صالح آبادی: بورس نوسان دارد و سرمایه‌گذاران باید با دید بلند مدت سبدی از سهام را انتخاب کنند

بورس: جوزده نشوید

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افزایش سودآوری شرکت‌ها، نزدیک شدن به فصل مجامع شرکت‌ها، عرضه هلدینگ خلیج فارس، رکود بازارهای رقیب همچون سکه و دلار و انتخابات ریاست جمهوری عوامل اصلی رونق بازار سرمایه در روزهای اخیر بوده‌اند.
کد خبر: ۵۷۵۴۰۲

به گزارش سنا، علی صالح آبادی درباره دلایل رونق بورس در روزهای اخیر اظهار کرد: رونقی را که این روزها شاهد هستیم، ناشی از چند عامل است که یکی از آنها سودآوری شرکت‌ها بوده که بشدت افزایش یافته و دیگری در ارتباط با فصل مجامع شرکت‌هاست که معمولا در پایان تیر ماه اتفاق می‌افتد و سود سال گذشته بین سهامداران تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات مهم و تأثیرگذار در این راستا عرضه هلدینگ عظیم پتروشیمی خلیج فارس بود که تاکنون هزار میلیارد تومان از آن عرضه اولیه شده است و البته رکود بازارهای رقیب عامل دیگر رونق بورس در این اواخر بوده؛ زیرا شاهد هستیم قیمت طلا به شکل جهانی کاهش یافته و در نرخ دلار نیز تثبیت یا کاهش روی داده است.

رئیس سازمان بورس با اشاره به این‌که سال گذشته هم رشد خوبی در شاخص‌ بورس داشتیم، عنوان کرد: رونق بورس حاکی از رفتن سرمایه‌ها به سمت تولید است. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت بالای مردم که نشان از استحکام نظام داشت، نیز عامل تأثیرگذار دیگری بر رونق بورس بوده است.

صالح آبادی درباره پیش‌بینی‌هایش برای آینده این بازار گفت: بورس نوسان دارد و چیزی که مهم است، بازار سرمایه باید در یک افق بلندمدت نگریسته شود و سرمایه‌گذاران با دید بلند مدت باید سبدی از سهام را انتخاب کنند و جو زده نشوند

ارزش بازار سهام ۲۴۴ هزار میلیارد تومان شد

در همین حال در پایان معاملات تالار شیشه‌ای، رکورد جدیدی در میزان ارزش بازار به ثبت رسید و بر همین اساس، این شاخص با افزایش 4000 میلیارد تومانی به بیش از ۲۴۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش فارس، دیروز شاخص کل بورس با تأثیرپذیری از ورود نقدینگی‌‌های جدید به بازار، رکورد جدیدی را به ثبت رساند. بر همین اساس ارزش معاملات دیروز بورس اوراق بهادار به عدد 285 میلیارد و 170 میلیون تومان رسید که این میزان با جابه‌جایی بیش از 693 میلیون برگ سهم رقم خورده است.‌شرکت‌هایی همچون فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه‌گذاری غدیر، گروه مدیریتی سرمایه‌گذاری امید، پالایش نفت تبریزو در مجموع با 438 واحد مثبت در روند افزایش مثبت شاخص تأثیرگذار بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها