرایی با قوه قضائیه در راستای کاهش عناوین مجرمانه و قضازدایی و ارائه خدمت به نظام دادرسی و قضایی کشور توسط دستگاههای اجرایی با هدف تبیین عدالت ، گسترش نظام معاضدت و مشاورت قضایی ، تبیین، تعمیق و ارتقاء جایگاه و حیثیت نظام دادرسی در دادگستری جمهوری اسلامی ایران برعهده وزیر دادگستری است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در مجلس شورای اسلامی افزود: تمام نمایندگان بر این حقیقت اذعان دارند که حجت الاسلام پورمحمدی به عنوان استاد حوزه و دانشگاه و یک مدیر کارآزموده با کوله باری از تجارب انباشته شده در دستگاههای امنیتی  و اجرایی و قضایی یکی از شایسته ترین افراد با شناخت نزدیک از دو حوزه مسئولیت قضا و اجرا برای انجام این مهم است.

وی گفت: علاوه بر این براساس اصل یکصد و 37 قانون اساسی هر یک از وزیران مسئول وظایف خاص خود در برابر رئیس جمهور و مجلس است و در اموری که به تصویب هیئت وزیران می رسد مسئول امور دیگران نیز هست.

ابوترابی فرد گفت: بسیاری از اصول دیگر قانون اساسی نیز ان است که وزیر نه تنها در حوزه مسئولیت خویش بلکه در حوزه مسائل کلان کشور باید صاحب نظر باشد.

وی افزود: حضور چهره هایی مانند پورمحمدی سطح تصمیم سازی را در نهاد دولت ارتقا می بخشد.

ابوترابی فرد گفت: شخصیتی که بتواند در مسائل قضایی ، امنیتی و مسائل سیاسی و مسائل گوناگون کشور با اشراف به این حوزه ها نظرات صریح و روشن خود را برای ارتقاء سطح تصمیم به کار گیرد ، موجب افزایش کارآیی نهاد دولت خواهد شد .

ابوترابی فرد ادامه داد: بنده از این منظر معتقدم حضور وزرایی مانند رحمانی فضلی، علوی و دوستانی که در نهاد قانونگذاری علاوه بر تجارب شخصی در تجارب طولانی مدیریتی نیز صاحب نظر هستند ، در ارتقاء سطح تصمیم سازی در دولت بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: از این منظر گمان می کنم رای اعتماد نمایندگان موجب افزایش کارآیی دستگاه اجرایی خواهد شد.

بهمئی: سابقه درخشان آقای پورمحمدی

نماینده رامهرمز و رامشیربه عنوان موافق وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: وزارت دادگستری وظایف خطیری بر عهده دارد به همین جهت باید در رأس آن فردی لایق، مدیر و با پرونده ای پاک و روشن قرار گیرد.

شمس الله بهمئی در سخنانی با برشمردن ویژگی های آقای پورمحمدی افزود: اجرای عدالت زیباترین رویای ملت ها بوده است و گرایش به عدالت همانند میل به هنر و زیبایی ریشه در فطرت آدمی دارد و به دلیل همه طراحی ها و برنامه ریزی های دولتها نیز برای نیل به همین عدالت است.

وی ادامه داد: بر دولتمردان واجب است بستر مناسبی را برای عدالت فراهم آورند؛ به همین خاطر دستگاهی به نام وزارت دادگستری تشکیل شده است تا با ارتباط میان قوه مجریه و قضاییه این بستر را فراهم آورد.

بهمئی با بیان اینکه امروز روز مهمی برای مجلس و کشور است و ملت منتظر تعامل مجلس و دولت هستند گفت: سابقه درخشان آقای پورمحمدی نشانگر حضور مؤثر، کارآمد و آزمون دیده ایشان از ابتدای انقلاب تاکنون است.

نماینده رامهرمز و رامشیر آقای پورمحمدی را مورد وثوق و اعتماد رئیس قوه قضائیه و دارای ویژگی هایی از جمله سابقه مبارزه با فساد و بازگرداندن ثروت ملت به بیت المال دانست.

بهمئی افزود: عنایت به حقوق شهروندی، اهتمام به هماهنگی هر چه بیشتر دولت، مجلس و قوه قضائیه و نیز داشتن برنامه برای عدالت اقتصادی از جمله ویژگیهایی است که نشانگر اشراف آقای پورمحمدی برای وزارت دادگستری است.

وی در پایان از همکاران خود خواست با رأی بالا به آقای پورمحمدی گامی در تحقق آرمانهای دولت تدبیر و امید بردارند.

 زارع: پورمحمدی دایره المعارف مبارزه با فساد است

نماینده آباده در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری گفت : یکی از مخالفان آقای پورمحمدی به قرارداد دو میلیارد تومانی با مجلس اشاره کرد که بنده به عنوان سربازرس و در رکاب آقای پورمحمدی بودم.

‌رحیم زارع در صحن علنی مجلس شورای اسلامی افزود : بنده از 7 سالی که در سازمان بازرسی کل کشور بودم ، 4 سال سربازرس این مرد بزرگ بودم.

وی با بیان اینکه تنقیح قوانین کشور را ما نمایندگان انجام می دهیم که هم اکنون وقتش را نداریم گفت:چون بچه های سازمان به قوانین و همچنین تنقیح آن مسلط بودند ، این دو میلیارد تومان با امضاء آقای ابوترابی برای تنقیح قوانین کشور بسته شده است.

زارع افزود :درخصوص20میلیارد تومان و همچنین 10 میلیارد تومانی که دوستان اشاره کردند باید بگویم که بنده در سازمان بازرسی کل کشور دیدم که مدیریت آقای پورمحمدی ، نشاط سازمانی ، تحول و پیشرفت بوجود می آورد و همچنین به کار کارکنان نیز اهمیت می دهد.

وی گفت : یک میلیارد تومان برای زمینی 18 هکتاری برای کارکنان وزارت کشور تهیه وبه تعاونی آنها داده شده است آیا این اختلاس است؟.

زارع افزود:آیا تهمت هایی که در دادگاه اثبات نشده است ما باید روبروی مردم و در برنامه هایی که به صورت مستقیم پخش می شود مطرح کنیم؟.

وی با بیان اینکه همه ما تلاش می  کنیم تا شهرداری یک اتوبوس برای شهرمان بگیریم گفت : این 10 میلیارد تومانی که برای خرید اتوبوس پرداخت شده و وی آن را در جیب خودش نگذاشته شده است.

زارع افزود: موضوعی مطرح شد که افراطی گری در دوران آقای پورمحمدی بوده است بنده در پاسخ می گویم افرادی که این موضوع را مطرح می کنند خودشان را در سال 1376 با سال 1384 مقایسه کنند ، چه افراطی گری؟.

وی گفت : بنده سربازرس بودم ، در همین سازمان معاون وزیری که خانه اش در یاغچی آباد بود یکجا در دولت گذشته در نیاوران ویلاهای چند هزار متری خریداری کرد ، اینها اختلاس نبود؟.

زارع افزود: بنده از شما می خواهم مقایسه کنید زمانی که آقای پورمحمدی در وزارت اطلاعات بودند و زمانی که وی در آنجا حضور نداشت.

وی گفت : ویلاها ، ماشین ها ، ارز مرجعی که حقوق مردم فقیر بود و داروهای بیماران بیچاره به کجا رفت ؟ آیا شما تاریخ ابر ثروتمندانی را که تازه تولید شده اند را مشاهده کرده اید ؟.

زارع افزود: آقای پورمحمدی در هر کجا که بوده است دایره المعارف مبارزه با فساد بوده است.

وی گفت: زمانی که آقای پورمحمدی برای وزارت دادگستری پیشنهاد شد ، همه رسانه های بیگانه با آن مخالفت کردند ، آقای پورمحمدی دوست نظام و سرباز ولایت است.

زارع خطاب به مخالفان وزیر پیشنهادی دادگستری افزود : آن دوست عزیز از پرونده 3 هزار میلیارد دلاری سخن نگفت؟.

وی گفت: چه کسی ، چند ماه قبل از آن پرونده مصاحبه کرد و هشدار داد ، چه فردی در اسفند 88 جلوی پذیره نویسی آریا را گرفت.

زارع افزود: آن سه هزار میلیارد ‌تومان هم اکنون 10 هزار میلیارد تومان است ،‌ ما در سه دوازدهم بودجه امسال 6 هزار میلیارد تومان برای بودجه های عمرانی اختصاص دادیم که ریالی از آن محقق نشد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در ادامه دفاعیات خود از وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: از آن دولتمردی که در پرونده بیمه ایران به روزنامه ها اطلاع رسانی می کند و همه صهیونیستها مخالف آمدن او به کابینه هستند می خواهیم که بگوید پول بیمه میان چه کسانی تقسیم شد.

رحیم زارع افزود: چهار هزار پرونده در دوره ایشان در زمینه فساد مورد بررسی قرار گرفته و پرونده سه هزار میلیارد تومانی یکی از این موارد بوده است.

وی گفت: مدیرانی که صد میلیون تومان پاداش به هیأت مدیره می دهند و دستگاه نظارتی قصد جلوگیری از اقدام آنان را دارد در کدام دولت ظهور یافته اند که امروز ما سنگ آن دولت را به سینه می زنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شمشیر عدالت سهمگین است و مبارزه با فساد پرهزینه است و آقای پورمحمدی تاوان مبارزه ای که با فساد داشته است را می دهد.

زارع افزود: رانت خواران و مفسدان داخلی هم از پورمحمدی دل چرکین هستند و از نام پورمحمدی هراسان هستند آنهایی که دستشان از بیت المال کوتاه شده امروز برای انتقام جویی همدست بیگانگان شده اند و با دروغ و تزویر و نفاق برای آنها آتش تهیه می کنند.

وی گفت: آنها برای تطهیر خود راهی جز زیر سؤال بردن امانت پورمحمدی را ندارند، آنها به زیرکی دریافته اند که برای گریختن از چنگال عدالت باید عدالت قاضی را زیر سؤال ببرند مگر راهی جز این دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: آنها می دانند که حضور پورمحمدی در کابینه آقای روحانی امید موفقیت را در دولت تدبیر و امید بیشتر خواهد کرد و راه بر درازدستی هایشان بسته خواهد شد.

زارع گفت: پرونده سازان حرفه ای بدانند که پرونده هایشان عِرض خود بردن است و موجی که به کمک آنها در رسانه ها ایجاد می شود راه بجایی نخواهد برد.

زارع گفت: ابتدا بنده اینگونه می پنداشتم که مخالفان می خواهند بگویند وزارت دادگستری برای آقای پورمحمدی مسئولیت کمی است اما توصیه من به کابینه آقای روحانی است که از ظرفیت این مرد  بزرگ در چالشهای کشور استفاده کند و حضور ایشان وضع کابینه را بالا برده است.

وی افزود: برنامه ای مبتنی بر قانون اساسی به منظور رسیدن به عدالت و حقوق شهروندی ، استفاده از همه ظرفیتهای دادگستری دارد و به منظور تعامل با مجلس این مسئولیت را پذیرفته است ،وی امین مقام معظم رهبری نیز هست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها