مدیر بخش مکتوب بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از حضور 250 ناشر ایرانی و بین‌المللی در این دوره از نمایشگاه خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۲۹۱
حضور 250 ناشر ایرانی و خاجی در نمایشگاه قرآن

حمید خرمی مدیر بخش نشر مکتوب بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از حضور 200 ناشر داخلی در این دوه از نمایشگاه خبر داد و گفت: این تعداد ناشر در بخش داخلی نمایشگاه امسال 18 هزار عنوان کتاب ارائه کرده‌اند که تمام این کتاب‌ها با موضوع علوم قرآنی و معارف اهل بیت (ع) در سه سال گذشته منتشر شده است.

وی افزود: در بخش بین‌الملل نیز 50 ناشر از کشورهای لبنان، عراق، سوریه، مصر، ترکیه و اردن در نمایشگاه امسال حاضر هستند و بیش از پنج هزار عنوان کتاب ارائه داده‌اند.

مدیر بخش مکتوب بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ایجاد سه بخش ویژه در این نمایشگاه خبر داد و گفت: امسال سه غرفه ویژه در بخش مکتوب نمایشگاه ایجاد شده است که شامل غرفه ویژه امیرالمومنین (ع) با موضوع ارائه کتاب‌ها و آثار مرتبط با حضرت علی (ع)، غرفه ویژه سبک زندگی اسلامی با معرفی آثار مکتوب در این زمینه و غرفه ویژه معرفی تازه‌های قرآنی مکتوب می‌شود.

وی با اشاره به کاهش تعداد حضور ناشران در نمایشگاه امسال اظهار کرد: فضای اختصاص یافته به ما در سال جاری نسبت به سال قبل 800 متر کمتر شده است و خود به خود این موضوع باعث شد که تعداد ناشران حاضر در نمایشگاه نیز کمتر شوند. ما امسال با بیش از 300 تقاضا برای حضور در نمایشگاه مواجه بودیم که نزدیک به 50 تقاضا از حداقل‌های لازم برای حضور در نمایشگاه از جمله انتشار حداقل 45 کتاب در حوزه علوم قرآنی و دینی در سه سال گذشته برخوردار نبودند و به همین خاطر نتیجه حضور کمی ناشران در نمایشگاه قرآن نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است.

خرمی همچنین از انجام نظارت دقیق بر کتاب‌های ارائه شده توسط ناشران در نمایشگاه توسط بخش نظارت و ارزشیابی تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها