با گذشت بیش از یک هفته از زمین لرزه 6.2 دهم در بشاگرد آوار برداری در روستاهای آسیب دیده آغاز شد.
کد خبر: ۵۶۳۷۴۴
آغاز آواربرداری در روستاهای آسیب‌دیده بشاگرد

وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 6.2 دهم در امواج درونی زمین به بیش از 70 درصد واحدهای مسکونی روستاهای بشاگرد خسارت‌های مالی وارد کرد و در این بین به بسیاری از زیرساختها شامل آب، برق، مخابرات و راههای روستایی خسارت زد.

رضا ملانسب فرماندار بشاگرد در گفت‌وگو با مهر در این باره گفت: اسکان اضطراری زلزله‌زدگان به پایان رسیده و مرحله آواربرداری نیز از امروز در روستای ایرر آغاز شد.

وی گفت: ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده نیز در این شهرستان راه‌اندازی شده و بزودی شروع به کار می‌کند.

درخشان وزیری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد هم از اعزام 18تیم سیار شامل تیم پزشک - بهداشت محیط -مبارزه با بیماریها در روستاهای زلزله زده خبر داد.

درخشان وزیری گفت: 49سرویس بهداشتی سیار در شهر گوهران و روستاهای ارمیش - کلاهو و پاهتک احداث شده است.

محمدنظری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بشاگرد هم اعلام کرد: چهار هزار و 411 تخته چادر، 14 هزار و 317 بطری اب معدنی، 520کیلو حبوبات، 445 کیلو برنج، 24 هزار و 653 قوطی کنسروجات، 734 تخته پتو، 198 قوطی روغن، دو هزار و 174 تخته موکت، 734عدد کلمن و 780بسته سبد غذایی یک ماهه بین زلزله‌زدگان شهرستان بشاگرد توزیع شده است.

خسارت 55 میلیارد ریالی به بخش بهداشت و درمان بشاگرد

همچنین محمد شکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: با ارزیابی انجام شده توسط کارشناسان حوزه عمرانی دانشگاه  55 میلیارد ریال در منطقه زلزله‌زده شهرستان بشاگرد تخمین زده شده است.

شکاری با اعلام این خبر به مهر با اشاره به وقوع زلزله اخیر در شهرها و روستاهای شهرستان بشاگرد بیان کرد: خسارت‌های وارد شده به بخش بهداشت و درمان شامل خانه‌های بهداشت روستای ایرر، کرمرستان، کاهکن، بیخ کهنو، خمینی‌شهر با میزان خسارت بالای 80 درصد که نیاز به ساخت مجدد دارد.

وی افزود: همچنین خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی تیسور، تیدر، جکدان و سردشت نیز به میزان 30 تا 70 درصد خسارت دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بناهای بهداشتی درمانی در ارائه خدمات در شرایط بحرانی برنامه ریزی برای ساخت مجدد خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی شده است.

قائم مقام وزیر در استان هرمزگان اظهار کرد: درمانگاه شهر گوهران همراه با انبار تاسیسات نو تجهیزات آن مرکز و همچنین تخریب منازل سازمانی مربوطه خسارتی به میزان بالای 80 وارد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها