واکنش روحانی به انصراف عارف

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم زاهدان به برخی نکات درباره مساله انصراف عارف اشاره کرد.
کد خبر: ۵۷۰۲۳۶
واکنش روحانی به انصراف عارف

به گزارش فارس ، حسن روحانی ظهر امروز در جمع پر شور مردم زاهدان در مسجد طالقانی این شهر اظهار داشت: آقای عارف دوست من است آشنایی من با ایشان از سال 1355 است الان هم در دولت اصلاحات کنار هم بودیم و در مجمع تشخیص مصلحت هم کنار هم هستیم.

وی گفت: هر شهری که من یا دکتر عارف رفتیم، به ما گفتند اتحاد اتحاد، هر دوی ما این ندا را با گوش و جان شنیدیم و هر دوی ما مسئله را به آیت‌الله هاشمی منعکس کردیم و هم به جبهه اصلاحات و هم جبهه اعتدال گفتیم که هر دو برای ایجاد وحدت ایستاده‌ایم.

وی اضافه کرد: در طول دو سه روز اخیر تلاش بسیار زیادی صورت گرفت و جلسات متعددی برگزار شد و مشورت‌های زیادی با آیت‌الله هاشمی انجام دادیم که سرانجام تصمیم نهایی در جلسه دیشب جبهه اصلاحات و اعتدال و همچنین نظر آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام خاتمی بر نگاه اتحاد و حضور یک کاندیدا از اصلاحات بود که در مجموع تصمیم گرفته شد که من در صحنه انتخابات بمانم و آقای عارف ما را حمایت کند.

اصلاح طلبان پایگاه مردمی ندارند

تلویزیون ضد انقلابی ایران فردا با ارائه تحلیلی از فضای انتخاباتی ایران گفت:آنچه ممکن است معادلات انتخاباتی را تا حدی تغییر دهد حمایت هاشمی و خاتمی از ائتلاف دو نامزد اصلاح طلب در انتخابات پیش روست با این همه به باور برخی کارشناسان ائتلاف محمدرضا عارف و حسن روحانی هم به دلیل مواضع کم و بیش نزدیک آنها به حاکمیت هم به دلیل فقدان پایگاه مردمی آنها نمی تواند موج انتخاباتی نظیر آنچه در خرداد 88 اتفاق افتاد ایجاد کند.

در این  تحلیل آمده است: در این میان شاید تنها هاشمی رفسنجانی بود که می توانست تعدیلی در سیاست های خارجی و داخلی ایجاد کند از تحریم های بین المللی بکاهد و گشایشی در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد کند.اما آیا حمایت هاشمی و خاتمی از ائتلاف عارف و روحانی می تواند در انتخابات موج آفرینی کند وپرسش دوم این که آیا هزینه کردن سرمایه اجتماعی جنبش سبز برای این دو نامزد اصلاح طلب که تاکنون از هیچ یک از خواست های جنبش سبز حمایت نکردند کمکی به جنبش دمکراسی خواهی مردم ایران خواهد کرد .

تحلیل تلویزیون آمریکا از انصراف حداد عادل

غلامعلی حداد عادل نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران عصر روز دوشنبه از حضور در انتخابات ریاست جمهوری ایران انصراف داد. آقای حداد عادل یکی از اعضای ائتلاف سه گانه موسوم به پیشرفت بود علاوه بر حداد عادل علی اکبر ولایتی و محمد باقر قالیباف نیز عضو این ائتلاف بودند و پیش از این اعلام کرده بودند تنها یک نفر از بین آنها نامزد نهایی می شود.

حداد عادل در بیانیه انصرافش به نفع نامزد خاصی موضع گیری نکرده و تنها ابراز امیدواری کرده که انصراف او به پیروزی اصول گرایی در این انتخابات کمک کرده باشد.

تلویزیون آمریکا در این باره با تقی رحمانی ضد انقلاب مقیم پاریس گفتگو کرده است.

رحمانی گفته است: به طور کلی اصلا قبل از اینکه کناره گیری  حداد عادل مهم باشد به نظر من اینکه از هیچ کاندیدایی اعلام حمایت نکرد مهم است.

حمایت خاتمی از روحانی

محمد خاتمی رسما اعلام نمود رأی خود را به حسن روحانی خواهد داد.

به گزارش مشرق، سید محمد خاتمی با صدور پیامی ضمن ستودن احساس مسؤولیت محمد رضا عارف و ارج نهادن بر تصمیم شجاعانه وی مبنی بر ترجیح مصالح کلی بر منافع شخصی و تلاش برای جلوگیری از تشتت آراء و پراکندگی نیروها، رسما اعلام نمود رأی خود را به حسن روحانی خواهد داد.

خاتمی از اصلاح طلبان و تحول خواهان و وفاداران به آرمان های بلند و مطالبات روشن ملت خواست حضور روحانی را فرصتی مناسب برای رسیدن به خواست ها و مطالبات خود بدانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
United Arab Emirates
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
۰
۰
انشاالله به امیدسربلندی ایران اسلامی درمجامع جهانی ونابودشدن دشمنان اسلام وظهورحضرت مهدی موعودیگانه منجی عالم بشریت

نیازمندی ها