میزان فروش 90 درصد کاهش یافت؛

خسارت هنگفت پژو به دلیل از دست دادن بازار ایران

شرکت خودروسازی پژو فرانسه اعلام کرد فروش محصولات این شرکت در شش ماه نخست سال جاری میلادی 9.8 درصد کاهش یافت که از این رقم 8.7 درصد ناشی از توقف فروش به ایران است.
کد خبر: ۵۷۸۰۲۰
خسارت هنگفت پژو به دلیل از دست دادن بازار ایران

به گزارش رویترز، شرکت پژو سیتروئن اعلام کرد: در نیمه نخست سال 2013 فروش جهانی این شرکت 9.8 درصد کاهش یافته و به 1.46 میلیون دستگاه رسیده است.

بر اساس بیانیه این خودروساز، فروش محصولات پژو از 1.62 میلیون دستگاه در سال 2012 به 1.46 میلیون دستگاه در سال جاری کاهش یافته است که نشان از کاهش فروش 160 هزار دستگاهی این شرکت در نیمه نخست سال 2013 نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

همچنین، این شرکت فرانسوی، در این مدت، جایگاه خود را در بازار رو به انقباض خودروی اروپا از دست داده اما این کاهش تاحدی با فروش محصولات پژو در چین و آمریکای لاتین جبران شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، با این حال، عملکرد پژو در جهان در اثر توقف فروش به ایران در سال گذشته به علت تحریم‌ها، تحت تاثیر قرار گرفته است. تصمیم پژو مبنی بر توقف فروش قطعات سی‌کی دی این شرکت به ایران سبب شد تا فروش این نوع خودور به علت از دست دادن بازار ایران، 142 هزار دستگاه کاهش یابد.

از آنجایی که فروش محصولات پژو در 6 ماهه نخست امسال 160 هزار دستگاه نسبت به سال گذشته کاهش یافته و 142 هزار دستگاه آن مربوط به کاهش فروش به ایران است، از این رو می‌توان گفت که قسمت اعظم کاهش فروش پژو در جهان به کاهش فروش به ایران مربوط است به طوری که این گزارش در پایان اذعان کرده است که بدون در نظر گرفتن ایران، کل فروش جهانی این شرکت فرانسوی تنها 1.1 درصد کاهش یافته است.

به نوشته این گزارش، فروش پژو در اروپا که تقاضا برای خودرو‌های جدید در این بازار با کاهش 7 درصدی روبرو شده، 13 درصد کاهش یافته است. با کاهش بیشتر فروش شرکت پژو در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی نسبت به سایر شرکت‌های خودروسازی، سهم این خودروساز در بازار اروپا از 12.9 به 12.1 کاهش یافته است.

پژو جزو آن دسته از خودروسازان اروپایی است که از رکود 5 ساله صنعت خودرو در اروپا به شدت خسارت دیده‌ است و این رکود سبب زیان 5 میلیارد یورویی (6.4 میلیارد دلاری) برای این شرکت و دریافت کمک از دولت در سال 2012 شده است.

فدریک بنزت رئیس برند سیتروئن در یک کنفرانس خبری گفت: استراتژی ما برای توسعه فروش بین‌المللی به منظور کاهش وابستگی به بازار اروپا در جریان و در حال پیشرفت است.

فروش این خودروساز در چین در نیمه نخست سال جاری میلادی، 32 درصد افزایش یافت و به 278 هزار دستگاه رسیده است، همچنین این شرکت در نظر دارد تا به توسعه بازار چین در 6 ماهه دوم سال جاری شتاب بخشد.

فروش محصولات این شرکت در آمریکای لاتین نیز 21 درصد افزایش یافته که بیش از 3 برابر رشد 6 درصدی این بازار به علت فروش خوب پژو 208 بوده است. این خودرو در نخستین سال ساختش فروشی برابر با 400 هزار دستگاه در جهان به ثبت رسانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
۰
۰
در اروپا و آمریكای شمالی به خودروهای فرانسوی آهن پاره می گویند ، خودروهای فرانسوی فقط در خود فرانسه و بعد در ایران بیشترین فروش را دارند ، اما اگر مدیران صنعت خودرو برای تولید مشترك طرف كشورهایی بروند كه خودروهای با كیفیت تولید میكنند صنعت خودروی ایران ارتقا پیدا میكند ، در خود اروپا و آمریكای شمالی انتخاب اول مردم خودروهای ژاپنی است زیرا هم كیفیت بالا ، قیمت مناسب ، مصرف سوخت مناسب ، همگام با تكنولوژی روز دنیا هستند و خودروسازهای ژاپنی حرف اول در بازار اروپا و آمریكای شمالی را می زنند .

نیازمندی ها