لطفا ببخشید! ارز دارو حذف شد

اگر اخبار دارو طی چند ماه اخیر را مرور می‌کنید، دست‌کم باید یک عذرخواهی از سمت رسانه‌ها بشنوید! یعنی بهتر است به جای این‌که فردا در صفحات اجتماعی بخوانید که ارز مرجع برای دارو حذف شده است، همین جا همین عذر خواهی ساده را از ما بپذیرید.
کد خبر: ۵۶۳۵۹۷
لطفا ببخشید! ارز دارو حذف شد

از بهمن گذشته تا این روزها که به خرداد نزدیک می‌شویم بارها از قول مسئولان وزارت بهداشت و بانک مرکزی نوشتیم ارز مرجع برای دارو حذف شده و بعد دوباره خبر تکذیب موضوع را چاپ کردیم. دیروز باز اعلام شد که ارز مرجع دارو حذف شده در حالی که بانک مرکزی و پس از آن وزارت بهداشت کمتر از دو هفته پیش اعلام کرده بودند، حذف ارز مرجع برای دارو منتفی شده و همچون گذشته دارو و مواد اولیه آن با ارز مرجع وارد کشور می‌شود.

سرپرست دفترکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو هم دیروز اعلام کرده که تخصیص ارز مبادله‌ای دارو چند روزی است آغاز شده و تاکید کرده است: مهم‌ترین مشکل وزارت بهداشت برای تامین دارو، تامین ارز مورد نیاز است.

مسلما دیگر خبر تکذیب حذف ارز مرجع برای دارو را نخواهیم شنید، اما حتما خبرهای بیشتری در مورد مشکلات دارویی می‌شنویم.

اگر قرار باشد با تزریق ارز مبادله‌ای کمبود برخی از داروها که مقطعی فرض شده، حل شود، ممکن است با افزایش قیمت دارو تهیه آن برای بسیاری از بیماران خصوصا بیماران خاص غیرممکن شود. در چند ماه اخیر هربار که خبر حذف ارز مرجع برای دارو منتشر شد، هشدار نسبت به اهمیت موضوع و دردسرهای جدید بیماران نیز اعلام شد،اما ظاهرا این هشدارها فقط به تکذیب‌های بی‌اساس منجر شد و در نهایت ارز دارو به سمتی که نباید یعنی حذف و البته افزایش قیمت دارو رسید.

اتفاقا وزیر بهداشت نیز دیروز اعلام کرد که از 40 هزار میلیارد تومانی که سال گذشته در بهداشت و درمان کشور هزینه شد، 15هزار میلیارد تومان از سوی سیستم‌های عمومی و بیمه پرداخت شد و 25 هزار میلیارد تومان را مردم پرداخت کردند.

اعلام این آمار دقیقا تائید مشکلات بیماران است که با حذف ارز دارو دو چندان می‌شود. با این تفاسیر به‌نظر می‌رسید وزارت بهداشت نسبت به حذف ارز مرجع برای دارو باید مقاومت بیشتری نشان می‌داد.

مستوره برادران‌نصیری - ‌دبیر گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها