به گزارش فارس، علیرضا زالی افزود: این پدیده مورد تائید هیچ بخشی از نظام سلامت نبوده و مطرود است و آرزوی ما این است که به نقطهای برسیم تا ارتباط مالی میان پزشک و بیمار قطع شود.
وی ادامه داد: البته قطع ارتباط مالی باید به شکلی که در کشورهای پیشرفته انجام میشود در ایران پیاده شود تا پزشک و بیمار هر دو راضی باشند.
سرپرست سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: برای برخورد با پدیده زیرمیزی لازم است تا صنعت بیمه پویا شود و با نگاه منطقی بتواند به نیابت از بیمار و پزشک رضایتمندی را ایجاد کند.
زالی با اشاره به اینکه پدیده زیرمیزی نیازمند آسیبشناسی چند وجهی و نگاه تحلیلی است، عنوان کرد: قیمت واقعی ارائه خدمات، افزایش منطقی تعرفهها، توجه خاص به واقعیتهای اقتصادی حوزه سلامت، توجه به نرخهای تورم و تأمین منابع بیش از گذشته از مباحثی است که باید برای رفع زیرمیزی ایجاد شود.
به گفته وی، واقعی شدن تعرفههای خدمات درمانی در بخش خصوصی و دولتی و بالا رفتن سرانه درمان نیز از دیگر موضوعاتی است که تا زمانی که حل نشود امکان بروز هرگونه اختلال در رابطه پولی بیمار و پزشک وجود دارد.
زالی اظهار کرد: یکی از دلایلی که به کاهش زیرمیزی کمک می کند، این است که قیمت تمام شده خدمات را حساب کنیم و متناسب با قیمت تمام شده، خرید خدمت در بخش دولتی و خصوصی اتفاق بیفتد و در نتیجه نظارت نیز بیشتر شود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد