حریف استقلال چند ملیتی است

قبل از برگزاری مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا همه اعضای تیم و طرفداران استقلال آرزوی این را داشتند که قرعه بوریرام‌یونایتد تایلند به نام آنها بیفتد.
کد خبر: ۵۸۷۶۸۴
حریف استقلال چند ملیتی است


این اتفاق روز سی‌ام خرداد در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا رخ داد و آبی‌های پایتخت به آرزوی خود رسیدند.

آنها می‌توانستند حریف یکی از تیم‌های اف‌سی سئول کره‌جنوبی، کاشیوا ریسول ژاپن، گوانگژو چین، لخویای قطر، الاهلی و الشباب عربستان باشند، اما قرعه همانی شد که قلعه‌نویی و شاگردانش می‌خواستند. حالا به نخستین تقابل این دو تیم در جمع هشت تیم برتر آسیا نزدیک می‌شویم. روز سی‌‌ام مرداد استقلال در ورزشگاه آزادی تهران پذیرای این تیم است. این دیدار رفت دو تیم خواهد بود، درست بعد از این که استقلال سه بازی اول خود را در لیگ برتر پشت‌سر گذاشته و به شرایط مسابقه نزدیک شده است، هر چند هنوز با آمادگی ایده‌آل دور مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا فاصله دارد. این در حالی است که بوریرام بیش از 20 بازی را در لیگ برتر تایلند برگزار کرده و به صدرنشینی مطلق خود در این رقابت‌ها تداوم بخشیده است. این شاید بزرگ‌ترین تفاوت دو تیم قبل از رویارویی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد؛ موضوعی که مسئولان فوتبال ایران در نشست‌های اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید فراوانی بر آن داشتند و آن را به ضرر همه تیم‌های باشگاهی در غرب آسیا دانستند، چرا که تقویم بازی‌های لیگ قهرمانان به‌گونه‌ای است که تیم‌های شرقی در مراحل بالاتر در آمادگی کامل به سر می‌برند و تیم‌های غرب قاره در روزهای ابتدایی خود هستند و با تغییراتی که برای فصل جدید لیگ داخلی در ترکیب خود ایجاد کرده‌اند به مصاف حریفان می‌روند. این شاید بزرگ‌ترین لطمه را به تیم‌های غرب آسیا و نماینده ایران بزند.

پدیده‌ای از شرق آسیا

بسیاری از کارشناسان فوتبال در آسیا تیم تایلندی را پدیده این فصل لیگ قهرمانان آسیا می‌دانند؛ تیمی که لقب تندر جنگجو را برای خود در نظر گرفته است. تایلندی‌ها که گاهی با سرمایه‌گذاری یک تیم در مسابقات باشگاهی آسیا عرض‌اندام کرده‌اند این بار با تیم بوریرام یونایتد به دنبال ادامه دادن راه تیم فارمرزبانک هستند؛ همان تیمی که دو دوره قهرمانی در باشگاه‌های آسیا را از آن خود کرده بود. این تیم که فصل گذشته در لیگ برتر تایلند به مقام قهرمانی دست یافت تا برای سومین بار به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند، در این فصل هم صدرنشین لیگ این کشور است. شاگردان اسکات کوپر انگلیسی که در گروه پنجم دور گروهی این مسابقات با تیم‌های جیانگسو چین، اف‌سی سئول کره‌جنوبی و وگالتا ژاپن همگروه بودند با کسب هفت امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شدند. در این مرحله بوریرام تیم بنیادکار ازبکستان را پیش‌رو داشت که در بازی رفت و در خانه کار را مقابل بنیادکار ازبکستان تمام کرد و با برتری 2 بر یک در این دیدار و تساوی بدون گل در بازی برگشت به جمع هشت تیم برتر آسیا پیوست.

ماتادورها

بوریرام یونایتد تیمی است که روی کاکل بازیکنان اسپانیایی می‌چرخد. برخلاف آنچه مسئولان باشگاه استقلال درخصوص حضور شش بازیکن اسپانیایی در این تیم صحبت می‌کردند این تیم در فهرست خود چهار بازیکن از ملیت اسپانیا دارد، یک بازیکن از ژاپن، یک کره‌ای و یک بازیکن دیگر از سن سباستین که جزئی از اسپانیا محسوب می‌شود. بوریرام با هفت بازیکن خارجی در واقع تیمی چندملیتی بر پایه حرکات بازیکنان ماتادور خود است که تا اینجای کار هم در لیگ قهرمانان آسیا از سرمایه‌گذاری فراوان خود بهره گرفته و به جمع هشت تیم برتر قاره نیز راه یافته است.

کارملو گونزالس، کلیدی‌ترین بازیکن

مشهورترین چهره این تیم بی‌شک کارملو گونزالس است. هافبک میانی حرفه‌ای که نقش محوری را برای تیم بوریرام ایفا می‌کند. این بازیکن سی ساله اهل لاس پالماس رزومه فوق‌العاده‌ای دارد و در قراردادش با تیم تایلندی نیز تاکید شده که مبلغ آن فاش نشود! او سال 2000 کار خود را با تیم B لاس پالماس شروع کرد و یک سال بعد به تیم اصلی این باشگاه راه یافت و در 120 بازی که برای این تیم برگزار کرد 14 گل هم به ثمر رساند. پس از آن در سال 2005 راهی تیم لوانته شد که برای این تیم مشهور هم 37 بازی انجام داد. هرکولس مقصد بعدی گونزالس بود که در سال 2007 قرارداد طرفین به امضا رسید. او در این تیم 19 بار به میدان رفت و پس از آن هم راهی نومانسیا شد که در این تیم نیز 37 بازی برگزار کرد. کارملو در سال 2008 روانه تیم اسپورتینگ گیخون شد و تا سال گذشته نیز در این تیم توپ زد و پس از آن هم به پیشنهاد بوریرام پاسخ مثبت داد. او در 15 بازی برای این تیم 15 گل زده که آمار خیره‌کننده‌ای محسوب می‌شود.

خوزه بروکال از پایه‌های رئال مادرید تا بوریرام

خوزه بروکال بیست و پنج ساله یکی دیگر از ماتادورهای بوریرام است. بازیکنی که از تیم C رئال‌مادرید فوتبال حرفه‌ای خود را شروع کرد. او در سال 2008 حتی به تیم B رئال هم راه یافت ولی فقط یک بار فرصت بازی در این تیم را پیدا کرد. او سال بعد به تیم B ریسینگ سانتاندر رفت و بعد از 11 بازی در این تیم به تیم اصلی ریسینگ راه یافت؛ ولی در این تیم هم فرصت آنچنانی به دست نیاورد و بعد از سه بازی از ریسینگ جدا شد. مقصد بعدی بروکال معروف گرانادا بود که 28 بار پیراهن این تیم را هم بر تن کرد.

کئوتا، سن روخه و رکرتیوو اوئلوا دیگر تیم‌هایی بودند که وی برای آنها بازی کرد تا این که چندی پیش پیشنهاد تیم تایلندی را دریافت کرد و با وجود سن نه‌چندان بالایی که داشت راهی بوریرام در شرق آسیا شد.

برونو، با رزومه سه‌ویا و مایورکایی

برونو هره رو آریاس، سومین اسپانیایی این تیم محسوب می‌شود. هافبک بیست و هشت ساله‌ای که سال 2004 توانست در 64 بازی پیراهن تیم B سه‌ویا را بر تن کند و راهی تیم اصلی این باشگاه شود. برونو سال 2006 فقط سه بار برای سه‌ویا به میدان رفت و پس از آن راهی مایورکا شد و در این تیم مشهور لالیگایی 85 بازی را در حد فاصل سال‌های 2007 تا 2010 برگزار کرد. مقصد بعدی او تیم خه‌رس بود که در 75 دیدار برای این تیم به میدان رفت. برونو پس از آن با دریافت مبلغی خوب راهی بوریرام یونایتد تایلند شد.

اوسمار باربا، مدافع میانی

این بازیکن بیست و پنج ساله که در پست دفاع میانی بازی می‌کند در سال 2007 عضو تیم B ریسینگ بود که در 64 بازی با پیراهن این تیم هفت گل هم به ثمر رساند. وی بعد از آن راهی تیم دوم سالامانکا شد و 35 بار هم با پیراهن این تیم به میدان رفت. ریسینگ سانتاندر مقصد بعدی اوسمار بود که قراردادی سه ساله را با این بازیکن منعقد کرد ولی او در این مدت 13 بار موفق شد پیراهن تیم سانتاندر را بپوشد و سرانجام از این تیم سرشناس جدا شد و به بوریرام یونایتد تایلند پیوست. او که قراردادی 1.5 ساله منعقد کرد برای اولین بار برابر تیم چونبوری به میدان رفت و هر دو جام Thi FA Cup و Toyota League Cup را با این تیم فتح کرد.

خاویر پاتینو

این مهاجم اهل سن‌سباستین نیز 25 سال سن دارد که فوتبال حرفه‌ای خود را در تیم آلکوبنداس شروع کرد و در سال 2008 راهی تیم ریس شد و در 69 بازی برای این تیم 26 بار گلزنی کرد. پس از آن وی راهی تیم کوردوبا شد که 55 بار نیز برای این تیم به میدان رفت ولی فقط 10 گل به ثمر رساند. بازیکن شماره 20 تیم بوریرام در فصل 2013 به تیم خه‌رس پیوست ولی فقط در چهار دیدار این تیم به میدان رفت و قرادادش فسخ شد تا به تیم بوریرام بپیوندد.

بازیکنان ژاپنی و کره‌ای

این تیم یک بازیکن آسیایی هم در ترکیب خود دارد، بازیکنی از ژاپن. کایی هیرانو که پیراهن شماره 19 بوریرام را بر تن می‌کند پیش‌تر عضو تیم کاتالر تویاما بوده و رزومه قوی را در بین ژاپنی‌ها ندارد. او یکی از بال‌های تیم بوریرام محسوب می‌شود. هان‌جی وونگ هم دیگر یار آسیایی این تیم بود. این بازیکن بیست و هشت ساله سابقه 9 بازی در تیم جوانان کشورش را دارد و از بوسان کار باشگاهی خود را شروع کرد. دائه جون، چونام دراگون و اینچئون تیم‌هایی بودند که وی در آنها توپ زد. او که در سال 2013 به تیم تایلندی پیوست روزهای خوبی را با بوریرام سپری نکرد و فقط شش بار برای این تیم به میدان رفت و مجبور به ترک این تیم شد. وی بار دیگر به تیم اینچئون بازگشته است.

علی رضایی ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها