سطح: مبتدی

بازی آتاری در گوگل

بازی Breakout سال 1355 توسط شرکت آتاری (Atari) منتشر شد. این بازی از یک نوار لغزنده و دیواره‌هایی متشکل از آجر کنار هم تشکیل می‌شد که کاربر با حرکت نوار لغزنده به سمت چپ و راست، باید آن را زیر توپی قرار می‌داد که در صفحه حرکت کند و به آجرها بخورد و آنها را از بین ببرد.
کد خبر: ۵۷۵۲۴۴

حذف آجرها از روی صفحه به معنی برنده شدن کاربر در آن مرحله از بازی به‌شمار می‌رفت. همچنین اگر توپ برای چند مرتبه به نوار لغزنده برخورد نمی‌کرد و از صفحه بازی خارج می‌شد، به‌معنای باخت در بازی به‌شمار می‌رفت. این بازی ‌اکنون سی‌وهفت ساله شده و گوگل برای ادای احترام به این بازی محبوب، ترفندی پنهانی را در سایت خود برای این بازی گنجانده است!

دوست دارید بعد از 37 سال بازی Breakout را در مرورگرتان و به سبک گوگل اجرا کنید؟

برای رونمایی از این ترفند خلاقانه گوگل، مراحل زیر را اجرا کنید:

1ـ به بخش جستجوی تصاویر گوگل بروید:

http://images.google.com/

2ـ در کادر جستجو عبارت Atari Breakout را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا عملیات جستجو آغاز شود.

3ـ مشاهده می‌کنید که پس از چند ثانیه گوگل به‌جای نمایش نتایج جستجو صفحه‌ای را برای اجرای بازی Breakout در اختیار شما قرار می‌دهد.

4ـ در این مرحله شما می‌توانید بازی را اجرا کنید و در نهایت نیز گوگل این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا امتیاز کسب شده در بازی را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید. همچنین شما می‌توانید برای مشاهده نتایج جستجو از گزینه Return to image search در بالای صفحه بازی کمک بگیرید.

نکته جالب توجه در این بازی، استفاده از تصاویر بند انگشتی نتایج جستجو به‌عنوان آجرهای به‌کار رفته در محیط بازی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها