احمدی نژاد در مراسم نواختن زنگ خلیج فارس:

روز خلیج فارس فرصتی برای تاکید بر دوستی هاست

احمدی نژاد در اختتامیه اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی:

بزودی جهان از شر صهیونیست‌ها و استکبار راحت خواهد شد

رییس جمهور با بیان اینکه تحقق وعده الهی برای ریشه‌کن شدن ظلم و استکبار نزدیک است، بر لزوم وحدت و همدلی و امید به خدای متعال تأکید کرد و گفت: مطمئناً صهیونیست‌ها و استکبار رفتنی هستند و به زودی جهان از شر آنها راحت خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۸۹۳۳
بزودی جهان از شر صهیونیست‌ها و استکبار راحت خواهد شد

محمود احمدی‌نژاد شامگاه (سه‌شنبه) در مراسم اختتامیه اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی با مهم خواندن نشست علمای جهان اسلام و اظهار امیدواری از اینکه این اجلاس در سرنوشت جامعه بشری اثرگذار باشد، گفت: بیداری اسلامی، تمدن اسلامی و وحدت اسلامی همگی عبارات و مفاهیم بسیار بلندی هستند و در کنار آن چالش‌های امروز جهان موضوع اول و دغدغه خاطر همه ما می باشند.

رییس جمهور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه این اجلاس سخنان جامعی داشتند و ابعاد کلی و جهت‌گیری‌های لازم را ارائه کردند، اظهار داشت: خوشبختانه علمای اسلامی نیز در طول دو روز فعالیت خود در این اجلاس، همفکری و بحث‌های بسیار خوبی داشتند و بیانیه این اجلاس بسیار جامع، دقیق و رهگشاست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بیداری اسلامی در حقیقت به معنای بازگشت به حقیقت اسلام است، تصریح کرد: هنگامی که واژه بیداری اسلامی مطرح می‌شود، می توان معنای بازگشت و حرکت به حقیقت اسلام را از آن دریافت کرد، چرا که تمدن اسلامی در حقیقت به معنای حرکت به سمت برپایی اسلام در جامعه بشری است.

رییس جمهور با بیان اینکه اگر بناست به حقیقت اسلام بازگردیم و تمدن اسلامی را برپا کنیم، باید بار دیگر اسلام را بشناسیم تا مفهوم بیداری و تمدن اسلامی بیشتر مشخص شود، گفت: حقیقت اسلام در وجود پیامبر گرامی اسلام (ص) متبلور است و ما باید برای درک حقیقت اسلام ببینیم که او به دنبال چه بود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه پیامبر (ص) برای کمال و شکوفا شدن استعدادهای الهی در درون تک تک انسان‌ها مبعوث شد، تا همه غل و زنجیرهای اسارت‌بار جهالت و تعصبات و خودخواهی‌ها را از گردن انسان‌ها برداشته و آنان را آزاد کند، اضافه کرد: پیامبر (ص) برای رساندن انسان به خدا و کمال جامعه بشری آمد تا انسان‌ها را تزکیه و علم و حکمت را به آنان آموخته و با برپایی عدالت، دل‌ها و اندیشه‌ها را به هم نزدیک کرده و فاصله و مرزهای جاهلی و غیراصیل را از بین انسان‌ها و جوامع بشری بردارد.

رییس جمهور با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) برای نجات نوع انسان آمد تا نعمت‌های فراموش شده الهی را به انسان یادآوری کند، اظهار داشت: بالاترین نعمت فراموش شده، خود انسان است و پیامبر (ص) آمد تا عقل‌ها را کامل کند، چرا که انسان منهای عقل بی‌معناست و شکوفایی عقل در حقیقت نجات انسان خواهد بود؛ پیامبر (ص) آمد تا کرامت و عزت انسان‌ها را احیاء کند.

احمدی‌نژاد افزود: پیامبر اسلام (ص) مبعوث شد تا در یک کلام انسان‌ها را به صراط مستقیم الهی هدایت کرده و در جاده هدایت و مسیر رسیدن به خدا و نقطه کمال انسانی راهنمایی کند و این خلاصه‌ای از مأموریت پیامبر (ص) و اسلام عزیز است.

رییس جمهور با طرح این سوال که امروز چالش‌های پیش‌روی ما کدام است و چه وضعی در منطقه مسلمانان و جامعه بشری حاکم است؟ تصریح کرد: آیا امروز انسان‌ها عزیز هستند و علم و حکمت بر جوامع بشری حاکم است؟

احمدی‌نژاد ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) برای تألیف قلوب مبعوث شد، اما امروز مستکبران در تمام جهان از جمله بخش وسیعی از کشورهای مسلمان‌نشین حاکم هستند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز در عراق، افغانستان، پاکستان و سایر مناطق، مسلمانان وضع خوبی ندارند و در حالی که بخش قابل توجهی از ثروت های مادی عالم هم در اختیار آنها قرار دارد، عزتی برای مسلمانان وجود ندارد، گفت: کشتار روزانه، بمب‌گذاری و سلطه و غارت اجانب در مناطق مسلمانان وجود داشته و این در حالی است که در سطح بین‌الملل نیز مستکبران حاکم هستند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی در جهان و اینکه اکثریت هفت میلیارد جمعیت جهان در فقر بوده و اقلیتی در قله‌های ثروت دنیا، قرار دارند، خاطرنشان کرد: این اقلیت به طور سیستماتیک ثروت ملت‌ها را غارت و برای تسلط بر منابع آنها جنگ به راه انداخته و کشتار می‌کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه حضور امروز قدرت‌های مستکبر در مناطقی مانند افغانستان، عراق و پاکستان چیزی جز تحقیر و غارت ثروت ملت‌ها در پی ندارد، به اوضاع سرزمین‌های اشغالی در فلسطین اشاره کرد و گفت: بیش از 60 سال است که سرزمینی مظلوم، تحت اشغال بی‌فرهنگ‌ترین و آدم‌کش‌ترین جلادهای تاریخ یعنی صهیونیست‌ها است که با گستاخی در این مناطق مسلط شده، خانه‌های مردم را ویران کرده و اقدام به کشتار و تهدید می‌کنند و این در حالی است که اسلام، پیامبر اسلام (ص) و همه پیامبران آمده‌اند که چنین وضعی در دنیا نباشد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برای برون‌رفت از مشکلات موجود باید سه اقدام مهم را در دستور کار قرار داد، تصریح کرد: اولین و مهمترین مأموریت ما فهم درست و دقیق از حقیقت اسلام است؛ معتقدم اسلام آنطور که باید حتی در بین مسلمانان شناخته نشده، چرا که اگر ما اسلام را شناخته بودیم این قدر اختلاف وجود نداشت.

رییس جمهور افزود: چگونه می‌شود فردی مدعی باشد، پیرو پیامبر (ص) است و در حالی که قرآن می‌خواند به خود بمب بسته و به مسجد رفته و عده زیادی را که آنان نیز که در حال نماز و قرآن خواندن هستند، می‌کشد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: اگر همه اسلام را آنگونه که پیامبر (ص) می‌فهمید، درک می‌کردیم، هیچ دعوا و اختلافی وجود نداشت که اگر چنین بود، دیگر نواقصی نظیر اینکه چه کسی شیعه و چه کسی سنی است، معنایی نداشت تا امروز به بهانه شیعه و سنی، مستکبران اقدام به کشتار میان مسلمانان کنند.

رییس جمهور هم با اشاره به اینکه هنوز یک درصد از آنچه را که پیامبر(ص) از اسلام فهمید و برای اجرای آن در جامعه بشری تلاش کرد، درک نکرده‌ایم، تصریح کرد: معتقدم امروز مظلوم‌ترین مظلومان، اسلام و پیامبر اسلام (ص) هستند، چرا که اگر اسلام باشد دیگر هیچ‌کس در آن غلبه نداشته و ضعفی پیدا نخواهد شد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: برای شناخت درست از اسلام نیازمند کسانی هستیم که مانند پیامبر (ص) بیندیشند و اسلام و قرآن را آنگونه که پیامبر (ص) می‌فهمید درک کنند و گر نه هر کدام از ما سهمی به اندازه ظرفیت خود خواهیم داشت؛ اینکه در هر زمانی کسی باشد که مانند پیامبر (ص)، اسلام را درک کند، یک ضرورت و نیاز قطعی بوده و محال است، خداوند به چنین نیازی پاسخ نداده باشد.

رییس جمهور وحدت در اهداف را به عنوان دومین اقدامی دانست که باید در راستای برون رفت از مشکلات موجود، انجام داد و خاطر نشان کرد: باید در هدف مشترک باشیم چرا که امروز گروه‌های مسلمان هر کدام یک هدف را دنبال می‌کنند؛ عده‌ای تلاش می‌کنند تا عده دیگر را به مذهب خود درآورده و شیعه‌ای را سنی و یا یک سنی را شیعه کنند؛ برخی دیگر می‌خواهند در کشور خود به هر قیمتی به حکومت برسند و این در حالی است که ما باید اهداف مشترک را تعریف کنیم.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر هدف مشترک باشد، وحدت، هم‌افزایی و شکست‌ناپذیری ایجاد خواهد شد و اهداف متفرق در نهایت امت متفرق را ایجاد می‌کند.

رییس جمهور با بیان اینکه هر چه هدف بزرگتر باشد، ظرفیت وحدت‌آفرینی بیشتر بوده و هر چه هدف کوچکتر باشد، ظرفیت تفرقه‌انگیزی بیشتر خواهد بود، اظهار کرد: هدف یک مسلمان اولاً پاکی و کمال خود و رسیدن به خداست و در بعد اجتماعی، هدف او تبعیت از پیامبرگرامی اسلام (ص) است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) به دنبال استقرار عدالت در زمین و نجات کل بشریت بود و در این راستا نگاهی جهانی داشت چرا که در حقیقت اسلام، جهانی است، اظهار داشت: خداوند برای نجات بشر یک دین بیشتر نفرستاده و آن اسلام است که به کل بشر تعلق داشته و همه پیامبران به دنبال اسلام بودند که تمام و کمال آن به دست خاتم پیامبران عرضه شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های نظام سلطه جهانی است، گفت:‌ آنها با بیان واژه‌هایی زیبا همچون، آزادی، دموکراسی و حقوق بشر، جهانی می‌نگرند و ما به عنوان مسلمان می‌خواهیم تا در برابر توطئه مستکبران ایستادگی کنیم، اما این کار با اندیشه محدود طایفه‌ای و قومی محکوم به شکست است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه باید به فکر نجات کل بشریت باشیم، چرا که عدالت و توحید، جهانی است، تصریح کرد: اهداف کوچک ما را حقیر و دشمنان را بر بشریت مسلط خواهد کرد؛ ما باید به دنبال استقرار توحید و عدالت در جهان باشیم، چرا که این اهداف بلند است که وحدت‌آفرین خواهد بود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه پیامبر (ص) همه انسان‌ها را به برپایی حکومت جهانی وعده داد و آنان را در تلاش برای تحقق این هدف شریک دانست، اظهار داشت: ما باید برای نجات و مدیریت جهان به روش پیامبر (ص) برنامه داشته باشیم و در غیر این صورت همیشه مستکبران در حال هجوم بوده و ما در انفعال خواهیم بود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه برخی آنقدر در خود فرو رفته و پیچیده‌اند که متوجه رخدادهای جهان نبوده و در برابر شعارهای نظام سلطه چیزی برای ارائه ندارند، گفت: اگر شعاری متعالی و هدفی بالا برای جامعه بشری تعریف نکنیم، مستکبران دل و اندیشه همه ملت‌ها را تسخیر خواهند کرد، آنچنان که امروز می‌بینیم که برخی در کشورهای مسلمان به بهانه دمکراسی به جان هم افتاده و کشتار می‌کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه شعار ما باید استقرار توحید و عدالت و تأمین همه حقوق انسانی بشریت باشد، که این شعار و هدف همه پیامبران است، اضافه کرد: تنها کسی می‌تواند حقیقت توحید و عدالت را در جهان مستقر کند که از جنس پیامبر (ص) بوده و توحید و عدالت را آنچنان که پیامبر (ص) می‌فهمید درک کرده و سرتاسر وجودش عدالت باشد.

رییس جمهور انجام کارها برای رضای خدا را سومین اقدام برای خارج شدن از مشکلات موجود برشمرد و تصریح کرد: اگر کار برای خدا نباشد، هیچ کمال و رشدی اتفاق نخواهد افتاد، چرا که کسی که خود در مسیر تعالی و کمال نیست نمی‌تواند جامعه بشری را نجات دهد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه برای نجات جامعه بشری باید وحدت داشته باشیم، اظهار داشت: برای وحدت نیازمند فهم مشترک و درست از اسلام و تعریف اهداف بلند بین‌المللی هستیم و تا زمانی که وحدت ایجاد نشود، چالش‌ها و مشکلات درست نخواهد شد.

رییس جمهور با بیان اینکه خداوند راه وحدت را به صراحت نشان داده و فرموده که «واعتصموا بحبل الله جمیعا» گفت: معتقدم که خداوند حبل‌الله را برای بشر خلق کرده و او کسی است که انسان کامل و خالی از خودخواهی‌ها، غرور و هواهای نفس است و جنسی از جنس پیامبران دارد؛ او موعود همه انبیاست و خدا وعده داده که حل مشکلات جامعه بشری به فرماندهی، رهبری و یاری فردی از نسل پیامبر اسلام(ص) خواهد بود؛ او زنده بوده و کسی است که قرآن را به درستی می‌فهمد و می‌تواند عدالت را به درستی حاکم کرده و محور وحدت همه بشر در برابر مستکبران باشد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه متأسفانه ما از انسان کامل و محور وحدت غافل هستیم، بزرگترین خیانت شیطان را غافل کردن انسان از حبل‌الله دانست و ادامه داد: بازگشت به اسلام در حقیقت به معنای بازگشت به حبل‌الله بوده و ما باید اسلام را شناخته و جهان را با مدیریت حبل‌الله مدیریت کنیم.

رییس جمهور ادامه داد: متأسفم از اینکه بگویم برخی به گونه‌ای انسان کامل و حبل‌الله را معرفی می‌کنند که انگار او متعلق به عده‌ای خاص از مسلمانان است در حالی که این کار ظلم به اسلام و مسلمانان خواهد بود، چرا که انسان کامل به همه اعم از شیعه و سنی و حتی همه ملت‌ها اعم از یهودی، مسیحی و همه انسان‌ها تعلق دارد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: عده‌ای به بنده می‌گویند که از انسان کامل سخن نگویم چرا که ممکن است این سخن موجب اختلاف شود که در پاسخ آنان باید بگویم به چه علت باید سخن گفتن از انسان کامل موجب اختلاف باشد؛ وحدت بدون وجود پیامبر (ص) و انسان کامل بی‌معنا و نشدنی است.

رییس جمهور با طرح این سوال که چه زمانی قرار است همه قدرت مسلمانان یگانه شود، اظهار داشت: برای رسیدن به این مقصود به فرماندهی واحد نیازمندیم؛ وجود فرماندهی واحدی که تمام اسلام را به طور کامل می‌فهمد و محور وحدت است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر حقیقت اسلام را بفهمید دیگر هیچ کاری از مستکبران برنخواهد آمد، افزود: امروز نظام سلطه با وجود اعتراض ملت‌های مسلمان و با پررویی هر چه تمام‌تر، به کشورها تجاوز کرده و ثروت مردم را غارت می‌کند.

رییس جمهور با اشاره به اوضاع و شرایط سوریه تصریح کرد: مستکبران امروز قصد دارند تا سوریه را ویران کنند و این در حالی است که از هر طرف درگیری ها که کسی کشته می‌شود، این فقط به نفع مستکبران خواهد بود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز در منطقه درآمدهای نفتی و ثروت ملت‌ها برای کشتار مسلمانان هزینه می‌شود، گفت: البته بنده به برخی از سران این کشورها هشدار داده‌ام که نظام سلطه پس از استفاده از شما و رسیدن به اهداف خود همانطور که با صدام رفتار کرد، با شما نیز برخورد خواهد نمود، اما متاسفانه می‌بینیم ثروتی که امروز باید برای رفع فقر از مسلمانان و ملت‌های دنیا هزینه شود، تبدیل به اسلحه برای کشتار می‌شود.

رییس جمهور تأکید کرد: مطمئنم و ایمان دارم، دوره استکبار، غارت‌گری، جنایت و صهیونیسم به پایان رسیده و آنها در مسیر بن‌بست حرکت می‌کنند و تلاش دارند که مشکلات خود را به بیرون از جوامع خود و سایر ملت‌ها منتقل کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اقدامات مستکبران برای ایجاد جنگ و درگیری در شرق، آسیا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین تصریح کرد: به فضل الهی، بیداری عظیمی در حال وقوع و حرکت است که به واسطه آن همه ملت‌ها بیدار شده و به حقیقت انسانی بازگشته و برقراری توحید و عدالت را در جهان دنبال می‌کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: همه باید با هم برای اصلاح جهان و برافراشتن پرچم توحید و عدالت دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم.

رییس جمهور ضمن تقدیر از همه شرکت‌کنندگان و علمای جهان اسلام در این اجلاس و دلسوزی برای جامعه بشری و اندیشه برای خدمت به حقیقت اسلام، تصریح کرد: همه با هم برای برافراشتن پرچم توحید و عدالت در جهان به پیش برویم که پیروزی از آن ماست و دشمنان رفتنی هستند.

پیش از سخنان احمدی‌نژاد ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در سخنانی این اجلاس را گامی در جهت ایجاد فضایی مناسب برای تبادل نظر و گفتگوی علمای جهان اسلام برشمرد و بر ضرورت نقش هدایتگر نخبگان و علما در جهت‌دهی حرکت‌های بیداری اسلامی تأکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها