خبر

اعلام برگزیدگان جایزه قلم زرین

علیرضا قزوه، حسنی محمدزاده و سمیرا بامشکی به عنوان برگزیدگان یازدهمین دوره جایزه قلم زرین انتخاب شدند.
کد خبر: ۵۷۷۰۹۳

شب گذشته مراسم پایانی یازدهمین دوره جایزه قلم زرین در باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و برگزیدگان در بخش‌های سه‌گانه این جایزه مشخص شدند که البته مانند بسیاری از جوایز سال‌های اخیر سر داستان باز هم بی‌کلاه ماند.

در این مراسم هیچ اثری به عنوان اثر برگزیده در بخش داستانی اعلام نشد. «خورشیدهای توامان» سروده حسنی محمدزاده و «صبح بنارس» سروده علیرضا قزوه به صورت مشترک برگزیده یازدهمین دوره جایزه قلم زرین در بخش شعر شدند. در بخش نقد و پژوهش ادبی سمیرا بامشکی با کتاب «روایت شناسی داستان‌های مثنوی» به عنوان نفر برگزیده معرفی شد.

در بخش داستان از بین 14 اثر داستانی راه‌یافته به داوری مرحله پایانی دو رمان «جمجمه‌ات را قرض بده برادر» نوشته مرتضی کربلایی‌لو و «قیدار» نوشته رضا امیر‌خانی به عنوان نامزدهای دریافت جایزه قلم در بخش داستان معرفی شده بود که در نهایت هیچ یک برگزیده نشد.

«خورشیدهای توامان» سروده حسنی محمدزاده و «صبح‌بنارس» سروده علیرضا قزوه در کنار «سکوت کاهگلی» سروده رضا شیبانی اصل، «عاشقانه‌های کهن سالی» سروده خسرو احتشامی، «گلفروش مسلمان» سروده مجید سعدآبادی و «بی‌خبری‌ها» سروده میلاد عرفان پور نامزدهای نهایی بخش شعر این دوره از جایزه قلم زرین بودند. سه اثر «رستاخیز کلمات» اثر محمد رضا شفیعی کدکنی، «سبک شناسی» اثر محمود فتوحی و «روایت شناسی داستان‌های مثنوی» اثر سمیرا بامشکی نیز نامزد دریافت این جایزه در بخش نقد و پژوهش ادبی معرفی شده بودند. جشنواره قلم زرین از سوی انجمن قلم ایران هر سال همزمان با چهاردهم تیر روز قلم در سه‌بخش داستان، شعر و نقد و پژوهش ادبی برگزار می‌شود و به بهترین کتاب‌های منتشر شده این سه بخش درسال قبلش جوایزی اهدا می‌کند. صبح روز گذشته داوران این جایزه در هر سه‌بخش معرفی شد. بر این اساس احمد شاکری، راضیه تجار و سهیلا عبدالحسینی داوری بخش داستان را به سر داوری شاکری به عهده داشتند. عباس براتی‌پور، عبدالرحیم سعیدی‌راد و رضا اسماعیلی به سرداوری اسماعیلی داوری بخش شعر را انجام دادند. در بخش نقد و پژوهش ادبی هم محمدرضا سرشار، محسن پرویز و کامران پارسی‌نژاد به سرداوری سرشار به داوری آثار پرداختند. رضا اسماعیلی دبیری این دوره از جایزه را به عهده داشت.

سجاد روشنی / فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها