میلیون‌ها مسافر از گلستان عبور می‌کنند

نگارستان ایران، مقصد یا معبر گردشگران

شناسایی 1700 گونه گیاهی در گلستان

سرپرست معاونت برنامه ریزی استاندار گلستان گفت: استانهای شمالی از گونه های گیاهی متنوعی برخوردارند و تاکنون 1700 گونه گیاهی در استان شناسایی شده که 400 گونه در عرصه های جنگلی و منابع طبیعی است.
کد خبر: ۵۶۱۰۲۷
شناسایی 1700 گونه گیاهی در گلستان

علی اکبر سوخته سرایی پیش از ظهر چهارشنبه در نخستین همایش منطقه ای گیاهان دارویی شمال کشور در گرگان اظهار کرد: بحث گیاهان دارویی یکی از موضوعات با ارزش و مهم در جهت بهداشت، سلامت، پیشگیری و درمان است و از نظر اقتصادی نیز به خاطر روند رو به رشد استفاده از گیاهان دارویی در دنیا کاری اقتصادی بوده و ارزش بسیاری دارد.

وی گفت: امروز داروهایی شیمیایی به خاطر عوارضی که دارد کمتر مورد استفاده قرار گرفته و استفاده از گیاهان دارویی با استقبال بیشتری مواجه شده است.

 وی گفت: این استفاده بیشتر نباید موجب ضرر و زیان به عرصه های طبیعی شود به همین جهت باید به سمت و سویی هدایت شود که فرهنگ سازی برای بهره برداری و کاشت و داشت این گیاهان انجام شود.

 سوخته سرایی بیان کرد: با توجه به ظرفیت و توانمندی که استان ما از لحاظ اقلیم و نیروی متخصص در این زمینه دارد، لازم بود کمیته ای تشکیل شود و مجموعه علمی استان با کمک دستگاه های ذی ربط اقدامات مختلفی انجام دادند.

 وی افزود: اشتغال زایی و کارآفرینی، جلوگیری از تخریب های بهره برداری بیش از اندازه، جلوگیری از انقراض گونه های کمیاب، کاشت و بهره برداری از انواع گیاهان دارویی وتجاری سازی و استفاده اقتصادی از آن و ایجاد شرکت های دانش بنیان از جمله برنامه های این کمیته است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها