کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا در اردبیل

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل دمای هوای استان اردبیل در آستانه تابستان پنج تا 10 درجه کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۵۷۲۶۷۵
کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا در اردبیل

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل که عصر امروز اطلاعیه این اداره کل منتشر شد، با ورود یک سامانه سرد بارشی و با فرو رفت هوای گرم اغلب مناطق استان اردبیل شاهد هوای خنک همراه با رعد و برق و وزش باد در برخی از ساعات هست.

هم اکنون دمای هوا در اردبیل 23 درجه است که نسبت به دیروز یک درجه دمای هوا خنک‌تر شده و شهرهای پارس‌آباد با 34 درجه و خلخال با 20 درجه گرم‌ترین و خنک‌ترین دمای هوا را دارند.

به گفته سعید فاخر کارشناس اداره کل هواشناسی استان اردبیل بررسی نقشه‌های هواشناسی حکایت از آن دارد که ظرف روزهای آینده و تا یکشنبه هفته آینده هوای نیمه ابری همراه با خنک شدن دمای هوا و وزش باد غالب اتفاقات و شرایط جوی در استان اردبیل می‌باشد به طوریکه دمای هوا پنج تا 10 درجه در اکثر شهرهای استان کاهش یافته و در شمال استان وزش باد، رعد و برق همراه با بارندگی موقت اتفاق می‌افتد.

اما وزش باد شدید در روزهای گذشته در برخی از مناطق استان خساراتی را به همراه داشت و در کنار آن سبب شد تا برخی از مسافران تابستانی مجبور باشند به جای حضور در کمپینگ‌ها و چادرهای اقامتی به مکان‌های سر بسته، هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها روی آورند تا در هنگام سفر با مشکلی مواجه نشوند.

وزش باد تند در برخی از مناطق در کار برداشت محصول کشاورزان نیز خلل به وجود آورد و کار برداشت محصولات سردرختی را نیز با اختلال روبه‌رو کرد.
 

newsQrCode
برچسب ها: هواشناسی اردبیل
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها