برزیل نایب قهرمان لیگ جهانی و موسوی بهترین مدافع دور مقدماتی شد

روسیه قهرمان لیگ جهانی والیبال

لیگ جهانی والیبال که از هفدهم خرداد تا یکشنبه‌شب پیش از خواب بسیاری از مردم زده بود، با قهرمانی روس‌ها و نایب‌قهرمانی برزیل به پایان رسید.
کد خبر: ۵۸۱۸۶۱

در این لیگ برای نخستین بار تیم ملی ایران حضور یافت که بازی‌های نیمه‌شب با ایتالیا و بامدادی این تیم با کوبا برای مردم ایران خاطره‌انگیز شد. تیم ملی در رتبه‌بندی نهایی در جایگاه نهم قرار گرفت اما در موفقیت‌های فردی دست‌های بلند محمد موسوی، این بازیکن دزفولی را در دفاع روی تور لیگ جهانی تا رده نخست بالا کشید.

این بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی والیبال بود و در میان همه نامداران جهان موسوی از ایران با میانگین 1.15 امتیاز به عنوان بهترین مدافع روی تور جهان تا قبل از مرحله نهایی معرفی شد. در بازی‌های نهایی لوکاس اسکامپ برزیلی بهترین مدافع روی تور لقب گرفت.

روس‌ها در شرایطی قهرمان این دوره از لیگ جهانی شدند که در سه دوره اخیر دو بار قهرمانی را به خود اختصاص دادند. سال 2011 آنها باز هم با غلبه بر برزیل قهرمان شدند و امسال نیز شکست برزیل در ماردل پلاتای آرژانتین، روس‌ها را بر سکوی قهرمانی فرستاد. تراژدی ناکامی برزیل در بازی‌های المپیک لندن نیز برابر تیم والیبال روسیه تکرار شده بود و روس‌ها قهرمانی المپیک را با عبور از برزیل به دست آوردند.

تیم ملی والیبال که در دور مقدماتی روسیه را پیش رو داشت از هفت ست بازی با این تیم برنده یک ست شد. از سویی ایتالیا، دیگر تیم هم‌گروه ایران در بازی‌های مرحله اول، در بازی رده‌بندی با بلغارستان بازی کرد و با شکست بلغارها سکوی سوم را در اختیار گرفت.

قهرمانی روس‌ها و مقام سومی ایتالیا؛ دو تیمی که در گروه ایران بودند اعتبار بازی‌های تیم ملی را در لیگ جهانی افزایش می‌دهد. بویژه از این منظر که ایران یکی از دو دیدارش با ایتالیا را با شایستگی برد.

رده‌بندی لیگ جهانی:

1)‌ روسیه 2) برزیل 3) ایتالیا 4) بلغارستان 5) کانادا 6) آرژانتین 7) آلمان 8) صربستان 9) ایران 10) فرانسه 11) لهستان 12) آمریکا 13) کوبا 14)‌ هلند 15) کره جنوبی 16) فنلاند 17) پرتغال 18) ژاپن

ملی‌پوشان والیبال به خط شدند

خولیو ولاسکو 26 بازیکن را برای تیم‌های ملی الف و ب والیبال به خط کرد.

سرمربی تیم ملی در ادامه روند موفقیت‌آمیز والیبال نمی‌خواهد به پیروزی‌های قبلی دلخوش باشد بلکه اهداف دیگری در سر دارد. بازی‌های قهرمانی ملت‌های آسیا نزدیک است و با درخشش والیبال در لیگ جهانی انتظار می‌رود تیم ملی از رقبای آسیایی عبور کند. هر چند باید مراقب بود چون تیم‌های چین، کره جنوبی و ژاپن از این پس کار را برای والیبال ایران سخت‌تر خواهند کرد.

در چنین شرایطی ولاسکو از سعید معروف، مهدی مهدوی، امیر غفور، شهرام محمودی، محمد موسوی، عادل غلامی، مسعود غلامی، سامان فائزی، فرهاد قائمی، رحمان داوودی، علیرضا مباشری، حمزه زرینی، فرهاد ظریف و مهدی مرندی برای تیم ملی الف دعوت کرد.

برای تیم ب هم نام 12 بازیکن به نام‌های محمدطاهر وادی، مجتبی یوسفی، رشید یوسفی، رضا قرا، رضا صفایی، آرمین تشکری، مصطفی شریفات، حسن حسین‌پور، محمدحسن سنوبری، آرش کشاورزی، پوریا فیاضی و آرش کمالوند در فهرست ولاسکو قرار دارد.

این نفرات از هفته آینده تمرینات خود را آغاز می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها