قصدخریدسهام آدمیرا واکر را ندارم

مهدی پاشازاده از فوتبال چه می خواهد؛ اسامی تیم ملی اعلام می شود و 9 لژیونر به تیم ملی دعوت می شوند ، اما نام او در لیست نیست.
کد خبر: ۵۸۱۹۴
هیچکس هم مدعی حضور او نمی شود در حالی که او از تیم نهم ماکس بوندس لیگا (اشتورم گراتس) به تیم هفتم جدول (آدمیرا واکر) نقل مکان می کند. او طی سالهای گذشته مدام در تغییر بوده و شاید این جابه جایی های متعدد و غیرمنطقی از او چهره ای ساخته که بیشتر از فوتبال دنبال مسائل مادی آن بوده و همین انتخاب های غلط و رفت وآمدهای مکرر او را از تیم ملی دور کرده است. او که الفبای فوتبال را در استقلال آموخت ، تنها با 6 بازی ملی و درخشش در جام جهانی فرانسه مقابل چشمان رودی فولر و کالموند مسوولان باشگاه بایرلورکوزن را مجاب کرد تا او را بخرند. این وصلت به جای این که سکوی پرتابی باشد برای «پاشا» به مرور باعث شد تا او دوباره و پس از ناکامی در لورکوزن و فورتاناکلن به استقلال برگردد. با او پس از اعلام اسامی تیم ملی و در حالی که 6 جلسه با آدمیرا واکر تمرین کرده ، گفتگویی انجام دادیم که از نظرتان می گذرد.

آقای پاشازاده ، از گراتس به آدمیرا آمدید. علت این جابه جایی چه بود؛

علت خاصی نداشت. مسوولان اشتورم گراتس در ابتدای فصل هدف خود را حضور در لیگ قهرمانان اروپا اعلام کردند و قول دادند با جذب چند ستاره حرفه ای و درجه یک به این مهم برسند ، اما هرچه به شروع مسابقات نزدیک تر شدیم ، آنها بر عکس عمل کردند و من هم تشخیص دادم که از این تیم جدا شوم.

تیم آدمیرا واکر فقط 2 پله بالاتر از اشتورم قرار دارد. آیا امیدوار هستید که با این تیم به لیگ قهرمانان راه پیدا کنید؛

نیم فصل دوم از چند روز دیگر شروع می شود و ما امیدواریم که بتوانیم خود را در لیگ و یا جام حذفی به بالاترین حد ممکن برسانیم. در آدمیرا شرایط بهتر است. یک سهامدار ایرانی به نام آقای پیشیار و بودن حشمت مهاجرانی به عنوان مدیر فنی باعث می شود که من با اعتماد به نفس بیشتری در میدان ظاهر شوم.

برخی علت جابجایی شما را همین حمایت و سپس مسائل مالی می دانند؛

نه ، اصلا دنبال بحث مالی نبودم من با گراتس تا سال 2007قرارداد داشتم و آنها حتی از رفتن من تعجب کردند. خودم دوست داشتم به تیمی بروم که از نظر روحی و روانی شرایط بهتری برای من مهیا شود.

بحث حضور سامره و سپس دایی در تیم آدمیراواکر مطرح بود ، آیا این 2 در پایان لیگ برتر به اتریش خواهند آمد؛

  • مهدی پاشازاده:امیدوارم با من یا بدون من تیم ملی به جام جهانی آلمان برود

  • در تعطیلات ژانویه که من به ایران آمدم از تصمیم خود مبنی بر جدایی از اشتورم گراتس و پیوستن به واکر صحبت کردم و این که اگر علی هم بخواهد زمینه حضور او مهیاست اما وقتی به اتریش برگشتم متوجه شدم که باشگاه استقلال با انتقال سامره مخالفت کرده و در مورد دایی هم همین طور. در باشگاه صحبت از حضور این دو بود. اما با توجه به آخرین شنیده های من این انتقال به فصل بعد موکول شد ، البته رایزنی از طرف دکتر خشایار محسنی برای جذب احتمالی این دو هنوز ادامه دارد.

    آقای مهاجرانی در این باره چه نظری داشتند، آیا ایشان در کار مربی هم دخالت می کند؛

    سامره و دایی از بازیکنان بزرگ فوتبال هستند ، حشمت خان هر دو اینها و توانایی شان را باور دارد اما او یک پیشنهاددهنده است و این مربی است که باید تصمیم بگیرد، شخصیت حشمت خان طوری نیست که اهل دخالت و قدرت طلبی باشد.

    استقلالی ها ارزش سامره را 200 و دایی قیمت خود را 500 هزار یورو اعلام کردند. آیا این باعث انتقال نیافتن این دو نشد؛

    دایی و سامره ارزش خیلی بالایی دارند ، هر تیمی در اتریش که هر دو و حتی یکی از آنها را داشته باشد ، خیالش از گلزنی راحت خواهد بود. اما در اروپای فعلی دیگر خبری از آن ارقام نجومی نیست. بازیکنان اروپای شرقی و آفریقایی با کمترین پیش قرارداد و حقوق در اینجا بازی می کنند و بهتر بگویم از بریز و بپاش خبری نیست. اتریش می تواند یک سکو و یک نمایشگاه بین المللی باشد برای رسیدن به بازارهای داغ تر اروپایی مثل انگلیس ، آلمان و...

    اسامی تیم ملی برای بازی مقابل بحرین اعلام شد. 9 لژیونر حضور دارند اما از مهدی هیچ خبری نیست ، چرا؛

    در وهله اول باید به سلیقه آقای برانکو و یا هر مربی دیگری احترام گذاشت. اما من مشکلی در خود و نوع بازی ام نمی بینم. چه در خط دفاع و چه در خط میانی (هافبک دفاعی) فقط این انتظار را داشته و دارم که یک بار به من فرصت حضور و امتحان را بدهند. اگر بحث سن و سال است که من از برخی از انتخاب شده ها جوانترم و اگر به اعتبار باشد من در لیگی بازی می کنم که در سطح اروپا است ، شاید علت آن این است که مربیان وقت دیدن من و بازی هایم را ندارند و یا شاید زمان کم و عنصر وقت را بهانه می کنند ، به هر حال امیدوارم با من و یا بدون من تیم ملی به جام جهانی برود.

    برخی انتخاب های غلط و جابجایی های پی درپی را باعث دوری شما از تیم ملی می دانند؛ کدام انتخاب من غلط بود؛

    بعد از جام جهانی بایرلورکوزن مرا خواست و حتی آقای فولر به تهران آمد ، اما در این تیم که منتخب ستاره های جهان بود به من فرصت نرسید و سپس مصدومیت نابهنگام و... من در ایران و در استقلال در زمان کخ از صفر شروع کردم همه می گفتند که او بواسطه ارتباط و زبان آلمانی اش بازی می کند. اما در عمل و در زمین بازی و به اعتقاد کارشناسان بی غرض من جزو بهترین ها بودم ، شرایط برای من قابل تحمل نبود و عطای حضور در استقلال را به لقایش بخشیدم ، به اروپا رفتم به لیگ اتریش و تیم راپیدوین جایی که اکثر همبازیان ملی پوش استقلالی من آرزوی پوشیدن پیراهن آن را دارند ، آمدم.آیا در اتریش هم بواسطه رابطه بازی کردم؛ و حالا به واسطه رفاقت به واکر آمدم؛ در اروپا به تخصص و توان بازیکن پول می دهند و اصلا ملیت و رنگ پوست آن مهم نیست.

    بازیهای استقلال را دنبال می کنی؛

    برخی اوقات مثلا بازی استقلال با صبا را دیدم. خوشحال شدم 10 نفره بازی را بردند ، اما بازی استقلال و فجر سپاسی در حد لیگ برتر نبود ، به نظر من فدراسیون به جای اضافه کردن تیمها باید به فکر امکانات و تاسیسات حرفه ای باشد ، زمین اکثر شهرها اصلا برای فوتبال مناسب نیست. شیراز ، رشت ، انزلی ، اهواز (با دو تیم) و نوشهر اینها باید زمین استاندارد داشته باشند ، در چهارمین دوره لیگ حرفه ای هستیم. اما هنوز خبری از امکانات حرفه ای نیست.

    آیا دوباره به استقلال برمی گردی؛

    فعلا به آدمیراواکر و بازی با راپیدوین اولین بازی خودمان در نیم فصل دوم فکر می کنم ، درباره آینده زود است که حرف بزنیم.

    شنیدیم قصد سرمایه گذاری و خرید بخشی از سهام آدمیراواکر را دارید؛

    نه بابا من از این پولها ندارم ، اگر یک روز به این مرحله برسم ، جاهایی برای سرمایه گذاری هست که یک پنجم دردسر فوتبال و باشگاه داری را ندارد.



    علی قراخانلو
    newsQrCode
    ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

    نیازمندی ها