قلعه‌نویی: ما در طول فصل تلاش زیادی کردیم و حالا وقت برداشت کاشته‌هایمان است

الریان، پل صعود آسیایی استقلال

امشب سه تیم آسیایی می توانند صعودی زودهنگام را در لیگ قهرمانان آسیا جشن بگیرند؛ بنیادکار ازبکستان، کاشیوا ریسول ژاپن و استقلال.
کد خبر: ۵۵۶۴۹۶

برای آبی‌های تهرانی که حالا فقط یک پیروزی تا قهرمانی در لیگ دوازدهم فاصله دارند، عبور از الریان و صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا می تواند کامل‌کننده تلاش آنها در پایان یک فصل فرسایشی باشد. استقلال همچون لیگ برتر، در لیگ قهرمانان آسیا هم به یک سه امتیاز نیاز دارد تا با خیالی آسوده از هم‌اکنون به فکر بازی های مرحله بعد باشد. چه فرصتی از این بهتر که آنها در ورزشگاه آزادی و در آخرین بازی خانگی خود در مرحله گروهی، این سه امتیاز را به دست بیاورند. امیر قلعه‌نویی با بیان این‌که این بازی برای آنها حکم فینال را دارد، گفت: الریان یک تیم بسیار خوب و البته چند ملیتی است که در 50 متر رو به جلو خوب کار می‌کند ولی به همان اندازه در 50 متر رو به عقب مشکلاتی دارد. اگر بتوانیم هافبک‌های آنها را کنترل کنیم و بخصوص ارتباط تاباتا را با نیلمار و دیگر مهاجمان قطع کنیم، کار برایمان آسان‌تر خواهد شد. وی افزود: استقلال بعد از چند ماه توانست چند روزی را استراحت کند. برای این دیدار از نظر روحی و جسمی شرایط خوبی پیدا کرده‌ایم. بچه‌های ما کاملا خسته بودند و فوتبال فرسایشی را ارائه می‌کردند، ولی باز هم تلاش خود را ادامه می‌دادند. ما در طول فصل تلاش زیادی کردیم و حالا وقت برداشت کاشته‌هایمان است، برای همین باید تمرکز لازم را در ادامه کار داشته باشیم تا هم در دو دیدار باقیمانده لیگ قهرمانان و هم در لیگ برتر به اهدافمان برسیم.

سرمربی استقلال درخصوص صدرنشینی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: در سال‌های قبل بازی‌های مرحله پلی‌آف به‌صورت تک حذفی بود کــه میزبانی را به تیم‌های صدرنشین گروه‌ها می‌دادند. با وجود این که حالا این مرحله رفت و برگشت شده، ولی در درجه اول به‌دنبال این هستیم که صعودمان را مسجل کنیم و پس از آن به دنبال صدرنشینی باشیم. اگر صدرنشین باشیم، در دیدار برگشت مرحله بعد میزبان خواهیم شد که این بسیار مهم است.

هر چند آخرین بازی آسیایی استقلال در آزادی با شکست این تیم در حضور نزدیک به 70 هزار تماشاگر برابر الهلال همراه شد، اما بازیکنان و کادر فنی این تیم انتظار دارند تماشاگران یک بار دیگر با حمایت های همه جانبه خود، به آنها در راه صعود از مرحله گروهی کمک کنند. جواد نکونام، هافبک با تجربه استقلال با اشاره به اهمیت حضور تماشاگران در دیدار این تیم برابر الریان قطر گفت: ما مدیون هواداران هستیم و بدون حضور آنها یک تیم معمولی خواهیم بود. ما نه تنها در بازی با الریان که در بازی پایانی لیگ برتر هم به وجود هواداران نیاز داریم تا بتوانیم قهرمان شویم.

اگر استقلال مقابل الریان به پیروزی برسد و دو تیم الهلال عربستان و العین امارات در دیگر بازی گروه به تساوی برسند، خیال آبی‌ها از بابت صدرنشینی هم تا حدود زیادی راحت خواهد شد، زیرا سه امتیاز از تیم دوم جدول فاصله خواهند گرفت.

آبی‌ها امشب در حالی به مصاف الریان می روند که چهار بازیکن این تیم با دریافت کارت زرد، بازی آخر مرحله گروهی را از دست خواهند داد. ایمان موسوی، جواد نکونام، پژمان منتظری و فرزاد حاتمی نفراتی هستند که در صورت قرار گرفتن در ترکیب، با احتیاط بیشتری بازی خواهند کرد. استقلالی‌ها امشب دو بازیکن دواخطاره هم دارند؛ سیاوش اکبرپور و امیرحسین صادقی.

نکته قابل توجه این‌که استقلال پیش از این 15 بار برابر نمایندگان قطری به میدان رفته و با کسب هشت پیروزی، شش تساوی و فقط یک باخت آمار خوبی برجای گذاشته است. بازی امشب ساعت 21 آغاز می‌شود. الهلال و العین نیز در دیگر بازی این گروه از ساعت 22 و 20 دقیقه به وقت تهران به مصاف هم می روند.

آخرین شانس سپاهان

دیگر نماینده فوتبال ایران در بازی‌های امشب لیگ قهرمانان آسیا تیم سپاهان است. البته شاگردان زلاتکو کرانچار که با شکست از داماش از کورس رقابت با استقلال در لیگ عقب ماندند، حالا در آسیا هم امید چندانی برای صعود به مرحله حذفی ندارند. طلایی پوشان اصفهانی که امشب در دبی مهمان تیم قعرجدولی النصر هستند، خوب می دانند که حتی پیروزی در این بازی هم تضمینی برای صعود آنها نخواهد بود. سپاهانی‌ها هرچند به شش امتیاز دو بازی آخر خود نیاز دارند اما باید امیدوار باشند الغرافه قطر هم امشب در زمین خود مقابل الاهلی عربستان تن به شکست بدهد. در این‌صورت سپاهان می تواند با کسب یک پیروزی خوب مقابل الغرافه در روز پایانی خود را به جمع 16 تیم برتر مرحله حذفی برساند. بازی سپاهان از ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت تهران آغاز می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها