مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور از اختصاص «پلاک ویژه به معلولان جسمی حرکتی با شدت معلولیت متوسط» خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۳۸۰
معلولان جسمی حرکت متوسط، پلاک ویژه خودرو می گیرند

کیوان دواتگران، افزود: تا کنون تنها افراد با معلولیت شدید و خیلی شدید با استفاده از پلاک ویژه تردد خودرو می‌توانستند بدون توجه به محدودیت‌های ترافیکی جابجا شوند.

به گفته وی، از این پس با اختصاص پلاک ویژه تردد به معلولان جسمی حرکتی با درصد معلولیت متوسط، این افراد می‌توانند از طرح تخصیص پلاک خودروی معلولان استفاده کنند.

دواتگران در مورد نحوه تشخیص شدت معلولیت افراد خاطر نشان کرد: معلولان متقاضی می‌توانند با مراجعه به کمیسیون‌های پزشکی سازمان بهزیستی، بر اساس موازین و معیارهای موجود از شدت معلولیت خود آگاهی یافته و توسط سازمان شناسایی شوند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی با بیان اینکه شیوه نامه تخصیص پلاک خودروی معلولان که روند اجرای طرح را با مشکل روبرو کرده بود اصلاح و از روز گذشته به استانها ابلاغ شده است، گفت: طرح تخصیص پلاک ویژه تنها شامل تهران نمی‌شود و این افراد می‌توانند در سایر استان‌هایی که محدودیت‌های ترافیکی در آنجا اعمال می‌شود نیز جابجا شوند. ( ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها