معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: بیش از 5 میلیون نفر در شهر تهران به صورت مرتب و مستمر از وسایل حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده می کنند.
کد خبر: ۵۷۰۹۳۸
ورود نسل جدید اتوبوس‌های تندرو به ناوگان اتوبوسرانی تهران

به گزارش مهر، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب گفت: مدیریت شهری تهران با توجه به استقبال بی نظیر از وسایل نقلیه عمومی و رشد روزافزون مسافران مترو و اتوبوسرانی از یک طرف و مطالبات به حق شهروندان مبنی بر بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی از طرف دیگر، سعی کرده تا در زمینه افزایش ظرفیت ناوگان از طریق افزودن واگن های مترو و   اتوبوس های بی آر تی و نیز راه اندازی خطوط و ایستگاه های جدید بی آر تی و مترو، نسبت به کیفی سازی ناوگان اقدام کند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 60 درصد سفرهای روزانه در تهران با استفاده از حمل و نقل عمومی انجام می شود و به عبارتی از 5/8 میلیون جمعیت تهران بیش از 5 میلیون نفر به صورت مرتب و مستمر از وسایل نقلیه عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده  می کنند و البته بقیه شهروندان نیز به تناسب و تناوب از وسایل نقلیه همگانی استفاده می کنند.

تشکری هاشمی با اعلام این که هفته گذشته عملیات تونل سازی نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران به طول 12 کیلومتر با 9 ایستگاه از جاده ساوه تا چهارراه امیر اکرم به پایان رسید، تاکید کرد: ایستگاه های این مسیر نازک کاری را پشت سر گذاشته اند و ریل گذاری مسیر مذکور نیز در حال انجام است.

بهره‌برداری آزمایشی از جدیدترین ایستگاه متروی تهران

معاون شهردار تهران با اشاره این که نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران از نقاط مهمی همچون میدان راه آهن و میدان حضرت ولیعصر (عج) عبور می کند، اظهار کرد: این خط که از شمال شرقی تا جنوب غربی پایتخت می‌گذرد، 28 ایستگاه دارد و نیمه جنوبی آن با 9 ایستگاه تا اول مهرماه سال جاری مورد بهره برداری کامل قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از بهره برداری آزمایشی از جدیدترین ایستگاه متروی تهران خبر داد و تصریح کرد: برای بهره برداری از ایستگاه تبادلی آزادی که با 12500 متر مربع وسعت در محدوده خیابان بهبودی واقع شده، منتظر افتتاح رسمی نماندیم و چند روزی است که مردم خودشان این ایستگاه را افتتاح کردنده اند.

آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی برای اول مهر

تشکری هاشمی به ورود نخستین اتوبوسهای نسل جدید اشاره کرد و گفت: این اتوبوس ها  یک متروباس سه کابین هیبریدی تولید داخل با ظرفیت بیش از 200 مسافر است، به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه شد و وارد خط 2 بی آر تی شد.

وی با اشاره  به این که اتوبوس مذکور علاوه بر ظرفیت و کیفیت بالا، آلایندگی اندکی دارد و از نسل خودروهای پاک محسوب می‌شود، اظهار کرد: اتوبوس مذکور تولید داخل کشور است و به دست صنعتگران داخلی ساخته شده، این مهم در سالی که به نام سال حماسه اقتصادی نامگذاری شده، دارای معنا و مفهوم ویژه ای است.

وی با بیان این که 300 دستگاه اتوبوس تندرو در حال حاضر از سواحل جنوب ایران به سمت خیابان‌های جنوب تهران حرکت کرده‌اند، تصریح کرد: این اتوبوس ها با پیمودن مسیر 1518 کیلومتری بندرعباس تا تهران تا چند روز دیگر در خطوط بی آر تی و خطوط منطقه ای اتوبوسرانی پایتخت مشغول به کار خواهند شد.

تشکری هاشمی با اعلام این 300 دستگاه اتوبوس عمدتاً در مناطق جنوب شهر به کار گرفته خواهند شد، تاکید کرد:   با اضافه شدن این اتوبوس ها به ناوگان اتوبوسرانی تهران، به ظرفیت جابه‌جایی مسافر در این ناوگان روزانه بیش از 600 هزار نفر افزوده می شود.

معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: تعطیلات تابستان فرصت مناسبی است که نسبت به تجهیز و تکمیل امکانات حمل و نقل شهری اقدام نماییم تا همزمان با بازگشایی مدارس در اول مهر، ناوگان حمل و نقل عمومی بتواند با حداکثر ظرفیت و کیفیت پذیرای انبوه مسافران باشد و عموم مردم از جمله دانشجویان و دانش آموزان از این بایت کمتر دچار زحمت شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها