بازتاب حماسه سیاسی در رسانه های خارجی؛

ایرانی ها دنیا را شگفت زده کردند

مردم انقلابی و فهیم ایران اسلامی با حضور گسترده در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حماسه دیگری آفریده و با ردیگر بر تحلیل های مغرضانه غربیها خط بطلان کشیدند.رسانه‌های غربی که وانمود می کردند ایرانیان از انتخابات استقبال چندانی نخواهند کرد،مجبور شدند به حضور حماسی مردم اعتراف و شگفتی جهانیان را منعکس کنند.
کد خبر: ۵۷۰۹۷۳
ایرانی ها دنیا را شگفت زده کردند

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با بازتاب حماسه سیاسی کشورمان نوشت: ایرانیان پرشورتر از همیشه برای انتخابات رئیس جمهور کشورشان از میان شش نامزد پای صندوق ها رفتند.

 شبکه‌ بی‌بی‌سی انگلیسی گزارش داد که میلیون‌ها ایرانی در سراسر این کشور در یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به صندوق‌ها انداختنند.

این شبکه در ادامه بخشی از سخنان مقام معظم رهبری را منعکس کرد و نوشت که رهبر عالی ایران از مردم خواست تا به طور گسترده در انتخابات مشارکت کنند.

خبرگزاری آمریکایی آْسوشیتدپرس نیز با بازتاب انتخابات امروز کشورمان اشاره می کند که ایرانیان در انتخاباتی شرکت می کنند که نامزدهای تمام طیف های سیاسی و اقشار مردمی در آن آزادانه شرکت دارند.
 
خبرگزاری آلمان نیز از تهران گزارش داد ،میزان مشارکت مردم در تهران بیش از حد انتظار بوده است.

تلویزیون دولتی ترکیه تی آر تی در گزارشی افزود : ایرانیان در حالی  امروز برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور به پای صندوق رای رفتند که جهان به نتایج این انتخابات چشم دوخته است.

خبرنگار اعزامی شبکه تلویزیونی چین به ایران گفت : استقبال رأی دهندگان از انتخابات ریاست جمهوری ایران ، بسیار خوب بوده است.

روزنامه گاردین انگلیس نیز مانند دیگر رسانه‌های غربی در پایگاه اینترنتی خود به طور زنده به پوشش یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت و به حضور میلیون‌ها نفر از مردم کشورمان در پای صندوق‌های رای اذعان کرد.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در تماس تلفنی با استودیوی خبر این شبکه گفت حضور گسترده خبرنگاران جهان در ایران برای پوشش خبری انتخابات نشان دهنده اهمیت جهانی این انتخابات است .

ظفرالله خان کارشناس پاکستانی در گفتگو با پرس تی وی تاکید کرد ، انتخابات در ایران همیشه سالم بوده است و من به ملت ایران تبریک می گویم که این انتخابات را برگزار کرده اند.

وی افزود : ایران یکی از کشورهای بسیار مهم خاورمیانه و جهان اسلام است. توسعه و تکامل  نهادهای دموکراتیک در ایران برای جهان سوم و بویژه کشورهای مسلمانان بسیار مهم است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره از حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر داد و گفت : ما از صبح امروز تاکنون شاهد افزایش فزاینده حضور مردم در پای صندوق های رای هستیم و پیش بینی می شود میزان حضور در پای صندوقهای رای، بعدازظهر افزایش یابد.

شبکه تلویزیونی النیل مصر گزارش داد: مشارکت مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری این کشور فراتر از پیش بینی ها بود.

روزنامه های آمریکایی واشنگتن پست و نیویورک تایمز نیز بیانات رهبر معظم انقلاب را که سیاست غرب در قبال ایران را به باد انتقاد گرفته بودند، تیتر کردند.

روزنامه هافینگتون پست نیز در مطلبی به حضور مردم پای صندوق های رای و تعیین جانشین احمدی نژاد پرداخت. روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با پرداختن به اظهارات مقام معظم رهبری و واکنش معظم له به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی در خصوص انتخابات نوشت ایرانی ها پس از هشت سال از دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد پای صندوقهای رای رفتند.

 انتخابات ایران که از صبح امروز با استقبال قشرهای مختلف مردم کشورمان آغاز شده است، مورد توجه رسانه های رژیم صهیونیستی نیز قرار گرفته است.

این رسانه ها، آن بخش از سخنان مقام معظم رهبری و واکنش قاطع معظم له به اظهارات مداخله جویانه آمریکایی ها در امور داخلی ایران را بازتاب دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نیما
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
۰
۰
افتخار میكنم به مردم میهن

نیازمندی ها