طرح ترور بشار اسد

روزنامه الدیار لبنان در گزارشی نوشت:دستگاه اطلاعاتی اردن تلاش برای ترور«بشار اسد» را کشف کرده وآن را به اطلاع دستگاه اطلاعاتی سوریه رسانده است.
کد خبر: ۵۸۳۵۲۴
طرح ترور بشار اسد

این روزنامه نوشت:روز دوشنبه 3 ژوئن گروه های افراطی در صدد استفاده از سامانه پدافندی قابل حمل که از قطر برای حمله موشکی در سطح « زمین به هوا» به هواپیمای حامل رئیس سوریه در خلال نزدیک شدن وی به فرودگاه لاذقیه را داشتند.

این روزنامه ادامه داد:افراد مسلح افراطی وابسته به جبهه النصره وتعدادی از افسران گریخته از نیروهای مسلح سوریه  به دنبال اجرای عملیات ترور در هنگام پایین آمدن هواپیمای حامل بشار اسد تا ارتفاع 150 متری بوسیله موشک بودند.

در همین حال برخی دیگر از افرد وابسته به گروه های تروریستی افراطی در لاذقیه که در جریان این عملیات بودند اعلام کردند گروهی 9 نفره به دنبال اجرای عملیات ترور بشار اسد در هنگام تعطیلات آخر هفته رئیس جمهور سوریه در شهر «الواقعه» در نزدیکی دریای مدیترانه بودند که نقشه آنها خنثی شد.

حضور خاتمی در مراسم تحلیف منعی ندارد

محمدرضا صادق عضو دفتر حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،درباره حضور محمد خاتمی در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی، اظهار داشت: وی می‌تواند در مراسم تحلیف حضور پیدا کند، مگر اینکه خودش نخواهد.

وی تصریح کرد: با توجه به سابقه حضور خاتمی در مسند ریاست‌جمهوری و همچنین مطرح بودن وی به عنوان یک چهره‌ بین‌المللی و فعال سیاسی، حضور وی در مراسم تحلیف هیچ منعی ندارد مگر اینکه خودش قصد حضور در این مراسم را نداشته باشد.

صادق درباره عدم دخالت مجلس در دعوت از مهمانان مراسم تحلیف گفت: بر اساس سابقه ذهنی بنده هیچگاه در مراسم تحلیف، مجلس دخالت مستقیم نداشته و تنها در راستای برگزاری مراسم، دولت منتخب را یاری می‌کند.

اوباما و تعویق تحریم‌ها

روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در مقاله جدید خود ضمن اذعان به وجود اختلاف در هیئت حاکمه آمریکا بر سر نوع رویکرد دولت آمریکا در قبال کشورمان معترف شد اوباما از اقدامات نمایندگان تندروی آمریکایی در قبال ایران نگران است و از این موضوع می هراسد که امکان تعامل مستقیم با ایران از دست برود.

«پائول ریشتر» تحلیلگر لس آنجلس تایمز با اذعان به اختلاف موجود میان مقامات آمریکایی بر سر نوع تعامل با ایران می نویسد: انتخاب رییس جمهوری معتدل همچون حسن روحانی در ایران سبب ایجاد اختلاف و شکاف میان کاخ سفید و کنگره بر سر برنامه هسته ای ایران و چگونگی مواجهه با آن کشور شده است. دولت اوباما امیدوار است تا بتوان از فرصت ایجاد شده برای تعامل مستقیم با ایران استفاده کرد.

اوباما در این باره خواستار به تعویق افتادن تشدید تحریم ها تا پایان سال جاری میلادی شده است با این حال عده ای از نمایندگان و سناتورهای آمریکایی از جمله «لیندسی گراهام» سخنان تندی را علیه برنامه هسته ای ایران ابراز داشته و خواستار استفاده زا قوه قهریه علیه آن کشور شده اند. از سوی دیگر برخی دیگر از نمایندگان آمریکایی نیز امیدوارند تا انتخاب حسن روحانی بعنوان رییس جمهور جدید ایران بتواند به بهبود روابط ایران و آمریکا بیانجامد .آنان در نامه ای به اوباما نوشته اند خواستار برداشتن گام های مثبت از سوی دولت وی در قبال ایران شده اند.

چرخش بزرگ در مسیر درست

فرانسوا نیکولو سفیر سابق فرانسه در ایران در مصاحبه ای با  پایگاه خبری انتخاب در مورد حسن روحانی و پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری گفت وگو: روحانی حقیقتاً مرد حسن نیت است و به شدت از منافع ایران دفاع می کند. اکنون، روحانی پیروز بی چون و چرای انتخاباتی با قاعده و منظم بود، انتخاباتی که هیچگونه مناقشه ای در مورد نتایج آن وجود ندارد. او مورد اعتماد رهبر عالی ایران است و توانایی پیاده سازی برنامه خود برای کنار آمدن در روابط بین المللی، بهبود اقتصاد و باز نمودن جامعه را دارد.

وی افزود: بنده کاملا مطمئنم که انتخاب آقای روحانی نشان دهنده ی چرخشی بزرگ به سوی مسیر درست است و همچنین فرصت های جدیدی برای مذاکره هسته ای به وجود می آورد. آقای روحانی شخصا  از این موضوع(مسئله هسته ای) بسیار اگاه است و مسلما مذاکره کنندگان حرفه ای و باتجربه ای که قادر به بازگرداندن فضای حسن نیت هستند را انتخاب می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها