حاشیه خبر

اعداد نامزدها

شاید برای بعضی‌ها اعداد معنا و مفهومی کاملا عادی داشته باشد و نشانه‌ای برای شمارش به حساب رود، اما دیروز برای نامزدهای ریاست جمهوری این‌گونه نبود و عددها در مراسم قرعه‌کشی نامزدهای ریاست جمهوری علاوه بر آن‌که زمان پخش برنامه‌هایشان را مشخص می‌کرد، با تعبیرهای خاصی همراه بود.
کد خبر: ۵۶۵۵۳۰

چرخه قرعه‌کشی به دست نمایندگان نامزدها می‌گشت و هرگوی عددی را به همراه داشت که از 11 تا 18 مشخص شده بود و هر نماینده که گوی خود را از چرخه می‌گرفت، آن را به سوی دوربین‌ها و خبرنگاران می‌گرفت که این امر همراه با واکنش نماینده‌ها و حتی ناظران قرعه‌کشی بود. زمانی که شاهین محمد صادقی به نمایندگی علی‌اکبر ولایتی، عدد 13 را از چرخه خارج کرد، یکی از اعضای کمیسیون تبلیغات افسوس خورد که این عدد نحس است، اما بلافاصله نماینده او واکنش نشان داد که امروز 13 رجب و ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) است و این عدد یادآور میلاد این امام بزرگوار است که ما آن را به فال نیک می‌گیریم . بعد از وی نیز عزت الله ضرغامی، رئیس رسانه ملی بر این امر تاکید کرد.

درآمدن عدد 16 از سوی مهدی ذاکری به نام محمدباقر قالیباف نیز خالی از حاشیه نبود و یکی از اعضای کمیسیون گفت: این عدد هم سه روز بعد از 13 رجب است و به همین دلیل درآمدن این عدد نیز مبارک است.

سید محمدزهیر غرضی نیز زمانی که عدد 17 را به نمایندگی از پدرش محمد غرضی به دوربین‌ها نشان می‌داد، گفت: این عدد خوش‌یمن است و من به نمایندگی پدرم در روز پدر در اینجا حاضر شده‌ام که یکی از اعضای کمیسیون گفت: پس به یاد داشته باش که این عدد هدیه‌ات در روز پدر است.

در نهایت آخرین شماره به علی باقری رسید که به نمایندگی از سعید جلیلی در این قرعه‌کشی حاضر بود که این شماره عدد 15 بود، اما در همان زمان یکی از افراد حاضر یادآور شد که این عدد یادآور مذاکرت 5+1 است و برای او آرزوی موفقیت در این مذاکرات را داشت. اما در نهایت این قرعه‌کشی‌ها یادآور این شعر حافظ بود که: آسمان بار امانت نتوانست کشید/ قرعه فال به نام من دیوانه زدند.

کتایون مافی / گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها