برخورد قهری با زیرمیزی پزشکان جوابگو نیست

سرپرست سازمان نظام پزشکی کشور گفت: پدیده زیرمیزی در حالی رواج دارد که مطالبات بیمه‌ای دانشگاه‌ها پرداخت نشده، کسورات بیمه‌ای افزایش یافته و تعرفه‌های بسیار ناچیز اعمال می‌شود.
کد خبر: ۵۶۳۴۷۸
برخورد قهری با زیرمیزی پزشکان جوابگو نیست

 به گزارش فارس، علیرضا زالی افزود: این پدیده مورد تائید هیچ بخشی از نظام سلامت نبوده و مطرود است و آرزوی ما این است که به نقطه‌ای برسیم تا ارتباط مالی میان پزشک و بیمار قطع شود.

وی ادامه داد: البته قطع ارتباط مالی باید به شکلی که در کشورهای پیشرفته انجام می‌شود در ایران پیاده شود تا پزشک و بیمار هر دو راضی باشند.

سرپرست سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: برای برخورد با پدیده زیرمیزی لازم است تا صنعت بیمه پویا شود و با نگاه منطقی بتواند به نیابت از بیمار و پزشک رضایتمندی را ایجاد کند.

زالی با اشاره به این‌که پدیده زیرمیزی نیازمند آسیب‌شناسی چند وجهی و نگاه تحلیلی است، عنوان کرد: قیمت واقعی ارائه خدمات، افزایش منطقی تعرفه‌ها، توجه خاص به واقعیت‌های اقتصادی حوزه سلامت، توجه به نرخ‌های تورم و تأمین منابع بیش از گذشته از مباحثی است که باید برای رفع زیرمیزی ایجاد شود.

به گفته وی، واقعی شدن تعرفه‌های خدمات درمانی در بخش خصوصی و دولتی و بالا رفتن سرانه درمان نیز از دیگر موضوعاتی است که تا زمانی که حل نشود امکان بروز هرگونه اختلال در رابطه پولی بیمار و پزشک وجود دارد.

زالی اظهار کرد: یکی از دلایلی که به کاهش زیرمیزی کمک می کند، این است که قیمت تمام شده خدمات را حساب کنیم و متناسب با قیمت تمام شده، خرید خدمت در بخش دولتی و خصوصی اتفاق بیفتد و در نتیجه نظارت نیز بیشتر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها