نخستین نشست خبری سرمربی جدید بارسلونا

تاتا: تیکی تاکای بارسا تغییر نمی کند

سرمربی جدید بارسلونا انتخاب شد

تاتا جانشین تیتو

بارسلونا برای انتخاب سرمربی جدید هواداران کاتالانی را چندان معطل نگذاشت .
کد خبر: ۵۸۱۹۷۳
تاتا جانشین تیتو


به گزارش سایت جام جم ورزشی؛ مارتینو که به «تاتا» شهرت دارد با باشگاه بارسلونای اسپانیا قرار دادی سه ساله منعقد کرد تا جانشین تیتو ویلانووا شود که به دلیل عود کردن سرطان غدد بزاقی اش از سمت خود استعفاء داد. جراردو دانیل مارتینو متولد 20 نوامبر 1962 با نام مستعار تاتا یک سرمربی آرژانتینی است که در دوران بازی در پست هافبک به میدان می‌رفت. مارتینو در روساریو به دنیا آمد و اکثر دوران حرفه‌ای‌اش را در نیوول اولد بویز بازی کرد. وی با 505 بازی در تمام مسابقات رسمی رکورد بیشترین تعداد بازی در تیمش را به نام خود ثبت کرده است. وی همچنین در رأی‌گیری هواداران باشگاه به عنوان بهترین بازیکن تاریخ نیوول اولد بویز انتخاب شده است.
همانطور که پیش بینی می شد با انتخاب سرمربی جدید بارسلونا دستیاران فصل گذشته تیتو ویلانووا نیز به کار خود در بارسا خاتمه دادند. سرمربی جدید و آرژانتینی بارسلونا الویو پائولو روسو  و خورخه پاتاسو را به عنوان دستیارهای اول و دوم خود انتخاب کرده است.
مارتینو در کنار بیلسا و انریکه اصلی ترین گزینه های بارسلونا برای پست سرمربی گری بود. این آرژانتینی که مورد توجه تیم های مالاگا و رئال سوسیه داد هم قرار داشت بخش عمده دوران مربی گری خود را در پاراگوئه پشت سر گذاشته است. مارتینو در سال 2006 هدایت تیم ملی فوتبال پاراگوئه را دست گرفت و به همراه این تیم تا مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی آفریقای جنوبی بالا آمد و در رقابتهای کوپا آمریکا در سال 2011 نیز در فینال از تیم ملی اروگوئه شکست خورد. 
مربی آرژانتینی در تابستان با باشگاه‌های زیادی از جمله رئال سوسیه‌داد و مالاگا مذاکره کرده است و اولین انتخاب هیئت مدیره باشگاه بارسلونا برای هدایت این تیم بود.
مارتینو فصل گذشته هدایت نیوول اولد بویز، تیم محبوبش را بر عهده داشت که قهرمان تورنئو 2013 شد و به نیمه‌نهایی کوپا لیبرتادورس راه یافت که مقابل اتلتیک مینیرو شکست خورد. این آرژانتینی از طرفداران سیستم تیکی تاکای بارسلونای اسپانیاست.
سرمربی جدید بارسا را بهتر بشناسیم.
افتخارات:
سرمربی جدید بارسلونا در دوران بازیگری اش افتخارات ملی به دست نیاورد اما به همراه تیم نیوول اولد بویز، یعنی تیمی که مارتینو بهترین بازیکن تاریخش است ، سه بار قهرمان لیگ آرژانتین شد. این قهرمانی ها در فصل های 88-1987، 91-1990، و 1993-1992 به دست آمد.
او در قامت مربی نیز در لیگ فوتبال پاراگوئه چهار عنوان قهرمانی  در سال های 2002، 2003 ، 2004و 2006به  دست آورده است . تاتا سه عنوان قهرمانی را با لیبرتاد به دست آورد و قهرمانی او در فصل 2004 نیز در هنگام مربی گری او  در تیم سرو پورتنیو رقم خورد.  او با تیم نیوول اولدبویز نیز قهرمان لیگ آرژانتین در سال 2013 شد. سرمربی جدید بارسلونا در سال 2007 یعنی زمانی که سرمربی تیم ملی پاراگوئه بود به عنوان مربی سال آمریکای جنوبی انتخاب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها