پیشنهاد مقام سابق وزارت خارجه آمریکا؛

اوباما چگونه با رئیس جمهور جدید ایران برخورد کند

جان لیمبرت مسئول سابق امور ایران در وزارت خارجه امریکا طی مقاله ای به رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داد که برای رئیس جمهور جدید ایران پیام تبریک ارسال کند.
کد خبر: ۵۶۹۱۸۴
اوباما چگونه با رئیس جمهور جدید ایران برخورد کند

به گزارش سایت انتخاب،  وی با طرح این سئوال که آمریکا باید در خصوص انتخابات ایران چه کند و چه بگوید نوشته است: اول از همه ما باید در مورد  هر چیزی سخن نگوییم و تنها باید به اصول جهانی یک دولت خب پایبند باشیم.

دوم،  اگر بخواهیم در مورد انتخابات ریاست جمهوری ایران چیزی بگویم، باید تا انجا که امکان دارد کوتاه باشد و کلماتمان را محتاطانه انتخاب کنیم.

در این پیام اوباما باید کلمات را با دقت انتخاب کند و از توهین هایی مانند «رفتارتان را تغییر دهید» و «دست از حمایت تروریست ها» بردارید پرهیز کند.

لیمبرت در پایان نوشت: من همواره در مورد برقراری مجدد رابطه بین ایران و آمریکا خوش بین بوده ام.  تنش و خصومت بین این دو کشور به نفع هیچکس نبوده است.

بازتاب جهانی مناظره نامزدهای ریاست جمهوری

رسانه های بین المللی با بازتاب مناظره روز گذشته نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اذعان کردند که تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کشورمان بر سر لزوم ادامه روند مذاکرات هسته ای و تاکید و قاطعیت بر سر حقوق مسلم هسته ای جمهوری اسلامی ایران تاکید نمودند.

خبرگزاری فرانسه در با اذعان به مناطره داغ روز گذشته نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کشورمان افزوده است :نامزدهای انتخابات ایران تفاوت دیدگاه هایی با یکدیگر دارند اما تمام آنان بر سر روند مذاکرات هسته ای و دفاع از حق دستیابی ایران به انرژی "صلح آمیز" هسته ای با یکدیگر اشتراک نظر داشتند.

خبرگزاری رویترز نیز با اذعان به وجود جو با نشاط انتخاباتی در کشورمان همزمان با حفظ آرامش و امنیت می افزاید:تحلیلگران مسائل ایران با مشاهده مناظره روز گذشته به این نتیجه رسیدند که تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه هستند و به همین خاطر حوادثی همچون رویدادهای پس از انتخابات سال 88 (فتنه) دیگر امکان وقوع نخواهند داشت.

روزنامه دیلی استار چاپ لبنان نیز با بازتاب مناظره روز گذشته نامزدها تاکید کرده که بحث محوری در این مناظره سیاست خارجی بوده است و در این باره می افزاید :نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه در مورد سیاست خارجی آن کشور در قبال سایر کشورها با یکدیگر به مناظره پرداختند.

روزنامه واشنگتن پست نیز با اذعان به جذاب بودن مناظره اخیر صورت گرفته میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کشورمان افزوده است :مناظره دیروز و مباحث مطرح شده در آن برای بسیاری از تحلیلگران آمریکایی غیر قابل پیش بینی بود. در این مناظره مسائلی مطرح شد که تا پیش از آن کمتر به آن پرداخته شده بود.

احتمال ائتلاف روحانی وعارف

روحانی رییس جمهور شود یا عارف؛ اصلاح طلبان گویی اینبار قرار است قدم هایشان را هماهنگ با هم و به دور از درگیری های درون جناحی بردارند. اجماعی که اولین نتیجه آن شاید در رییس جمهور شدن یکی از دو کاندیدای مطلوب اصلاح طلبان و معاون اول شدن دیگر متجلی شود.

به گزارش سایت نامه نیوز، این روزها اما ائتلاف دو چهره نزدیک به اصلاح طلبان، یکی محمدرضا عارف معاون اول رییس جمهور اصلاح طلب و دیگری حسن روحانی اصولگرای میانه رو نزدیک به طیف اصلاح طلبان، بیش از دیگر ائتلاف ها بر سر زبان ها افتاده است و نه تنها تشکل های اصلاح طلب از ضرورت به اجماع رسیدن این دو چهره و ائتلاف بین آنها برای حضور تنها یک نامزد از بدنه اصلاح طلب در انتخابات تاکید دارند، که خبرهای جسته و گریخته از جلسات بزرگان و رهبران اصلاح گرا نیز حکایت از تمایل آنها برای اجماع بر روی یکی از این دو نامزد و کنار رفتن یکی به نفع دیگری است. بحث اما بر سر آن یک نفر ماندنی و آن یک نفر رفتنی است.

عارف گرچه  تنها گزینه با برچسب اصلاح طلبی در انتخابات یازدهم است، اما گویی آرا در بدنه اصلاح طلبان چندان به سمت وی متمایل نشده است، حسن روحانی مرد معتدل و روحانی اصولگرا که سال هاست گام به گام با اصلاح طلبان و اصولگرایان میانه رو قدم برداشته است حال این روزها به امید و منجی بخشی از اصلاح طلبان تبدیل شده است. محوریت شدن آیت الله هاشمی در اردوگاه اصلاح طلبان نیز شانس او را برای انتخاب شدن به عنوان گزینه نهایی بالا برده است چه آنکه تا پیش از این نیز بارها بر حمایت هاشمی از روحانی تاکید می شد.

 برخورد صادقانه ولایتی

صادق زیباکلام: برنده مناظره دیروز «علی اکبر ولایتی» بود چون صادقانه برخورد کرد و حقیقت را قربانی مصلحت نکرد
ولایتی نشان داد که جلیلی خیلی هم آن کوه استوار، آن اسطوره و اسوه شجاعت، شهامت، حکمت و تدبیر که اصولگرایان ظرف چند سال گذشته از وی ساخته و پرداخته‌اند نیست

به گزارش نامه، صادق زیباکلام در یادداشتی در روزنامه اعتماد تحت عنوان «برنده مناظره  که بود» آورده است؛ از نظر من یکی از پیروزهای مناظره دیروز از قضای روزگار دکتر علی‌اکبر ولایتی شد.  او صادقانه برخورد کرد. هم در مورد دفاع از عملکرد سیاست خارجی دولت هاشمی به واسطه مصالح و منافع سیاسی حاضر نشد پا روی حقیقت بگذارد و هم در خصوص انتقادات جدی که از عملکرد دکتر سعید جلیلی پیرامون مذاکرات هسته‌ای به عمل آورد، باز حاضر نشد حقیقت را قربانی مصلحت کند.

ولایتی نشان داد که جلیلی خیلی هم آن کوه استوار، آن اسطوره و اسوه شجاعت، شهامت، حکمت و تدبیر که اصولگرایان ظرف چند سال گذشته از وی ساخته و پرداخته‌اند نیست.

حمایت اوباما از طرح جاسوسی از شهروندان آمریکایی

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در «سن خوزه» از طرح جمع‌آوری اطلاعات از طریق استراق سمع و جاسوسی از حساب کاربری و اینترنتی شهروندان آمریکایی حمایت کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، «باراک اوباما»روز جمعه به وقت محلی در سخنرانی خود در «سن خوزه» از استراق سمع و جاسوسی از حساب کاربری و گوش کردن مخفیانه مکالمات تلفنی توسط مأموران دولت خود حمایت کرد و گفت که جاسوسی به طور کامل تحت نظارت کنگره و قضات صورت می‌گرد تا توازن میان امنیت و حریم خصوصی افراد حفظ شود.

واشنگتن‌پست نیز گزارش کرد که سازمان امنیت ملی آمریکا و «اف بی آی» به چندین سرور مرکزی 9 شرکت برجسته اینترنتی آمریکا از جمله «گوگل»، «اپل»، «یاهو» و «فیس‌بوک» دسترسی پیدا کرده است که به این سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا به اسناد صوتی، ویدئویی، تصاویر، ایمیل‌ها و اطلاعات اتصال به اینترنت و دیگر اسناد کاربران دسترسی داشته باشند.

برنامه جاسوسی از شهروندان آمریکایی این اجازه را به اف بی آی و دیگر سازمانهای امنیتی آمریکا می‌دهد تا طی زمان، حرکات و تماس‌های شهروندان آمریکایی را تحت تعقیب قرار داده و از آنها آْگاه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها