معاون هوانوردی و اموربین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته به طور متوسط تاخیرات پروازی به 22 دقیقه کاهش یافته گفت: بر اساس تعریف ایکائو زمان دقیق پرواز هواپیماها 15 دقیقه بعد از ساعتی است که روی بلیت قید شده است.
کد خبر: ۵۸۶۸۱۰
کاهش تاخیرات پروازی به 22 دقیقه

محمد خداکرمی اظهار داشت: اکثر مسافران تصورشان براین است که زمان پرواز هواپیما همان ساعتی است که روی بلیت نوشته شده در صورتیکه براساس تعریف ایکائو زمانی که روی بلیت نوشته می‌شود ساعتی است که هواپیما در پارکینگ اولین خیزش خود را به قصد پرواز به سمت باند شروع می‌کند.

وی افزود: این حرکت حدود 15 دقیقه به طول می‌انجامد و برج مراقبت با توجه به پروازهای ورودی و خروجی اجازه‌ پرواز را به هواپیما می‌دهد.

خداکرمی دو بانده بودن فرودگاه، نوع هواپیما، شرایط جوی و موارد دیگر را از جمله عواملی عنوان کرد که می‌تواند زمان پروازها را با تاخیر مواجه کند.

معاون هوانوردی و اموربین‌الملل سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: این سازمان جهت حصول اطمینان از رعایت قوانین و مقررات، استانداردهای فرودگاهی و هوانوردی و تطابق با الزامات ملی و بین‌المللی در راستای ارتقای ایمنی هوانوردی کشور همواره به صورت ماهانه حداقل دو بازرسی از فرودگاه‌های کشور انجام می‌دهد.

وی با اشاره به ساماندهی تاخیرات پروازی و با بیان اینکه در این راستا شش بخشنامه و دستورالعمل ویژه ساماندهی تاخیرات پروازی صادر شد، افزود: برای اولین بار در کشور کمیته ساماندهی تاخیرات تشکیل شد به گونه‌ای که حاصل این اقدامات، تاخیرات پروازی را بسیار کاهش داده است.

خداکرمی با بیان این‌که همه شرکت‌های هواپیمایی تلاش می‌کنند میزان تاخیر را کاهش دهند، گفت: شرکت‌های هواپیمایی به افزایش کیفیت پروازها و نوع خدمات توجه می‌کنند و به این منظور ادغام آن‌ها می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ خود شرکت‌ها و افزایش قابلیت‌ها و توانمندی‌های آنها ‌شود.

همچنین «درج قیمت، تاریخ و مشخصات مسافر، ذکر نکردن جمله «غیر قابل استرداد» در بلیت، صدور بخشنامه‌های لازم و از این قبیل» از دیگر اقدامات این سازمان جهت رعایت حقوق مسافر است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها