اولین قسمت از سری جدید برنامه جمعه ایرانی در سال جدید دیروز با حضور هنرمندان برنامه و حدود 200 نفر از شنوندگان رادیو اجرا و ضبط شد.
کد خبر: ۵۶۲۵۸۵

به گزارش جام‌جم، روز گذشته تعدادی از هنرمندان و بازیگران این برنامه در تالار ایوان شمس گرد هم آمدند و قطعات نمایشی و آوازی جمعه ایرانی را اجرا کردند. این بخش‌های تولیدی مربوط به دو قسمت از برنامه جمعه ایرانی است که قرار است در روزهای بیست و هفتم اردیبهشت و سوم خرداد از رادیو پخش شود.

برنامه پرطرفدار جمعه ایرانی در سال جدید از گلچین بخش‌های پیشتر ضبط شده استفاده کرد و همین اتفاق به بروز شایعه‌هایی مبنی بر توقف تولید و پخش برنامه منجر شد، اما مدیران رادیو چند بار تاکید کردند که این شایعات صحت ندارد و ضبط سری جدید برنامه بزودی از سرگرفته خواهد منجر شد. روز گذشته هنرمندان جمعه ایرانی با حضور در ایوان شمس و اجرای یک برنامه شاد و پرشور، نقطه پایانی بر این شایعات و حاشیه‌ها گذاشتند. روز گذشته بخش‌های مهم برنامه همچون لطیفه‌ها و‌ نمایش‌های طنز ضبط شد و خوانندگان ترانه‌ای نیز با مضمون مشکلات اجاره‌نشینی اجرا کردند. رضا عبدی، الهام صفوی‌زاده، نازنین مهیمنی، مهران امامیه، داوود منفرد، احسان کرمی، میثم عبدی و منوچهر آذری از جمله هنرمندانی بودند که در محل ضبط جمعه ایرانی حضور داشتند.

ضبط قسمت‌های مربوط به روز پدر و فتح خرمشهر

سعید توکل، تهیه‌کننده جمعه ایرانی در گفت‌وگو با جام‌جم از ضبط منظم برنامه در هفته‌های آینده خبر داد و گفت:‌ هنرمندان ما هر دو هفته یک بار در این جا جمع می‌شوند و با اجرای برنامه‌های جذاب گامی در جهت شادکردن و روحیه‌دادن به مردم برمی‌دارند. هر بار بخش‌های مربوط به دو قسمت برنامه ضبط می‌شود و بقیه برنامه نیز به​صورت زنده تقدیم علاقه‌مندان می‌شود. با توجه به این که روز سوم خرداد مصادف با میلاد حضرت علی (ع)، روز پدر و سالروز آزادسازی خرمشهر است، برنامه مربوط به آن قسمت را شادتر و ویژه‌تر اجرا می‌کنیم.

وی درباره بودجه جمعه ایرانی نیز توضیح داد: هزینه‌های این برنامه از منبع چند اسپانسر (حامی مالی) تامین می‌شود که البته اتفاق جدیدی نیست و از هفت سال پیش تاکنون به همین شیوه عمل شده است. تهیه‌کننده پیشکسوت رادیو تصریح کرد: برنامه «جمعه ایرانی» یک برنامه طنز است و همیشه سعی کرده در کنار شادکردن و نشاندن لبخند بر لب مخاطب، از کاستی‌ها بگوید. این برنامه بارها به مسائل مختلف پرداخته، اشتباهات یا کاستی‌های وزارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و صنوف مختلف را به زبان طنز طرح کرده و مسائل زیادی مانند ترافیک، اوضاع بیمارستان‌ها، گرانی، مشکلات زندگی کارمندی، مسائل اقتصادی و هر آنچه را که مبتلابه مردم است، دستمایه کار خود قرار داده است. در سری جدید هم با تکیه بر مسائل روز همان مسیر قدیمی طی خواهد شد.

بازیگران خنده‌بازار در جمع طنازان رادیو

از جمله نکات قابل توجه دیروز حضور دو نفر از بازیگران خنده‌بازار در جمع گروه جمعه ایرانی بود. ابراهیم شفیعی (بازیگر نقش عمو قناد)‌ و محمدرضا خسروی (بازیگر نقش جیرانی) دیروز در کنار هنرمندان قدیمی و پیشکسوت جمعه ایرانی در بخش لطیفه‌ها و ترانه‌های طنز ایفای نقش کردند.

خسروی درباره حضورش در رادیو به جام‌جم گفت: تاکنون تجربه کار رادیویی نداشته‌ام. چند بار به استودیوهای مختلف رفته‌ام، اما همکاری‌ام ادامه‌دار نبوده است. از طرف سعید توکل به برنامه دعوت شدم و چون خیلی به جمعه ایرانی علاقه داشتم، پذیرفتم. با توجه به این که تصویربرداری خنده بازار برای ماه رمضان از خرداد آغاز می‌شود، فرصت دارم در ضبط جمعه ایرانی حضور داشته باشم. پس از خرداد نیز هر ماه دو بار به اینجا می‌آیم و در تولید بخش‌ها مشارکت می‌کنم.

استفاده اتللو از پنی‌سیلین چینی

حسین هاشمی از نویسندگان پیشکسوت جمعه ایرانی با اشاره به تغییرات محتوایی برنامه گفت: ما هر سال حدود پنج بخش را خارج می‌کنیم و به سراغ بخش‌های جدید می‌رویم. یکی از بخش‌هایی که برای امسال در نظر گرفته‌ایم، مصاحبه با اشیا و شخصیت‌های مطرح است. مثلا ما با کلنگ مراسم افتتاح، هوای آلوده و شهرتهران گفت‌وگوهای طنزی خواهیم داشت. همچنین با اتللو صحبت کردیم و او در برنامه ما اعتراف کرد که برای کشتن همسرش، دزدمونا از پنی‌سیلین چینی استفاده کرده است.

وی افزود: در باشگاه چاخانیست‌ها نیز یک بچه سه‌ساله توضیح می‌دهد که یک میلیون تومانش را از دولت گرفته و در بازار کار انداخته و به ثروت زیادی رسیده است.

هاشمی موضوع داروهای کمیاب را یکی دیگر از سوژه‌های جمعه ایرانی خواند و توضیح داد:‌ وزیر بهداشت چندی پیش گفته بود پزشکان در نسخه‌هایشان داروهای کمیاب را تجویز نکنند. ما نمایشی را طراحی کردیم که در آن پزشک برای یک نابینا عصا تجویز می‌کند که به زمین نخورد. در پایان داستان وزیر یک نسخه حاوی داروهای موجود در بازار را کپی می‌کند و در اختیار همه پزشکان قرار می‌دهد.معصومه پاکروان، دیگر نویسنده برنامه نیز به یکی از بخش‌های جدید برنامه اشاره کرد و گفت: در این بخش به قبل و بعد یک اتفاق اشاره می‌کنیم. مثلا قبل از ازدواج همه می‌گویند برو ازدواج کن تا همه چیز درست شود ولی بعد از آن همه می‌پرسند چرا ازدواج کردی که به این حال و روز بیفتی.

ساغر مختاری،‌ نویسنده جمعه ایرانی نیز به بخش «مشاقره» اشاره کرد و گفت: در این بخش صاحبخانه و بنگاهدار و موجر با هم مشاعره می‌کنند و در لابه‌لای شعرهایشان اشاره‌ای به مسائل اجاره‌نشینی دارند.

احسان رحیم‌زاده‌ /‌ گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها