وزیر فرهنگ و ارشاد خبر داد:

تغییر در پرداخت یارانه مطبوعات

محمدتقی روغنی‌ها به‌عنوان سرپرست موسسه فرهنگی ـ مطبوعاتی ایران منصوب شد تا ترکیب تیم رسانه‌ای دولت روحانی بیش از پیش مشخص شود. روغنی‌ها از مدیران سابق خبرگزاری ایرنا است.
کد خبر: ۵۸۶۸۲۴

ایرنا (خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی) و روزنامه ایران دو رسانه دولت محسوب می‌شود.

ایرنا در روزهای اخیر به انتشار اخبار همسو با دولت جدید پرداخته و از جمله در تحلیلی با عنوان«یک بام و دو هوای جبهه پایداری درباره حضور زنان در دو دولت» نوشت: رسانه‌های وابسته به جریان سیاسی «جبهه پایداری» در حالی، نبودن زن در میان وزرای پیشنهادی دولت یازدهم را در راستای جنجال‌آفرینی علیه این دولت بهانه کرده‌اند که همین رسانه‌ها از مهم‌ترین منتقدان حضور زنان در کابینه دولت دهم بودند.

اولین اظهارات مشایی بعد از پایان دولت احمدی‌نژاد

سایت نکات پرس که به حامیان احمدی‌نژاد منتسب است، متن سخنان اخیر اسفندیار رحیم مشایی را درباره انتخابات و ردصلاحیتش منتشر کرده است.

مشایی درباره ردصلاحیت خود گفته است: من به اتفاق آقای احمدی‌نژاد خدمت رهبر معظم انقلاب نامه نوشتیم؛ با دو امضا. اعلام آمادگی کردیم. از این‌که چنین اتفاقاتی افتاده نیز عدم رضایت خود را اعلام کردیم. ولی حتی این موضوع را در آن شرایط آشکار هم نکردیم تا رهبری تحت فشار قرار نگیرند.بعضی‌ها به ما می‌گویند چرا شما (در زمان رد صلاحیت) حرفی نزدید؟ چیزی نگفتید؟ خب چه حرفی باید می‌زدیم؟ حتی در قانون اعتراض هم پیش‌بینی نشده!

وزیر پیشنهادی کار: درسال 88 بر اساس نظر رهبری عمل کردم

علی ربیعی، وزیر پیشنهادی کار و امور اجتماعی برای پاسخ به شبهات احتمالی در مورد خود یک نشست خبری برگزار کرد.

وی در این نشست خبری در پاسخ به سوالی که از او در مورد نقشش در ستاد میرحسین موسوی در سال 88 و همراهی او با این نامزد ریاست‌جمهوری پرسیده بود، گفت: وضعم در ستاد آقای موسوی مشخص است و در کنار وی در انتخابات فعالیت داشتم زیرا او نامزد مورد قبول نظام بود و فکر می‌کردم همراهی با نامزد مورد نظر نظام موجب پویایی می‌شود. من از دوران نوجوانی وارد عرصه سیاسی شدم و وقتی که گروه فرقان قبل از انقلاب بیانیه شماره 3 خود را صادر و سخنانی را در مورد امام خمینی(ره) منتشر کرده بود با آنها وارد نزاع شدم.

ربیعی افزود: من پیرو خط امام در زمان زنده بودن ایشان بودم و ولایت فقیه را که از یادگارهای ایشان است قبول دارم. ضمن این که نسبت به رهبری نیز علاقه شخصی خاصی دارم. در سال 88 نیز تا قبل از وقوع آن اتفاقات بر اساس نظر رهبری عمل کردم.

انتقاد شدید تشکل‌های دانشجویی اصولگرا به‌وزیر پیشنهادی علوم

برخی جریانات وگروه‌های دانشجویی اصولگرا شدیدا نسبت به انتخاب جعفر میلی منفرد به‌عنوان وزیر پیشنهادی حسن روحانی در کابینه دولت یازدهم انتقاد کرده‌اند و از نمایندگان مجلس خواسته‌اند به میلی منفرد رای ندهند.

تاکنون در محافل سیاسی میلی منفرد و علی ربیعی بیشترین حساسیت و مخالفت برای رای عدم اعتماد را برانگیخته‌اند. میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم در فاصله استعفای مصطفی معین سال 1378 تا انتصاب جعفر توفیقی به‌عنوان وزیر، سرپرست وزارت علوم دوران اصلاحات بود.

مداحی باسم کربلایی علیه فساد سیاسی در عراق

ملاباسم کربلایی یکی از سرشناس‌ترین مداحان عرب زبان اهل بیت(ع) در روزهای اخیر برای اولین‌بار یک شعر کاملا سیاسی علیه فساد رایج در ساختار اداری دولت عراق خوانده که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش شیعه‌آنلاین، وی متولد کربلاست اما از کودکی تا سن جوانی خود را در ایران گذراند و پس از آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس رفت و در آنجا اقامت گزید. باسم کربلایی به‌‌دلیل نوحه‌های جانسوز عربی در ایران هم شناخته شده است.

اولین «وقف» سایبری در ایران

طراح پایگاه اینترنتی ثبت رکورد‌های معنوی و فرهنگی «الخیرات» در ابتکاری این پایگاه را از مالکیت شخصی خود خارج و وقف عام کرد تا به‌‌عنوان یک صدقه جاریه بماند.

سیدمرتضی میرسراجی، واقف و طراح اولین وقف سایبری در ایران به ایکنا گفت: برای اولین‌بار در جهان، رکورد‌های معنوی و فرهنگی را از طریق وب‌سایت الخیرات ثبت کردیم. این‌کار تقریباً مخالف و مغایر با رکورد‌های جهانی گینس است و هدف از این کار هم برانگیختن فطرت انسانی بشر است تا بتوان حس انساندوستانه و اسلامگرایانه مسلمانان را بیش از پیش نشان داد.

محدودیت ورود همراهان وزرای پیشنهادی به مجلس

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: براساس نظر رئیس‌مجلس قرار است که در روزهای منتهی به بررسی صلاحیت‌ها، هیاتی سه تا چهار نفره، وزرای پیشنهادی را در مجلس همراهی کنند.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با فارس، تصریح کرد: برخی از وزرای پیشنهادی هیاتی 40 نفره را همراه خود برای جلب نظر نمایندگان و گرفتن رای اعتماد به مجلس می‌آورند که واقعا جای تعجب است که دست‌اندرکاران مجلس چگونه این همه افراد را به درون مجلس راه می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها