هاشمی رفسنجانی در دیدار با دانشجویان:

بدون موافقت رهبری وارد عرصه نخواهم شد

آیت الله هاشمی رفسنجانی:

نمی گویم نمی آیم

آیت الله هاشمی رفسنجانی احتمال نامزدی خود را رد نکرد و گفت: نمی گویم نمی آیم.
کد خبر: ۵۵۸۱۵۷
نمی گویم نمی آیم

عصر یکشنبه جمعی از خبرنگاران، نویسندگان، دانشجویان و طلاب اصلاح طلب در ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفتگو داشتند. در این جلسه 6 نفر به نمایندگی از سایر حاضرین با قرائت بیانیه، نامه و درخواست از آیت الله هاشمی خواستند تا خود را برای ریاست جمهوری آینده کاندیدا کند. یکی از سخنرانان هاشمی را مسئول تغییر کشور، دیگری تنها چاره ساز مشکلات کنونی کشور و دیگری شاه کلید مشکلات خواند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از استماع یک ساعته سخنرانان به احترام جمع ایستاد و سخنرانی کرد. وی گفت: اینکه می گوئید در کشور تنها من هستم که میتوانم مشکلات را برطرف کنم برای من شرمندگی است. اگر حرفهای شما را بپذیرم یعنی اینکه در کشور دیگر مردی توانمند نیست و ما نتوانسته ایم در این 34 سال افرادی را برای مدیریت کشور تربیت کنیم.

وی در ادامه این نشست گفت: من نمی گویم که نمی آیم ولی می گویم که دولت بعدی با بدهی های زیادی سرو کار دارد.

هم اکنون دولت به مردم 500 هزار میلیارد تومان بدهکار است. همچنین 200 هزار میلیارد تومان به بانکها، 50 هزار میلیارد بابت اوراق مشارکت و 200 میلیارد هم حقوق عقب افتاده بنگاهها و پیمانکاران است.

وی در ادامه این نشست گفت: متاسفانه اتفاقات تلخی را در این سالها شاهد بوده ایم. سیاست دولت در این هشت سال این بوده است که نیروهای باسابقه را از میدان بدر کنند. بعد اعلام کردند نسل جدید می آوریم. به نظر آنها گذشته زیر سوال بود ولی از دوره امام حرف نمی زدند چون آن زمان رهبری رئیس جمهور بودند. آنها مدیرانی که سابقه درخشان داشتند را خانه نشین کردند و حالا نسل جدید مدیران ارزشی را نمی شناسد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هم اکنون کشور در مرحله خطر قرار دارد گفت: 2 سال قبل این حرف را زدم. رسانه های معلوم الحال از کلمه خطیر رنجیدند ولی برای اثبات حرفهایم مدرک دارم. ما در مجلس خبرگان رهبری کمیسیونی داریم به نام کمسیون تحقیق که 12 عضو با رای خبرگان مسئولیت بررسی نقاط ضعف دستگاه های زیر مجموعه رهبری را دارند تا موردی پیدا شد گزارش کنند. سال 87 آقایان این کمسیون به دفتر من آمدند که شما با آقای احمدی نژاد مشکل دارید بیایید مشکلات برطرف شود. البته اینها همان آقایانی بودند که از ایشان حمایت کرده و تائید تقدس سازی هم داشتند. به من گفتند مشکل شما چیست؟ من نشستم و به مدت 2 ساعت و نیم فهرست مشکلات گذشته و امروز و آینده را بازگو کردم. تا جایی که آنها گفتند اگر می دانستیم نمی گذاشتیم وضع اینطور رقم بخورد.

می خواهم بگویم که من تمامی این جلسه را روی نوار ضبط کردم و یکی دست دبیرخانه شورای نگهبان است و یکی هم دست خودم که نمی خواهم فاش شود ولی همه را پیاده کرده و جزوه کرده ام. چون اهل وحدت هستم نه تفرقه اندازی. تمام حرفهایی که در مورد آینده گفتم و روی نوار ضبط شده محقق شد. اگر به نظرات بنده عمل می شد امروز گرفتار شرارت های سال 88 نمی شدیم چون برای من این اتفاقات روشن بود.

احمدی نژاد استاندار من بود، فرماندار من در خوی بود و بخشدار من در ماکو و می شناختمش ولی سیاستش این بود که نیروهای انقلابی حذف و بدنام شوند. و امروز می بینیم که سیاست ما بی برنامه و روز مره شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
حیان
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
در حال حاضر كشور به سیاستمداری باتجربه و حاذقی همچو آقای هاشمی رفسنجانی نیاز دارد. این هم كار خوبی نبود كه آقای احمدی نژاد همش دم از عزت ایرانی می زدند در حالیكه با اصطلاح های دور از شأن یك رئیس جمهوری، نیروهای انقلابی را كه پایه گذار نظام بودند را به انزوا كشاندند. حتی سناریوی نفرت زدگی از آن شخصیت ها را رقم زدند. رأی من هاشمی.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
آقای هاشمی تنها كسی است كه اوضاع آشفته ایران را می تواند سروسامان بدهد
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
عالی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
با سلام ترا خدا به آقای رفسنجانی بگوئید بیاید كاندیدای رئیس جمهوری شود ملت را از فقر نجات دهد مردم دارند سرمایه دار ها به دولت كلك میزنند راه كارهای اشتباه میدهند این طبقه پائین كارمند ها و كارگرها هستند كه دارند نابود میشوند ما باید با دنیا رابطه داشته باشیم
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
جناب آقای هاشمی حتما بیایید ما چشم امیدمان به اقتصاددان وسیاستمداری چون شماست
ح ر ز ا از یزد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
مگر همین آقای رفسنجانی نبود كه قانون قراردادی را درست كرد . شخصی فیودال مثل آقای رفسنجانی دلش برای ملت نمیسوزد . اینقدر سنگ هاشمی را به سینه میزنید . من اطمینان دارم اگر هاشمی بیاید قراردادهای یكماهه هم تمام میشود و دیگر همه روز مزد باید كاركنند .خدا رحم ملت كند
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
آقای هاشمی بیاید و ... بزند و راحت كند این مردم فقر زده را از شر این زندگی.كار را خودش كرده خودش هم بیاید تمامش كند.
مهدیكرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
بزرگی گفت هرجا كه پیری نیست تدبیری نیست منتظر شما هستیم.ای دانای مدبروای هم رزم رهبر
حمیدرضامظاهری
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
با سلام جناب هاشمی شما لب تر كنید لطف كنید این سمت را این زحمت را تقبل كنید جوانان ایران پشت سرشما هستند
جوانان در حال نابودی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
رای ما هاشمی

نیازمندی ها