حاشیه خبر

برج میلاد روی آب!

برج میلاد تهران نشت کرد! شاید این خبر برای مسئولان شهرداری بیشتر در حد یک شوخی یا شایعه باشد، اما برای اعضای شورای شهر تهران که این روزها سخت نگران وضع برج میلاد هستند، خطر کاملا جدی است.
کد خبر: ۵۶۶۹۰۸

نگرانی‌ها از بابت خطری که نماد جدید شهر تهران را مورد تهدید قرار داده به جایی رسیده است که اعضای شورای شهر بیشترین وقت جلسه روز گذشته خود را به صورت فوق‌العاده به بررسی وضع برج میلاد اختصاص دادند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به جانمایی نادرست آبنمای بیرون و داخل برج میلاد از این‌که این موضوع باعث نشت آب به زیر‌برج‌ شود، ابراز نگرانی کرده و خواستار بررسی فوری این موضوع از سوی یک کمیته تخصصی شده است.

هرچند اعضای شورای شهر درنهایت تصمیم گرفتند که موضوع هرچه سریع‌تر با تشکیل تیم ویژه‌ای متشکل از شهرداری و نمایندگان شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد، اما اگر کمی به عقب برگردیم، می‌بینیم که این اولین بار نیست که نگرانی از تخریب نمادهای مهم شهری تیتر داغ روزنامه‌ها می‌شود.

آذر سال 91 نیز نگرانی از احتمال نشت آب به زیر‌برج‌آزادی به عنوان یکی از نمادهای قدیمی پایتخت که عمری چهل و سه ساله دارد، مطرح شد، اگرچه مسئولان برج آن زمان حاضر به پاسخگویی درباره این ادعا نشدند تا به شایعات مطرح شده پایان دهند و حالا هم معلوم نیست نگرانی از وضع مشابه برج آزادی برای برج میلاد چقدر جدی باشد، اما موضوع مهم این است که بناهایی مانند برج آزادی و برج میلاد که به منزله نماد یک شهر و حتی یک کشور به‌شمار می‌آیند فقط برای این ساخته نشده‌اند تا با برگزاری همایش‌های بزرگ، وسیله‌ای برای به رخ کشیدن آنها به مهمانان داخلی و خارجی باشند.

نگهداری از این نمادها خود موضوع مهمی است که بهره‌برداران نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشند؛ این‌که همه چیز پس از بهره‌برداری به حال خود رها شود، بزرگ‌ترین اشتباهی است که می‌توان در حق نمادهای شهری انجام داد، چرا که با این کار عمر مفید این بناها کاهش می‌یابد و در مقابل هزینه میلیاردی و سال‌ها وقتی که برای احداث آنها صرف شده جز هدر دادن سرمایه چیزی عاید مسئولان شهری و شهروندان نخواهد شد.

پوران محمدی / گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها