مدیر جهاد کشاورزی بهشهر اعلام کرد؛

کشت چغندر قند در 150 هکتار مزارع بهشهر

تولید رقم جدید چغندر قند در آذربایجان غربی

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی از تولید رقم جدید چغندر قند با نام تربت در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۵۳۴۱
تولید رقم جدید چغندر قند در آذربایجان غربی

رضا سکوتی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به معرفی رقم جدید چغندرقند و ذرت هیبرید در آذربایجان غربی، افزود:  به همت مشارکت فعال محققان بخش اصلاح و تهیه نهال بذر و چغندرقند، مرکز تحقیقات جهادکشاورزی آذربایجان غربی، رقم جدید چغندرقند بانام تربت و ذرت هیبرید بانام کرج 706 را معرفی کرد.

وی با بیان اینکه این ارقام معرفی شده ضمن اینکه نقش موثری درخودکفایی داشته و در مقابل تنشها و آفات مقاومت بسیار مطلوبی را ازخود نشان داده است، اظهار داشت: گونه های جدید همچنین از لحاظ بازده نیز جزو ارقام پرمحصول بوده و راندمان تولید در هر هکتار را افزایش می دهد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی ادامه داد: رقم جدید ذرت با نام کرج 706 برای کشت اول تاخیری و کشت دوم مناطق ذرت کاری در کشور معرفی شده که علاوه بر این که از لحاظ صرفه جوئی در مصرف آب بسیار حائز اهمیت بوده نسبت به ارقام هیبرید مشابه تولید داخل و خارج از عملکرد و کیفیت خوبی برخوردار است.

سکوتی اعلام کرد: تاکنون این رقم جدید ذرت هیبرید ، ذرت دانه ای سینگل کراس بانام کرج 706 در 10 ایستگاه مرکز تحقیقاتی کشاورزی کشور مورد تحقیق قرارگرفته شده که به عنوان دستاورد و یافته جدید مورد استفاده بخش کشاورزی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به معرفی رقم جدید چغندرقند تربت پرداخت و گفت: این رقم برای کشت در مناطق شمال شرق کشور جهت کشت بهاره معرفی شده که از نظر آب و هوایی مخصوص کشت در مناطق سرد و معتدل می باشد که در استان ما نیز در شهرستانهای جنوبی که آب و هوایی سازگار با شرایط کشت این محصول دارند، قابل کشت است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی با اعلام اینکه این رقم چغندرقند مقاوم به بیماری ریشه ای ریزومانیا بوده که در شرایط نرمال کشت دارای عیار متوسط 16 به بالا است، ادامه داد: همچنین کشت بهاره محصول کلزا برای تامین بذر مصرفی مناطق گرمسیری کشور برای نخستین بار در سطح استان از ارقام هایون 401 و 4815 در سطح 93 هکتار در شهرستان بوکان انجام شد.
 

newsQrCode
برچسب ها: چغندر قند
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها