در حالی که رهبر اخوان المسلمین اعلام کرد تا زمان بازگشت محمد مرسی به میان طرفدارانش، آنها در خیابان باقی خواهند ماند، جنبش نجات ملی نیز از مردم خواست برای دفاع از انقلابشان در خیابان ها تجمع کنند.
کد خبر: ۵۷۶۹۲۰
تا بازگشت مرسی در خیابان باقی خواهیم ماند

به گزارش واحد مرکزی خبر، خبرنگار شبکه تلویزیونی «الجدید» اعلام کرد: مصر عرصه رویارویی و درگیری بود. در میدان ها و خیابان های شهرهای مختلف مصر دو گروه طرفدار و مخالف محمد مرسی تظاهرات کردند.

به گزارش این شبکه، در حالی که مخالفان گروه اخوان المسلمین در میدان التحریر و اطراف کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه تجمع و از ارتش و نیروهای مسلح تشکر می کردند، حامیان اخوان المسلمین در اطراف مسجد «رابعه العدویه» در شرق قاهره، اطراف دانشگاه قاهره و در برابر مقر گارد ریاست جمهوری تجمع کردند.

خبرنگار این شبکه افزود: احمد الطیب، شیخ الازهر، خواستار آزادی محمد مرسی و پخش برنامه های شبکه های تلویزیونی دینی شد. در همین حال، گروه اخوان المسلمین خبرها درخصوص بازداشت محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین و عصام العریان از رهبران این گروه را تکذیب کرد.

محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین، در جمع حامیان خود در رابعه العدویه گفت: «میلیون ها نفر تا بازگشت محمد مرسی، رئیس جمهور منتخب، به میان ما در میدان ها باقی خواهیم ماند.»

به گزارش این شبکه، با وجود اینکه ارتش مصر  بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی و آشتی و نیز رعایت حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز تاکید کرد، درگیری هایی بین نیروهای ارتش با اسلام خواهان روی داد. اسلام خواهان تلاش کردند مرکز گارد ریاست جمهوری را در منطقه «مصر جدید» در شرق قاهره تصرف کنند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها