تداوم جوی ناپایدار و صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای استان اردبیل

پیرو هشدار صادره (سطح قرمز شماره ۱)، شرایط جوی همچنان در استان اردبیل ناپایدار بوده و فعالیت آن تا آخر هفته جاری با شدت و ضعف تداوم دارد.
کد خبر: ۱۴۶۲۳۶۲

به گزارش جام جم آنلاین،طی این مدت آسمان استان غالباً نیمه ابری بوده و در بعضی از ساعات (به‌ویژه از بعدازظهر تا اوایل شب) در بیشتر مناطق استان ضمن رشد ابر‌های همرفتی، بارش باران گاهی بصورت رگبار و رعدوبرق همراه با تندباد موقتی (و در مناطق مستعد رخداد تگرگ) پیش بینی می‌شود.

تداوم جوی ناپایدار و صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای استان اردبیل
با توجه به همراهی ناپایداری‌های فصلی و محلی، در برخی نواحی مستعد استان سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی نیز دور از انتظار نبوده؛ لذا توجه به توصیه‌های هشدار هواشناسی تاکید می‌شود.
همچنین به دلیل وزش باد خزری تا آخر هفته جاری هوای نسبتاً خُنک در سطح استان ماندگار بوده؛ به‌طوریکه از عصر چهارشنبه با تقویت پرفشار سطح زمین و شمالی شدن جریانات جوی ضمن تشدید وزش باد، دمای هوا نیز به‌طور نسبی کاهش می‌یابد.
اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل اصابت صاعقه، لغزندگی و جاری شدن روانآب در جاده‌های مواصلاتی، سقوط سنگ به سطوح جاده ها، خسارت به سازه‌های موقت، خسارت به محصولات کشاورزی را از جمله اثرات این مخاطره عنوان و به اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، اطلاع رسانی به عشایر محترم جهت جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه ها، انتقال محصولات کشاورزی برداشت شده و ماشین آلات کشاورزی به مکان‌های مسقف، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری، اجتناب از انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها