عرضه مسکن در تهران مازاد بر تقاضا است

مدیرکل راه و شهرسازی تهران با بیان اینکه عرضه مسکن در تهران مازاد بر تقاضا است گفت: هیچ بهانه ای برای افزایش غیرمنطقی قیمت مسکن و اجاره وجود ندارد.
کد خبر: ۵۵۸۷۳۱
عرضه مسکن در تهران مازاد بر تقاضا است

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، فریبرز واحدی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان این مطلب، افزود: عرضه و تقاضا در بازار مسکن در تعیین قیمت و روند تحولات آن بیشترین اثربخشی را دارد اما در شهر تهران باید به عوامل دیگری هم توجه کنیم.

وی اضافه کرد: مجموع تحولات دیگر بازارها و محیط اقتصادی در بازار مسکن مؤثر است و با توجه به گسترش ساخت و ساز در تهران و همچنین رکود خرید و فروش، انتظار می رود بازار در سال جاری افزایش قیمت نداشته باشد.

واحدی اظهارداشت: روند افزایش قیمت اجاره مسکن هم در مناطق مختلف شهر تهران تناسب خاص خود را دارد اما در اقتصاد مسکن شهر تهران بیشترین عوامل مؤثر همان جو روانی، فعالیت دلال ها و واسطه ها است.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از 400 هزار مسکن در شهر تهران خالی است و همزمان عرضه مسکن در طرح ویژه تهرانسر و همچنین شهرهای جدید پرند و پردیس در راه است و در ماه های آتی به طور مرتب واگذاری های کلان خواهیم داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی تهران افزود: برای ساماندهی قیمت ها در بازار مسکن تهران باید نظارت ها را نیز افزایش دهیم و می توان از سیاست های مالیات بر خانه های خالی و همچنین مالیات بر معاملات مکرر و صوری مسکن استفاده کرد.

بر اساس آخرین آمارها 21.6 میلیون مسکن و 21.2 میلیون خانوار در کشور داریم و نخستین بار بعد از 60 سال آمار خانه‌ها بیش از خانوارها شده است.

در ابتدای دولت احمدی نژاد 1.5 میلیون خانه کم داشتیم و هم اکنون 400 هزار مسکن اضافه داریم که محصول تلاش دولت و بخش های دیگر است.

در شهر جدید پردیس ساخت90 هزار واحد آغاز شده که هم اکنون در حال سفت کاری است، در شهر جدید پرند هم ساخت 95 هزار واحد و تحویل هر ماه 10 هزار واحد، در هشتگرد ساخت 45 هزار واحد و واگذاری 10 هزار واحد و در شهر جدید اندیشه ساخت 3 هزار واحد در حال انجام است.

علاوه بر این مسکن ها، شهرداری تهران هم مجوز ساخت زیادی داده که درحال ساخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مستاجر پور
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
۰
۰
پس چرا هر روز قیمتا بالاتر می ره؟!!!!!

نیازمندی ها