در این مرحله فقط حدود 7000 میلیارد تومان سهم برای خرید و فروش عرضه می‌شود

۱۳ درصد سهام عدالت بزودی قابل معامله می‌شود

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با اشاره به آزادسازی خرید و فروش ۱۳ درصد سهام عدالت برای معامله در آینده نزدیک به مردم توصیه کرد، به شرکت‌های سرمایه‌گذاری اعتماد کنند و مراقب افراد سودجو باشند.
کد خبر: ۵۸۶۷۸۷

داریوش پاک‌بین در گفت‌وگو با فارس در مورد آخرین وضع آزادسازی سهام عدالت گفت: شورای تخصصی اصل 44 در آخرین جلسه خود، دستورالعمل ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت به بازار سرمایه و معاملاتی شدن آن را نهایی کرد.

وی افزود: انجام این کار نیاز به پیش‌نیازها و اقدامات مقدماتی در بورس، فرابورس، سازمان خصوصی‌سازی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارد و امیدواریم به صورت پایلوت این کار در دو استان کشور آغاز شود و بتدریج همه شرکت‌های سرمایه‌گذاری را وارد بورس کنیم.

وی با بیان این‌که تلاش‌ها بر این است که در آینده نزدیک سهام عدالت معاملاتی شود، گفت: البته برای این کار باید قیمت سهام کارخانه‌های واگذار شده قطعی شود و برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تعاونی افزایش سرمایه دهند.

پاک‌بین با بیان این‌که سبد سهام شرکت‌های عدالت بورس و غیربورسی عرضه خواهد شد، گفت: یکی از مباحث همین است که شرکت‌های غیربورسی چگونه قیمت‌گذاری و عرضه شود.

وی در پاسخ به این پرسش که ممکن است پس از آزاد شدن خرید و فروش سهام عدالت عده زیادی از مردم سهام خود را بفروشند، در حالی که قرار بود با ایجاد سهام عدالت همه مردم سهامدار شوند، گفت: البته در این مرحله فقط حدود 13 درصد کل سهام عدالت به ارزش حدود 7000 میلیارد تومان برای خرید و فروش عرضه می‌شود و در قانون اصل 44 واگذاری سهام با این هدف انجام می‌شود که اشتغال ایجاد شده، فرصت سوءاستفاده از افراد خاص گرفته شود و فرهنگ سهامداری بین مردم ترویج شود.

جزئیات پذیرش و معاملات سهام عدالت در فرابورس

درهمین حال مدیر عامل شرکت فرابورس، ساز و کار پذیرش و معامله سهام عدالت در بازار سرمایه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، امیر هامونی با بیان این‌که موضوع معامله سهام عدالت با وجود پیچیدگی‌های خاص، با ابتکار عمل و پیگیری‌های سازمان بورس، شرکت فرابورس و سازمان خصوصی‌سازی به مرحله خیلی خوبی رسیـده است، افزود: اطلاعات هویتی سهامداران سهام عدالت در سازمان خصوصی‌سازی به روز شده و براساس آمار، تقریبا 42 میلیون نفر نام‌نویسی و مشخصات هویتی را تکمیل کرده‌اند.

وی گفت: کلیات طرح ارائه شده برای معامله سهام عدالت در فرابورس در جلسه شورای عالی اصل 44 به تصویب رسیده است و قابل معامله‌شدن این سهام در فرابورس به دستورالعملی که سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی در کمیسیون تخصصی شورای عالی اصل 44 تهیه و مصوب خواهند کرد، منوط شده است.

هامونی ادامه داد: قیمت سهام عدالت هر استان نسبت به سبد درنظر گرفته شده برای آن استان متفاوت است و مردم در صورت تمایل پس از ورود سهام عدالت به فرابورس می‌توانند با فروش سهام عدالت یک استان، سهام عدالت استان دیگر را خریداری کنند و به این ترتیب به معاملات خود در بازار فرابورس ادامه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها