رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، صبح امروز طی مراسمی گواهینامه تاییدیه طراحی و ساخت شبیه ساز پرواز هواپیمای ایران 140 را به شرکت هواپیما سازی ایران ( هسا ) اعطاء کرد.
کد خبر: ۵۷۶۹۵۸
صدور اولین تاییدیه ساخت شبیه ساز پرواز ایران 140

سازمان هواپیمایی کشوری اولین تاییدیه ساخت شبیه ساز پرواز ایران 140 را صادر کرد رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، صبح امروز طی مراسمی گواهینامه تاییدیه طراحی و ساخت شبیه ساز پرواز هواپیمای ایران 140 را به شرکت هواپیما سازی ایران ( هسا ) اعطاء کرد.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، حمید رضا پهلوانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم اعطاء گواهینامه طراحی و ساخت شبیه ساز پرواز هواپیمای ایران 140 گفت: خوشبختانه با حضور پر تلاش متخصصان توانمند ایرانی شبیه ساز پرواز هواپیمای ایران 140 برای اولین بار در کشور ساخته شد و امروز سازمان هواپیمایی کشوری گواهینامه بهره برداری ازاین شبیه ساز را صادر و به شرکت هسا اعطاء کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که گواهینامه تاییدیه طراحی و ساخت شبیه ساز هواپیمای ایران 140 (full flight simulator) برای اولین بار در کشورصادر شده است افزود: با صدور این گواهینامه ایران جزء معدود کشورهای  تایید کننده ساخت سیمو لاتور به شمار می‌رود. وی با بیان این‌که تاکنون هیچ کشوری موفق به ساخت سیمولاتور هواپیمای ایران 140 در جهان نشده است اظهار داشت تمامی مراحل طراحی و ساخت این شبیه ساز بومی است و با نظارت چندین ساله کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری به ثمر رسیده است.

پهلوانی در ادامه یادآور شد پس از تطابق شبیه ساز پرواز هواپیمای ایران 140استانداردهای فنی و عملیاتی وضع شده در مقررات (CAD- FSTD A) و اجابت بندهای استاندارد فوق الذکر سازمان هواپیمایی کشوری گواهینامه طراحی و ساخت این سیمولاتور را صادر کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ساخت و صدور گواهینامه سیمولاتور کامل ایران 140 را در شرایط تحریم، دستاورد بزرگی برای صنعت هوانوردی دانست.

معاون وزیر راه و شهر سازی که به همراه معاونان، مدیران و کارشناسان این سازمان در جریان روند ساخت هواپیمای ایران 140 قرار گرفت عنوان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با تمام توان در صدد رفع نیازمندیهای صنعت هوانوردی و کاهش شکاف موجود میان بخش‌های نظامی و غیر نظامی در عرصه هوانوردی است.

وی درادامه مطلب فوق اظهار کرد: متاسفانه در گذشته بین بخش‌های نظامی و غیر نظامی در عرصه هوانوردی شکاف عمیقی وجود داشت و همین امر منجر به عدم بروز برخی از توانمندیهای بالقوه این صنعت شده بود بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری در نظر دارد بدون توجه به ساختارهای نظامی و غیر نظامی توانمندیهای متخصصان داخلی کشور را به منصه ظهور بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها