احیای نسل آهوی مغان پس از 40 سال

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس آباد گفت: نخستین دوقلوهای آهوی مغان در سایت تکثیر و احیای این شهرستان متولد شد.
کد خبر: ۵۷۰۹۴۷
احیای نسل آهوی مغان پس از 40 سال

به گزارش مهر، محمد مجرد عصر پنچشنبه در حاشیه بازدید از سایت تکثیر و احیا آهوی مغان در جمع خبرنگاران گفت: این برای اولین بار است که شاهد تولد دوقلوی آهوی مغان هستیم.

وی حال عمومی بره های تازه متولد شده را خوب عنوان کرد و افزود: در سال گذشته اولین بره آهوی مغان با نام "موغانا جیران" به دنیا آمد که با تولد این بره ها تعداد جمعیت آهوی مغان هم اکنون به 16 راس رسیده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس آباد با بیان اینکه نسل آهوی مغان 40سال پیش در این منطقه منقرض شده بود، یادآور شد: احیا و تکثیر این حیوانات اصیل از سال 89 در این سایت ملی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این سایت علاوه بر احیای آهو مغان یکی از جاذبه های گردشگری پارس آباد به حساب می آید و سالانه بطور متوسط حدود ۲۰ هزار گردشگر از این مرکز بازدید می کنند.

مجرد با بیان اینکه سایت احیا و تکثیر آهوی مغان در زمینی به مساحت 50 هکتار در سه کیلومتری قشلاق "علم لو" از توابع پارس آباد واقع شده است، متذکر شد: خبر تولد دوقلوها باعث خوشحالی مردم این شهرستان شده است.

وی وظیفه سازمان محیط زیست را احیای زیستگاههای گیاهی و جانوری و تقویت ذخایر ژنتیکی عنوان کرد و از عشایر و مردم منطقه خواست از محیط زیست به خوبی پاسداری و نگهبانی کنند.

newsQrCode
برچسب ها: آهو
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها