خرده روایت​های عجیب اما واقعی از زندگی خیرین مدرسه ساز

تاجری که در گمنامی 452 مدرسه ساخت

وزیر آموزش و پرورش با اعلام راه اندازی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در شهرستانهای تهران اعلام کرد: با همت خیرین مدرسه ساز در طول 16 سال گذشته خیرین شش هزار میلیارد تومان به ما خدمت رسانی کرده و در مجموع آموزش و پرورش 30 هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدرسه سازی در کشور اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۵۸۰۵۴
سرمایه گذاری6 هزار میلیارد تومانی خیرین در مدرسه‌سازی

حمیدرضا حاجی بابایی در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز تهران که شب گذشته در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با بیان این مطلب گفت: حضور خیرین هزار بار با ارزش تر از اعتبار مادی است که آنها برای حمایت از آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت اختصاص می‌دهند.

وی افزود: چندی پیش با حضور در برنامه آموزشی یونسکو، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که کشورش کره جنوبی 50 سال پیش تدبیر کرده بود که چگونه افتخارآفرین در عرصه اقتصاد و سیاست و... باشد و در نهایت به این نتیجه رسیدند که توجه به آموزش و پرورش برای اصلاح همه امور کافی است.

حاجی بابایی به نقل از بان کی مون توضیح داد: کره جنوبی این راه را طی کرد و همه چیز را به آموزش و پرورش اختصاص داد و امروز این کشور اعلام کرده که به تمام اهدافش در عرصه افتخارآفرینی در دنیا رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که توسط تعلیم و تربیت سخن خدا، پیامبر و هر کسی که خود و جامعه را دوست دارد است، تصریح کرد: همه مردم در کشور ما دغدغه تعلیم و تربیت دارد و حتی در دنیا امنیت و آسایش بر اساس آخرین تعالیم نیروی انسانی تامین می‌شود. بنابراین من فکر می‌کنم کشور ما اگر می‌خوهد به هر جا برسد باید در ابتدا به آموزش و پرورشش توجه کند زیرا هر اندازه در جامعه زیبایی وجودداشته باشد در نتیجه توجه به آموزش و پرورش است.

وی خطاب به خیرین مدرسه گفت: امیدوارم چتر خیرین به اندازه‌ای باز شود که دیگر هیچ دانش آموزی نگران تحصیل نباشد و حتی خیرین، دانش آموز را به همراه خانواده اش حمایت کند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خبر از راه اندازی اداره کل نوسازی در شهرستانهای تهران داد و گفت: گستردگی پایتخت به اندازه ای است که علاوه بر شهر تهران باید در شهرستانهای آن نیز اداره کل نوسازی ایجاد شود و مدرسه سازی و مقاوم سازی بنا‌ها در دستور کار قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها