المالکی: ایجاد فتنه مذهبی در عراق ناکام ماند

نخست‌وزیر عراق از سیاستمداران این کشور خواست ضمن عمل به مسئولیت‌های خود در تقویت وحدت ملی، از صدور بیانیه‌ها و وارد کردن اتهامات تحریک‌آمیز به یکدیگر دست بردارند.
کد خبر: ۵۶۱۱۲۱

به گزارش ایسنا، نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق با بیان این درخواست مسئولان عراقی را به عمل به مسئولیت‌هایشان در قبال تقویت وحدت ملی و کنار گذاشتن اختلافات و ممانعت از تفکیک بافت اجتماعی کشورشان فراخواند.

المالکی در این بیانیه آورده است: در طرح‌ جدید برای ایجاد اختلافات طایفه‌ای، مساجد و حسینیه‌ها از سوی گروه‌های تروریست و تندرو هدف قرار می‌گیرد؛ گروه‌هایی که از اختلافات سیاسی و طایفه‌ای و مواضع سیاستمداران سوء‌استفاده کرده و در پی عملی‌کردن نقشه‌های خود در عراق هستند.

وی افزود: تلاش‌ها برای ایجاد مجدد اختلافات و فتنه‌های مذهبی از سوی تاجران جنگ و تروریست‌ها ناکام مانده و ما با تمام قوای خود مانند گذشته در برابر چنین توطئه‌‌هایی ایستادگی خواهیم کرد. المالکی خطاب به ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی عراق گفت: باید برای حمایت از مساجد و حسینیه‌ها و نقش عبادی این اماکن در همه استان‌ها تدابیر لازم اتخاذ شده و از هرگونه اقدامی برای ایجاد اختلافات طایفه‌ای یا خروج از قوانین و شعله‌ور‌کردن آتش فتنه میان ملت عراق، ممانعت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها