در جلسه غیر علنی مجلس چه گذشت؟

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به چهار ساعت جلسه غیر رسمی و غیر علنی مجلس با حضور تیم اقتصادی دولت گفت: در این جلسه بر مهار تورم، اختصاص ارز دارو و اختصاص ارز برای کالاهای اساسی مردم تأکید شد.
کد خبر: ۵۶۰۶۹۹
در جلسه غیر علنی مجلس چه گذشت؟

عبدالرضا مصری پس از پایان جلسه غیر رسمی و غیر علنی مجلس در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با بیان اینکه این جلسه از ساعت 8 تا 12:20 طول کشید، گفت:در این جلسه، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت و بهمنی رئیس کل بانک مرکزی حضور داشتند که علاوه بر آنها برخی از نمایندگان نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص برخی مسائل و مشکلات مردم بیان کردند.

وی با بیان اینکه دغدغه های مردم  و مسائل کلان نظام در این جلسه مطرح شد، گفت: در این جلسه مقرر شد که ارز دارو در اولویت اول قرار گیرد و تأمین شود همچنین دولت برای کالاهای اساسی مردم ارز با اولویت اول در نظر بگیرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس افزود: همچنین در این جلسه قرار شد که تصمیمات مسئولین در خصوص قیمت کالاها مکرر تغییر نکند و یک ثباتی در بازار حاکم شود. همچنین مقرر شد تا برای جلوگیری و کنترل تورم، رشد نقدینگی نیز مهار و کنترل شود.

مصری به موضوع گشودن ال سی ها اشاره کرد و گفت: ظاهراً ال سی ها را با 30 درصد باز می‌کنند که مجلس تأکید کرد باید فکر جدی در این زمینه شود.همچنین مقرر شد برای تخلیه  بار از کشتی‌های حامل کالاهای وارداتی که در بنادر وجود دارد اقدامات لازم به عمل آید.

وی افزود: در این جلسه نیز در خصوص خرید محصولات کشاورزی بخصوص گندم تصمیماتی اتخاذ شده است.

 یوسفیان ملا:بهمنی زیربار تخصیص ارز مرجع به دارو نرفت

از جلسه غیر علنی و غیر رسمی مجلس با تیم اقتصادی دولت اخبار گوناگونی منتشر می‌شود.

به نظر می‌رسد که در این جلسه بحث مهم بیشتر بر سر اختصاص ارز مرجع به دارو بود به همین خاطر بیشتر نمایندگانی که در باره این جلسه توضیح دادند به این موضوع پر داخته‌اند.

در همینزمینه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در این نشست آقایان مصباحی مقدم و شهریاری نسبت به تخصیص نیافتن ارز مرجع به دارو اعتراض داشتند که بهمنی زیربار نرفت و گفت به میزان کافی ارز به دارو اختصاص یافته است.

عزت الله یوسفیان ملا به خانه ملت، گفت: واردات کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی،دارو، خودرو و سایر کالاها مواردی بود که از سوی نمایندگان مجلس از مسئولان سؤال شد و مسئولان هم به مشکلات خود در این راستا اشاره کردند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس افزود: مقرر شد نتیجه و تعهدات جلسه از سوی کمیسیون‌ها مورد بررسی و پی گیری قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: جلسه امروز مجلس حول محور نقش ارز در گرانی ها بود و پاسخ مسئولان حاضر در صحن چندان قانع کننده نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
۰
۰
باز جای شكرش باقیه كه لااقل در این مورد دارن بحث میكنن.خدا قوت چایی نمیخوایین

نیازمندی ها