معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

احداث 90 هزار کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: بعد از انقلاب 485 هزار کلاس درسی در کشور ایجاد شده است که بیش از 90 هزار کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز در کشور احداث شده است.
کد خبر: ۵۶۷۳۰۸
احداث 90 هزار کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز

مرتضی رئیسی ظهر پنجشنبه در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کرمان گفت: اگر کمک خیرین نبود، امروز مشکلات آموزش و پرورش در کمبود فضا و تجهیزات فراوان بود و دولت هم توجهی به رفع محدودیت ها نمی کرد.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب 485 هزار کلاس درسی در کشور ایجاد شده است، افزود: بیش از 90 هزار کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز احداث شده که 20 درصد کل کلاس های کشور  را شامل می شود.

رئیسی اضافه کرد: خداوند نعمت بزرگی را به شما خیرین داده است و آن هم گذشتن از مال خود است که این کار برای بسیاری از مردم مشکل است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: ما افتخار می کنیم که در نظام جمهوری اسلامی خیرین مدرسه ساز در تمام استان ها فعال هستند.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: فعالیت خیرین مدرسه ساز کار بزرگ فرهنگی است و با گذشت زمان تاثیر این کار خود را در کارهای آینده دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می کنند، مشاهده می کنند.

وی افزود: مجمع خیران مدرسه ساز در 31 استان کشور و در 400 شهرستان فعال است که این کار خیر را شناسایی و هدایت می کند.

رئیسی اظهارداشت: ریشه های درخت خیرین مدرسه ساز روز به روز محکمتر شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: استان کرمان ظرفیت این را دارد که با شناسایی افراد توانمند در زمینه مدرسه سازی، سطح تعهدات مردم در مشارکت با آموزش و پرورش را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر خیران مدرسه ساز تعهدات چند صد میلیاردی در کشور داشته اند که درصد زیادی از آنها نیز محقق شده است.

رئیسی با اشاره به این که  حدودهفت هزار پروژه نیمه تمام در آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در کل  کشور وجود دارد، اظهارداشت: تعدادی از این طرح ها قابلیت واگذاری به خیران را دارد و براین اساس در بودجه سال 92 تصویب شده آموزش و پرورش مجاز است در جایی که نیاز است، به جای مشارکت خیران در پروژه جدید، پروژه های نیمه کاره را با مشارکت خیران کامل کند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: ما هنوز مدارس تخریبی و دو نوبته در کشور زیاد داریم و برای حل این مشکل به کمک خیرین مدرسه ساز نیاز داریم و بسیاری از مدارس با کمبود تجهیزات رنج می برند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها