شهر سامان در استان چهارمحال و بختیاری ‌اکنون به علت خشک‌شدن چاه‌های تامین‌کننده آب شرب با مشکل کمبود آب شرب مواجه شده است.
کد خبر: ۵۷۲۶۴۹

مدیر اداره آب و فاضلاب شهر سامان در گفت‌وگو با مهر با تائید این خبر گفت: به دلیل فرسودگی شبکه توزیع و لوله‌کشی قدیمی امکان جیره‌بندی دقیق در این شهر وجود ندارد و دلیل عمده کمبود آب شرب در این شهر افت آب چاه‌های زیرزمینی، مصرف زیاد آب در فصل تابستان و حضور گردشگران و مسافران در این شهر است.

محمد امانی با بیان این‌که راهکار اساسی برای از بین بردن کمبود آب شرب در این شهر بهره‌برداری سریع از تصفیه خانه شهر سامان است، افزود: اکنون آب‌های زیرزمینی جوابگوی آب شرب مردم شهر سامان نیست.

وی با بیان این‌که احداث تصفیه‌خانه شهر سامان از سال 90 آغاز شده و قرار بود این تصفیه خانه طی دو سال به بهره‌برداری برسد، بیان کرد: اما به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار این تصفیه‌خانه تاکنون فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امانی به نصب 2000 شیر کاهش‌دهنده در منازل اشاره کرد و افزود: این طرح برای ذخیره‌سازی بیشتر آب صورت گرفته است./ مهر

اداره‌های کهگیلویه و بویراحمد پنجشنبه‌ها تعطیل شد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بخشنامه‌ای با اعلام تغییر ساعت کاری کارکنان دولت در این استان، روز پنجشنبه را تعطیل کرد.

حسین صابری دراین بخشنامه که از اول تیر امسال قابل اجراست، زمان شروع کار اداره‌ها و سازمان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را ساعت 6 و 30 دقیقه صبح تا 15 روزهای شنبه تا چهارشنبه اعلام کرده است.

همچنین در این بخشنامه آمده است، به لحاظ ارزیابی‌های به عمل آمده و با توجه به گرمسیری بودن بخشی از این استان این تصمیم با هدف افزایش بهره‌وری، جلب رضایت مراجعان، رضایت‌مندی کارکنان دولت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی اتخاذ شده است.

براساس این بخشنامه سامانه بانکی و بخش‌های درمانی شبکه بهداشت و درمان طبق روال معمول آماده خدمت به مردم خواهند بود./ایرنا

آشتی2 طایفه در زاهدان

با پیگیری و مدیریت قبایل و طوایف و همکاری قرارگاه قدس سپاه پاسداران سیستان و بلوچستان، دو طایفه قنبرزهی شه‌بخش و نوتی‌زهی با یکدیگر آشتی کردند.

در همین راستا مراسمی در روستای منزل‌آب شهرستان زاهدان با حضور مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان، حاج حسین قاسمی مدیر قبایل و طوایف نهاد، سرهنگ ذاکری معاون اطلاعات قرارگاه قدس سپاه پاسداران، سران و ریش‌سفیدان قبایل و طوایف و اعضای دو طایفه برگزار شد.

بر این اساس با گذشت طرف شاکی (حاج مجید نوتی‌زهی)، به شش سال درگیری و نزاعی که یک کشته و یک مجروح برجای گذاشته بود، پایان داده شد./فارس

زمان‌بر بودن بازسازی بافت‌های فرسوده اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از روند کند بازسازی بافت فرسوده در این شهر گفت: براساس برآوردهای شهرداری، کار بازسازی بافت‌های فرسوده با این روند در بهترین مناطق ۵۰ سال و در بدترین مناطق ۱۵۰ سال طول می‌کشد.

وحید فولادگر خواستار تلاش بیشتر مسئولان شهرداری و دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای تسریع در روند نوسازی بافت فرسوده شد و افزود: امیدواریم با این همکاری، گام‌های بزرگی برای احیای بافت فرسوده در اصفهان برداشته شود.

وی همچنین عملیاتی کردن طرح‌ها و پروژه‌ها و اعمال قوانین در مباحث ترافیکی را ضروری دانست و گفت: در بعضی از خیابان‌های شهر که دارای مراکز تجاری است، خطوط ویژه اتوبوس پیش‌بینی شده که این امر به دلیل وجود تعداد واحدهای تجاری زیاد و مراجعات مردم و نبود پارکینگ عمومی، مشکلات جدی در این خیابان‌ها ایجاد کرده است.

فولادگر ادامه داد: اتوبوس‌های شهری نه تنها امکان رفت و آمد در خط ویژه و لاین کناری آن را ندارد، بلکه به سختی از لاین سوم خیابان عبور می‌کند./ ایلنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها