تا حماسه‌ای دیگر

2 حاشیه ثبت‌نام

در حالی که توجه همه رسانه‌ها و افکار عمومی به ثبت‌نام و سخنرانی‌های بعد از ثبت‌نام نامزدها معطوف شده بود، محل ثبت‌نام نامزدها در وزارت کشور دو حاشیه جالب داشت، اول، شایعه‌ای بود مبنی بر حضور تیم حفاظت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در محل ثبت‌نام، چون براساس ملاحظات امنیتی، قبل از حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تیم حفاظت باید از امن بودن مکان اطمینان حاصل پیدا کنند، این خبر به معنای آمدن قریب‌الوقوع هاشمی تعبیر شد، اما خیلی زود محسن هاشمی، فرزند آیت‌الله‌رفسنجانی این خبر را تکذیب کرد، حاشیه دوم مربوط به راهپیمایی هواداران زیاد محسن رضایی هنگام ثبت‌نام بود که با واکنش صولت مرتضوی، رئیس ستاد انتخابات کشور مواجه شد.
کد خبر: ۵۶۱۴۸۹

این حاشیه ظاهرا به وضع قانون جدیدی در این خصوص منجر شد و مرتضوی هشدار داد که تعداد همراهان نامزدها باید بین ده تا 15 نفر باشد و نه بیشتر، رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین از لزوم هماهنگی و وصل شدن «رئیس برنامه نامزدها» به ستاد انتخابات کشور سخن گفت.

تحصن برای راضی کردن الهام

در حالی که آخرین ساعت‌ها و مهلت‌ها برای ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در حال سپری شدن است و همه «نام‌ها» و گزینه‌ها مطرح شده‌اند و افکار عمومی کم‌کم آماده اعلام نظر نهایی شورای نگهبان می‌شود، گروهی که نام خود را «حامیان گفتمان سوم تیر» نهاده‌اند، تصمیم گرفته‌اند برای راضی کردن غلامحسین الهام به نامزدی در انتخابات در مقابل منزل سخنگوی دولت تجمع و تحصن کنند. تا این لحظه هنوز خبری از نتیجه‌بخش بودن این تجمع مخابره نشده است.

طومار حمایت از شورای نگهبان در نماز جمعه تهران

با نزدیک شدن موعد بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، طبعا فشارهای سیاسی برای تاثیر‌گذاری بر تصمیمات این نهاد افزایش خواهد یافت.

روز گذشته جمعی از نمازگزاران تهرانی طوماری را در حمایت شورای نگهبان امضا کرده‌اند، در بخشی از این طومار خطاب به شورای نگهبان آمده است: بیش از هر زمان دیگر محکم، مقتدر و قاطع به قانون عمل نمایید و نسبت به کسانی که صلاحیت آنان برای تصدی پست ریاست‌جمهوری احراز نمی‌‌شود، بخصوص فتنه‌گران و هم پیمانان آنان و ساکتین فتنه و سردمداران و هواداران جریان انحرافی و کسانی که دشمنان و رسانه‌های بیگانه به طرح آنان نظر دارند، ذره‌ای کوتاه نیامده و به وظیفه دینی، انقلابی و وجدانی خود عمل کنید.

پشت در ماندن وزیر اطلاعات دولت اصلاحات

جلسه هم‌اندیشی انتخاباتی حسن روحانی با ایثارگران ارتش، فرهنگیان و استادان دانشگاه که قرار بود صبح دیروز در مجتمع آبگینه برگزار شود، با ممانعت مسئولان این مجتمع مواجه و لغو شد. حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت خاتمی و مسئول ستاد انتخاباتی حسن روحانی یکی از کسانی بود که هنگام ورود به مجتــــمع از ورودش به سالن ممانعت شد.

انتخاب پرچم ایران توسط زاکانی

در انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری بحث رنگ ستادهای انتخاباتی نامزدها داغ بود و محمود احمدی‌نژاد در برابر انتخاب رنگ سبز از سوی میرحسین موسوی، «پرچم سه رنگ ایران» را به عنوان رنگ و نماد انتخاباتی خود برگزید. به نظر می‌رسد این اتفاق دوباره روی داده باشد. علیرضا زاکانی، نامزد جمعیت ایثارگران و رهپویان در حاشیه ثبت‌نام از انتخاب رنگ انتخاباتی‌اش گفته است: ما پرچم جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نماد اساسی و جدی که ملت رشید ایران به آن افتخار می‌کند، انتخاب کرده‌ایم.زاکانی همچنین درباره حضور در مرقد امام(ره) قبل از حضور در وزارت کشور نیز گفت: ما خودمان را آزادشده حضرت امام می‌دانیم. امام ما را از منجلاب ستمشاهی نجات داد. ما خود را مدیون امام می‌دانیم و بعد از امام هم مسیر رشد و آزادی را از رهبر معظم انقلاب آموختیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها