اکبر گنجی ضد انقلاب مقیم آمریکا با نوشتن یادداشتی با عنوان«طرح اسرائیل برای نابودی ایران» که در سایت گویا نیوز منتشر شد به بر رسی موضوع بمب اتمی ایران پرداخت.
کد خبر: ۵۸۲۴۰۲
بمب اتمی ایران

در این مقاله آمده است: بمب اتمی ایران را نتانیاهو، شیمون پرز و دیگر رهبران اسرائیل ساختند. روزنامه کریستین ساینزمانیتور 8 نوامبر 2011 طی گزارشی به طور مستند نشان داده است که نتانیاهو و شیمون پرز از سال 1992 تاکنون به طور دائمی گفته اند ایران ظرف چند سال آینده به بمب اتمی دست خواهد یافت و زمان آن را دائما به عقب می اندازد.

 گنجی می نویسد:21 سال دروغ گویی برای چیست؟ به همین دلیل گری سیک هم اعلام کرد که نتانیاهو مانند چوپان دروغگو 20 سال است که از بمب اتمی ایران حرف می زند.

 دروغگو بودن نتانیاهو مقبولیت جهانی یافته است. نیکولای سارکوزی در دیدار با اوباما درباره نتانیاهو گفت:«او یک دروغگوست. دیگر نمی توانم تحملش کنم. او دروغگوست».

اسرائیل که دارای 300- 200 بمب اتمی بوده و عضو NPT نیست، دائماً از خطر غنی سازی اورانیوم توسط ایران عضو ان پی تی سخن می گوید.با این همه، نتانیاهو 250 کیلوگرم اورانیوم غنی سازی شده ی 20 درصدی را به عنوان خط قرمز خود معین کرده است. اما همه کارشناسان اذعان می کنند که حتی اگر ایران 1000 کیلوگرم اورانیوم 90 درصدی هم داشته باشد، به لحاظ فنی، برای آن که آن را به بمب تبدیل سازد، و کلاهک هسته ای بسازد، حداقل سه سال وقت نیاز دارد.

هدف اسرائیل حمله  نظامی آمریکا به ایران و نابودی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای است. ایران باید پرچمدار شعار «دموکراسی در داخل» و «صلح در منطقه» باشد. پاکسازی منطقه از سلاح های کشتار جمعی شرط لازم امنیت جمعی در منطقه است.

ناخرسندی ارگان سیا از روحانی

رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا از این که رئیس جمهور منتخب حاضر نیست برای حصر دو تن از سران فتنه کاری بکند و از آنها می‌خواهد توبه کنند، ابراز ناخرسندی کرد.

رادیو فردا در مطلبی با عنوان «قفل‌گشایی روحانی با کلید توبه؟» گفت: حسن روحانی روز سه‌شنبه ۲۵ تیر (۱۶ جولای) خواستار عبور از مشکلات و اختلافات در ایران شد و اظهار داشت آنها که آماده بازگشت هستند راهشان را تسهیل کنیم، چون توبه برای همه است.

گزارش رادیو فردا در ادامه حاکی است: دو روز بعد از سخنان حسن روحانی درباره توبه، حبیب‌الله عسگراولادی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی که در ماه‌های اخیر چند بار بر توبه موسوی و کروبی تاکید کرده است، بار دیگر خواست تا توبه کنند.

طرح امارات برای جاسوسی از ایران

متحدان عرب آمریکا در حاشیه خلیج فارس، هر از چندگاه دست به فعالیت هایی می زنند که هدف مستقیم آن ها، اقدام علیه ایران است. اما این بار، فرانسه پا به میدان گذاشته و با امضای قراردادی با امارات، زمینه جاسوسی این کشور از ایران را فراهم کرده است.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «یونایتد پرس اینترنشنال» خبر داده که امارات متحده عربی، به تازگی قراردادی برای خرید دو ماهواره جاسوسی با فرانسه امضا کرده که به این شیخ نشین و دیگر همسایگان عربش در حاشیه خلیج فارس، توانایی جاسوسی از ایران را ارائه می دهد.

بر اساس این قرارداد 913 میلیون دلاری که قرارداد «فالکون آی» (چشم شاهین) نام گرفته، امارات دو ماهواره با وضوح بالا از نوع «هلیوس» را که ساخت شرکت «آستریوم» است دریافت خواهد کرد. آستریوم، یکی از بخش های مرتبط با شرکت بزرگ دفاع هوایی و فضایی اروپا و نیز شرکت «تالس آلنیا» است که به طور مشترک توسط فرانسه و ایتالیا اداره می شود.

کنگره امریکا و تحریم ایران

تلویزیون بی بی سی با اشاره به طرح کنگره امریکا برای اجرای تحریم های فلج کننده برضد ایران گفت: کنگره امریکا طرحی را بررسی می کند که می تواند در صورت اجراء شدن به تحریم های موجود علیه ایران را به سطحی همه جانبه و فلج کننده برساند بر اساس این طرح از سال آینده تحریم کامل صنایع معدن و بخش ساخت و ساز ایران شروع می شود و در گام بعدی نصف باقیمانده درآمدهای نفتی ایران هم قطع می شود.

بی بی سی افزود: اگرچه یک هفته پیش صد و سی نماینده کنگره امریکا توصیه کردند که دولت باراک اوباما از راه مذاکره با ایران پیش برود حالا خبرگزاری ها می گویند که طرح افزایش فشارها در مجلس نمایندگان تا پنج هفته دیگر تصویب خواهد شد.

ناکامی غربی‌ها در سیاست تحریم

یک تحلیلگر اندیشکده «گیت استون» وابسته به نهادهای صهیونیستی به شکست کشورهای غربی در پیگیری تحریم‌های وضع شده علیه نهادهای بانکی و مالی ایران اذعان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تحلیلگر این اندیشکده می‌افزاید: برای آنانی که امیدوار بودند تحریم‌های اقتصادی موجب عقب نشینی ایران از برنامه هسته‌ای شود اکنون با حکم دادگاههای اروپایی ناامیدی فراوانی ایجاد شده است. اقدام اخیر دادگاههای اروپایی باعث بی تاثیر شدن تحریم‌های وضع شده علیه نهادهای مالی ایران شد.

نویسنده در ادامه مقاله با اذعان به ناکامی کشورهای غربی از پیگیری سیاست تحریم علیه کشورمان تصریح می‌کند:نگرانی کشورهای آمریکایی و اروپایی از بی تاثیری تحریم علیه ایران علاوه بر موانع قانونی آن می تواند به دو دلیل دیگر نیز باشد.نخست آنکه ایران می‌تواند با همکاری با بانک‌های اروپایی و چینی تحریم ها را دور بزند. از سوی دیگر بسیاری از کشورهای اروپایی مخالف تشدید تحریم های وضع شده علیه بخش مالی و بانکی ایران هستند چرا که این اقدام هزینه سنگین اقتصادی برای آنان در پی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
hassan
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
۰
۰
بابا زودتر مارو بكشید كار داریم میخایم بریم.
رضادلجو.
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
۰
۰
واما امارات.امریكا هیچ غلطی درباره ایران نمیتواند.بكند، حال امارات كه نوكر سرسپرده امریكاست.چه غلطی میخواهد بكند؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
۰
۰
hassan خان مطمئن باش تا ما آنها را نكشیم دست بردار نیستیم . روحیه ایرانیت كجا رفته بابا ؟!
مسعود ح
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
۰
۰
حالا كشور امارات برای ما شاخ شده است باور كنید نیروی بسیج هر كدام از استان های ما به راحتی توانایی دارند و می تواند در عرض مدت كوتاهی كل كشور امارات را تصرف كنند این عرب های الوده در عیش و نوش چه خوشخیال هستند.
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
۰
۰
در یك كلام این آمریكا و اسرائیل هیچ غلطی نمیتوانند و نخواهند توانست كرد!
محمد مرادی مهروئیه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
۰
۰
عشق من خواندن مطالب پر بیننده و خواننده ی جام جم است كه محبوبیتی خاص دارد وبیشتر به خواندن این روزنامه پر طرفدار می پردازم .

نیازمندی ها