ناتوانی و اختلالات جنسی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های جوامع مختلف دنیا و از بیشترین علل مراجعه به پزشک است، اما تنها درصد کمی از بیماران می‌توانند روش درمانی مناسب و بدون عوارض جانبی را تجربه کنند. با آن‌که بسیاری از ناتوانی جنسی رنج می‌برند، آن را نادیده می‌گیرند و همین امر باعث بروز مشکلات مختلف روانی و اجتماعی برای فرد و خانواده می‌شود. ناتوانی جنسی به صورت عام به مجموعه‌ای از مشکلات و اختلالات عملکرد جنسی گفته می‌شود که به دلیل آن، رضایت زوجین از رابطه زناشویی کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۵۵۹۴۵۴

این مشکل، فارغ از نوع آن علل مختلفی دارد از جمله: اختلالات روانی (از جمله افسردگی، اضطراب، استرس و وسواس)، اختلالات هورمونی (از جمله دیابت، بیماری‌های تیروئید و هیپوفیز)، بیماری‌های سیستم عصبی و مغزی و (از جمله سکته‌های مغزی، ام اس، پارکینسون و صرع )، برخی از داروهای شیمیایی (مانند داروهای ضدافسردگی، خواب‌آورها و آتنولول)، الکل، سیگار‌ و مواد مخدر نیز می‌تواند باعث اختلالات جنسی شود. اما در برخی موارد هیچ‌کدام از اینها وجود ندارد و صرفا شیوه ناصحیح زندگی، مشغله زیاد و خستگی مفرط، زندگی پراسترس و برخوردار نبودن از آموزش کافی در این زمینه از علل ناتوانی جنسی است.

مهم‌ترین مشکلات جنسی در آقایان، اختلالات نعوذ یا انزال زودرس است. این مشکلات در سنین بالاتر از 50 سال شایع‌تر است، اما امروزه این مشکل در افراد جوان نیز افزایش یافته است. مهم‌ترین مشکلات جنسی در خانم‌ها بی‌میلی جنسی، ترس، استرس، اضطراب هنگام مقاربت و نرسیدن به رضایت جنسی یا ارگاسم است. با توجه به فراوانی این مشکلات، بسیاری از افراد سودجو و غیرمتخصص، تبلیغات دروغین را برای درمان این مشکلات ارائه می‌کنند که بسیاری از داروهای تبلیغ شده در این مورد دارای عوارض جدی و خطرناکی است.

اما روش‌های طبیعی تا چه اندازه کارایی دارد:

ماده غذایی با خاصیت گرم مانند فلفل، زنجبیل، خرما، عسل، سیاهدانه، کنجد سیاه، زعفران، زیره سیاه و مغز گردو از جمله ترکیباتی است که توصیه می‌شود این افراد در رژیم غذایی خود بیشتر استفاده کنند.

جینسینگ از گیاهان بسیار موثر در درمان اختلالات جنسی است. نکته مهم این است که جینسینگ انواع تقلبی زیادی دارد، بنابراین تلاش کنید نوع اصل و قابل اعتماد آن را تهیه کنید. ضمن آن‌که از مصرف خودسرانه آن بپرهیزید. این گیاه با بعضی داروهای شیمیایی تداخل اثر دارد. جینسینگ طبیعی بهتر از ترکیبات دارویی آن است. دم‌کرده زنجبیل تازه، عسل، جینسینگ و گل‌سرخ یک نوشیدنی بسیار موثر در درمان ناتوانی جنسی است. آب انار، عصاره کاج، قونقل و تخم شاهی از دیگر مواد موثر است.

طب سوزنی یکی از روش‌های شناخته‌شده و بسیار موثر در درمان ناتوانی انواع اختلالات جنسی است. بر هم‌خوردن متعادل ارگان‌های بدن و سیستم اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک از علل اصلی بروز این مشکل است. طب سوزنی می‌تواند با بازگرداندن این تعادل و تحریک تولید و گردش بهتر انرژی در بدن، روشی کاملا مفید باشد. یک روش دیگر استفاده از گیاه محرک در زیر ناف است که این کار باید توسط متخصص طب سوزنی انجام شود. اعتماد به نفس، آموزش صحیح و غلبه بر استرس و خجالت از روش‌های دیگر است.

 دکتر امیرهومن کاظمی
متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها