یک استاد دانشگاه و محقق نامی و جزو چهره‌های ماندگار کشور که نخواست نامش فاش شود؛ در گفت‌وگو با خبرنگار ما(که می‌خواست نامش فاش شود)، با بیانی اثرگذار و خیلی جدی، در حالی که آه می‌کشید، گفت: «فوتبالیست هم نشدیم!»
کد خبر: ۵۷۸۴۷۷
فوتبالیست هم نشدیم

وی در ادامه افزود: «البته ما هم به فوتبال و عزیزان فوتبالیست علاقه داریم و خوشحال می‌شویم که با انواع تسهیلات و دستمزدها، خوشحال بشوند؛ اما کاش خدا به ما یک مقدار استعداد توپ زدن هم می‌داد. بلکه از رهگذر درآمدهای آنچنانی آن، خرج پروژه‌ها و تحقیقات علمی معطل پول مانده خود را درمی‌آوردیم».

خبر وارده: «مصوبه اخیر دولت درباره اعطای امتیاز واردات خودرو، بدون پرداخت حقوق گمرکی، به ورزشکاران برتر کشور، با انتقاد‌های گسترده‌ای مواجه شده است. تاکنون سقف پاداش پرداختی به ورزشکاران 150 سکه بوده است، در حالی که حداکثر سقف پاداشی که برای دریافت‌کنندگان عالی‌ترین نشان کشور ـ نشان عالی استقلال و آزادی ـ به دریافت‌کننده پرداخت می‌شود،200 سکه بهار آزادی است.»

باری؛ امتیاز اخیری که دولت به ورزشکاران داد که بتوانند خودرو بدون پرداخت پول گمرک وارد کنند؛ یکشبه میلیون‌ها تومان سود بادآورده به دنبال خواهد داشت که ممکن است سایر نخبگان علمی و ادبی و فرهنگی و هنری کشور، دچار یاس فلسفی پیچیده شوند. اگر آدم عادی بودند، بعید نبود که خدای نکرده خودشان را از بالای برج میلاد بیندازند پایین.... به صورت پخش زنده!

مصاحبه زنده: در همین راستا، خبرنگار ما ـ که باز هم اصرار می‌کرد نامش فاش شود، اما صلاح نبود ـ با تنی چند از شخصیت‌های زبده و مطرح در عرصه‌های گوناگون علمی و هنری و فرهنگی، گفت‌وگوی کوتاهی را انجام داده است که در ادامه می‌شنویم:

یک دانشمند هوا ـ فضا: کاش برای ما نیز یک همچین پاداش هوایی در نظر می‌گرفتند تا با انگیزه بیشتری موشک هوا کنیم.

یک رتبه اولی کنکور: من از مسئولان نظام آموزش عالی تقاضا می‌کنم که امکان تغییر رشته ما را از رشته فیزیک محض کاربردی، به رشته فوتبال کار راه‌انداز فراهم نمایند. از هر جای ضرر که آدم برگردد، باز منفعت است.

یک نویسنده سال: من بالای پنجاه کتاب نوشتم، اما فقط دیروز توانستم یک پراید بخرم. کاش عقلم می‌رسید، یک کتاب هم در زمینه فوتبال می‌نوشتم، همراه با عکس‌های چهاررنگ عزیزان فوتبالیست که تمام پیشرفت کشور، مدیون آنهاست.

یک مخترع نامدار: یک بار نشد یک چیزی اختراع کنیم، ملت دو دقیقه بریزند بیرون، از خودشان شادی درکنند. شاید کمتر کسی مانند من از کله‌اش کار کشیده باشد، اما ای کاش کله زدن به توپ را هم در کنارش فراگرفته بودم تا الان مشکل خرید لوازم آزمایشگاهم را نداشته باشم. لوازم آرایشگاه که نخواستم!

یک شاعر بیکار: کاش ارشاد یک ارتباطات خوبی با فدراسیون فوتبال داشت تا بتوانیم برخی از مجموعه‌های شعری خود را با مقدمه‌ای به قلم یکی از فوتبالیست‌های مشهور روانه بازار نشر کتاب کنیم، بلکه طلسم تیراژ 1500نسخه و 2000 تا نسخه بشکند. از ما گفتن!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها